Skip to main content

Vanochtend geen Internet meer. Modem geeft rood lampje voor Internet. XGS-PON glasvezellkastje blijft om de  45 seconde in een schema. Power gaat aan. Na een paar seconde licht het rode alarmlampje even op en gaat weer uit. Dan gaat lampje Connection knipperen tot alle lampjes uit gaan en het weer opnieuw begint. 

Al vanaf vanochtend zeker 7 uur geen Internet. Gebeld om 8 uur. Ze geven aan dat de Firmware geupload wordt en dat de verbinding verder oke is. Inmiddels is de Firmware al zeker vanaf 7 uur aan het vernieuwen en nog steeds geen Internet. 

Ik vermoed zelf dat het vanzelf niet goed gaat komen.

Hoe lang mag dit proces duren? 

Is er geen ander probleem gaande?

Hallo ​@Jgadiep 

Het lijkt erop dat hij constant blijft herstarten, mogelijk is de firmware niet helemaal gelukt en dit duurt normaal misschien een paar minuten.

Kan je hem eens voor langere tijd van het stroom laten?

Ik heb hem er een paar minuten afgehaald en hij blijft in dezelfde problemen hangen. 

Gebeld met de helpdesk. De Ont is uitgeleen en er moet een monteur langskomen. Bijzonder want alles is pas 2 weken geleden geïnstalleerd. 

Kreeg wel netjes een voucher voor onbeperkt internet zodat ik bereikbaar blijf.

Wil ik net kijken hoe het er voor staat brandt het Connection lampje ineens! Waarschijnlijk stond hij vast in uploaden Firmware en is hij uut zijn storing gehaald met de analyse? 

Het werkt gelukkig weer.  

Reageer