Skip to main content

Donderdag klik en klaar besteld, vrijdag binnengekomen, zaterdag getest. Valt niet mee te werken. Onder druk van de gezinsleden de KPN spullen (ADSL + 4G) maar weer teruggezet, dat werkt namelijk wel prima. Ik test nu verder met Klik en klaar in een afgesloten kamertje met zicht op de Odido zendmast.

Verschijnsel achter de PC is dat websites vrijwel altijd traag laden en streams regelmatig stoppen. Apps op mobiel zijn traag of reageren vaak niet. Scrollen door sites of Netflix app is niet te doen omdat het laden van plaatjes te traag gaat (regelmatig laden ze ook helemaal niet).

Valt hier iets aan te doen? Ik zie dat 5G voortdurend uit- en weer inschakelt. Op de momenten dat er 5G is, dan zijn er 3 streepjes bereik zichtbaar. Access Technology onder Cellular Status wisselt voortdurend tussen LTE-A en NR5G-NSA.

Hi @Wakika, welkom op onze Community!

Je moet inderdaad wel rekening houden met dat je op het mobiele netwerk zit. LTE is 4g, dus je verbinding schommelt tussen 4 en 5g, dit is normaal als je wat verder van een mast af zit of als de cellen in de mast druk zijn. Daarnaast is de plaatsing echt van belang, heb je de kompas gebruikt in de app en staat hij naast een raam? Ook kan isolatie en HR++ glas voor slechte verbinding zorgen. Wat is de snelheid die je haalt op het modem? 


Hi @Tommie van Odido 
Ik heb het kompas in de Odido app gebruikt en de kaart geraadpleegd. Zo is het modem goed uitgericht, ook nog m.b.v. de Zyxel Air app. Afstand tot de mast schat ik op zo’n 1400 meter.
Mijn huis is voorzien van isolatie en het raam waar het modem achter staat is voorzien van dubbel glas (geen idee of dat HR is en hoeveel +jes van toepassing zijn).

Ik vind het niet normaal dat de verbinding zoveel schommelt tussen 4g en 5g. Dan zou ik liever op een stabiele 4g verbinding zitten. Is dat in te stellen?

Een speedtest levert over het algemeen up tussen 20-30 Mbps en down tussen100-200 Mbps. Het duurt wel altijd lang voordat de test begint. En dat geldt dus voor vrijwel alle verbindingen. Het lijkt wel of het modem voor elke connectie die opgebouwd moet worden eerst even wakker geschud moet worden. Met enige regelmaat komt de UP niet boven de 2 Mbps.

Ik heb weleens 4g voor thuis gehad van T-Mobile. Dat was wel heel stabiel en snel, maar ik werd gek van de extra data-bundels activeren. Dat spul stond toen gewoon in de meterkast net als mijn huidige KPN spullen (ADSL + 4G), maar die KPN 4g is gelimiteerd op 50 Mbps. Daarom leek me het Klik en Klaar product wel een goede deal.

Het lijkt er sterk op dat iets in het Zyxel modem niet optimaal werkt. Zo lees ik op dit forum en op Tweakers ook dat ik niet de enige ben met dit soort problemen. Worden die onderkend en wordt er gewerkt aan een oplossing?


De upload zal altijd een stuk minder zijn, dit komt omdat je nu eenmaal met het mobiele netwerk verbonden bent en de lage banden zijn uitgeschakeld. Je download is wel prima als ik dit zo bekijk @Wakika


Ik heb dezelfde problemen. Pagina's laden traag, streaming kijken zorg ervoor dat het regelmatig vast loopt of dat er een slechte verbinding is. (F1 stream kijken in ouderwetse blokjes)
Ik gebruik al een aantal jaar 4G voor thuis en die verbinding was een stuk stabieler dan wat ik nu heb terwijl de snelheid verdubbeld is.

Ik denk gezien de reacties op het internet dat er nog wat kinderziektes te verwerken zijn dus mij vraag is wanneer gaan jullie erkennen dat er opstartproblemen zijn en wanneer gaan jullie het oplossen?


Het product is wat het is, een mobiel product is lastig te garanderen op elke plek in Nederland. Daarom komt het met 15 dagen bedenktijd en 1 maand opzegtermijn. Dus als het op jouw locatie onvoldoende werkt voor jou dan kun je het gewoon annuleren of opzeggen.


Het product is wat het is, een mobiel product is lastig te garanderen op elke plek in Nederland. Daarom komt het met 15 dagen bedenktijd en 1 maand opzegtermijn. Dus als het op jouw locatie onvoldoende werkt voor jou dan kun je het gewoon annuleren of opzeggen.

Wat is dit nu voor ongeïnteresseerd antwoord? Hoe kan het zijn dat een enkele 4G verbinding beter en stabieler werkt dan een 4G / 5G verbinding met hogere snelheid? Je lost niets op met het terugsturen van een product, sterker nog als iedereen dat zou doen is er geen klik en klaar product meer terwijl er wel behoefde is aan dit soort alternatieven. 

Een product is nooit wat het is en zal constant doorontwikkeld worden anders eindigen de meeste bedrijven als Nokia. De boot gemist en afgeschreven. Misschien is het handiger als je dit soort onzinnige opmerkingen voor je houd en het aan de mensen van Odido overlaat.

 


Ja @eric , Aan dat soort antwoorden hebben we dus he-le-maal niets. Ga dan maar ergens anders aan je badges en je ‘Superuser’-status werken. Misschien dat @Tommie van Odido of iemand anders van Odido nog wel zinnige feedback heeft? Of neemt Odido hetzelfde klantonvriendelijke standpunt in?

Het is me na verder testen wel duidelijk dat Klik&Klaar in potentie een goed product kan zijn. Maar de Zyxel schakelt te vaak tussen 4G en 5G. Waarschijnlijk duurt het daarom vaak lang om nieuwe sessies op te bouwen of een bestaande sessie te herstellen. Er is regelmatig goede performance, maar meestal niet langer dan een paar minuten achter elkaar. Dan is er alweer een hickup.

 


Hey @Wakika, je zit natuurlijk op het mobiele netwerk en het kan zijn dat op de momenten dat hij terug schakelt naar 4G dat de cel in de mast te druk is of dat de dekking niet goed genoeg is. Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik de mast controleren voor je.


EEn outdoor modem plaatsen en alles is over en goed.


Hey @Wakika, je zit natuurlijk op het mobiele netwerk en het kan zijn dat op de momenten dat hij terug schakelt naar 4G dat de cel in de mast te druk is of dat de dekking niet goed genoeg is. Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik de mast controleren voor je.

@Tommie van Odido  Postcode en huisnummer zijn nu ingevuld. Ik ben benieuwd.


Dank @Wakika, ik ben voor je gaan kijken en je zit in een gebied met maar 1 mast op 1,5 kilometer. Je zit net op het randje dat je de 5G 3500 frequentie kunt halen. Dit zal echter alleen gebeuren als het rustig is op de cel, daardoor switcht hij steeds. Je zit niet op een hele ideale locatie voor 5G. Je kan proberen om het modem op een andere plek te zetten waardoor hij alleen 4G LTE pakt. Je kunt het modem niet forceren om alleen 4G LTE te gebruiken jammer genoeg. 


Jammer @Tommie van Odido , dan moet ik de bestelling helaas herroepen. Zou je dat voor me kunnen regelen aangezien ik uit alle berichten op dit forum begrijp dat bellen geen zin heeft?

 


Dat kan ik voor je regelen @Wakika, graag ontvang ik een bevestiging van het opzeggen zodat ik het in gang kan zetten! 


Hallo @Tommie van Odido , hierbij mijn bevestiging voor het opzeggen.


@Tommie van Odido en anderen van Odido. Of er nu een bevestiging komt van jullie kant of niet, ik ga de spullen terugsturen. De incasso die eergisteren al is uitgevoerd heb ik zojuist teruggedraaid.

 


Hey @Wakika, ik heb hem zojuist per direct voor je opgezegd. Je ontvangt hier later een bevestiging van! 


Zo, en ik heb het eerste dreigement al binnen. Daar zijn jullie dan weer wel heel snel mee:

We konden je betaling niet afschrijven

[blablabla]

Zo voorkom je extra kosten.
Zorg ervoor dat je betaling binnen 16 dagen is bijgeschreven op onze rekening. Want anders rekenen we € 15 buitengerechtelijke incassokosten.

 


Hoi @Wakika, excuses hiervoor. Dit is een automatische e-mail die verstuurd wordt en we niet kunnen tegenhouden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana


Ik heb het modem teruggestuurd 2 november teruggestuurd, maar nog steeds geen bevestiging ontvangen.

Ik heb het abonnement herroepen, maar nog steeds geen bevestiging ontvangen.

Ik heb inmiddels al wel een brief per post, datum 5 november: “Denk je aan de betaling”? Voorkom incassokosten.

Ik bel zojuist naar 0800-0092, maar dat domme AI wicht aan jullie kant snapt totaal niet waarvoor ik bel, ik krijg dus geen levende ziel aan de lijn en het schiet dus geen millimeter op.

@Tommie van Odido , @Ishana van Odido : Ik heb met jullie te doen. Wat werken jullie voor een vreselijk klantonvriendelijk bedrijf. Kunnen jullie wel iets voor mij betekenen? Zoals er in ieder geval voor zorgen dat dit netjes wordt afgehandeld en dat ik schriftelijk of via email bevestiging krijg dat alles is afgehandeld?


Hey @Wakika, ik heb de € 25 voor je vergoed, dan hoef je de betaling niet te doen.

Als het goed is moet je de bevestiging van opzegging nu ook ontvangen!


@Tommie van Odido, dank voor jouw inspanningen. Inmiddels heb ik de “bevestiging opzegging” en een “bevestiging credit” via email ontvangen. Nog geen bevestiging ontvangst van het Zyxel modem/router, maar PostNL weet me iig wel te vertellen dat dat pakket op 5 nov. door jullie is ontvangen.


Reageer