Skip to main content

Vorige week kreeg de tp link router gedoe (dfs) en uiteindelijk heb ik alles overgezet direct op de zyxel.

Maar… Het werkt niet zoals verwacht helaas.

In eerste instantie leek alles goed te gaan. Maar ineens alles weer offline.

Ik heb al een reset geprobeerd maar geen succes. De google nest mini wil nu ook absoluut niet verbinden.

Tuya apparatuur gaat online en offline.

Firmware versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Ik heb gesplitst in 2 kanalen en heb geen mesh.

Het valt me op dat bij netwerkstatus er teveel apparaten bekabeld staan… zelfs apparaten die absoluut wifi verbonden zijn!

System log staat vol dhcp meldingen zowel info als debug.

De verbinding is voor de rest gewoon goed.

Hallo @leviathanfd 

Wat je zou kunnen doen is in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen. Dit kan je ook voor de 5 GHz band doen.

Gaat het zo beter?

Hallo @leviathanfd 

Wat je zou kunnen doen is in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen. Dit kan je ook voor de 5 GHz band doen.

Gaat het zo beter?

Helaas… geen enkel verschil. Behalve dat tv ook niet meer werkt…

Telefonie is trouwens ook gestopt...

Nogmaals de WPA setting geprobeerd… helaas. Ook niet na reset van de nest mini.

Op de 5ghz weer snel teruggezet!!! extreme klapperende verbinding…

Hmmm… zou het toch ipv6 zijn? Arp table en routing table laten veel zien dat terwijl het uit staat…

@leviathanfd 

Voor de apparaten die na het wijzigen van de beveiligingsmodus de verbinding verliezen moet je even het netwerk vergeten en opnieuw verbinden.

Kan je de TP-LINK ook eens loskoppelen?

De tplink is niet meer in gebruik. sinds vorige week niet meer.

Netwerk vergeten helpt niet. Het ging trouwens echt om zeer snelle disconnects achterelkaar.

Sip account stata nu ook niet geregistreerd zucht

update: powerflip was ook weer nogo dus weer een totale hw reset… en… het gaat al iets beter…. benieuwd of dat zo blijft.

Het blijft stabiel!!!

Na de vorige reset heb ik even ipv6 aangehad… En volgens mij was dat de oorzaak dus…

Het was dus geen wpa probleem!

Ook staan er nu bij de status geen apparaten die wifi zijn vermeld als zijnde bekabeld. Die snap ik nog steeds niet eigenlijk.

Reageer