Skip to main content

Sinds overstap ervaar ik problemen met internet op mijn tv. Die heeft wel verbinding maar geen internet. 

hiervoor bij andere provider heeft het altijd gewerkt. Wat kan dit zijn? 

Halle ​@Chris-nijmegen 

Kan je misschien eens inloggen op de router en bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen of in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen gaan, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Ik zal dat eens proberen. Op het moment werkt alles gewoon na een herstart van de router. Waarom zou uitzetten van 5ghz iets uitmaken? Er is goede verbinding met de router. Alleen internet valt regelmatig uit. Rest van apparaten heeft dan wel internet.

Speedtest op tv geeft 800Mbit download 200 upload. 100 ms ping en 20 jitter. 

deze waarden lijken mij erg hoog. Op telefoon is ping 7ms en jitter 1ms. 

@Chris-nijmegen 

Je hebt standaard een mixed signaal met 2,4 GHz en 5 GHz. Sommige apparaten werken alleen op 2,4 GHz.

Verder valt WiFi 6 uitschakelen ook nog te overwegen.

Wifi 6 is uitgeschakeld. Mijn tv is samsung the frame. Bij vorige provider kpn nooit een issue geweest met 2.4 en 5. 

tv is ook enige apparaat in huis die last heeft van verlies van internet. Blijft wel verbonden met router. 

kan ik iets doen in instellingen? Bijv ip adres statisch maken enz

Hi ​@Chris-nijmegen, vaak is de oplossing inderdaad om de tv alleen met de 2.4 te verbinden en werkt het niet op de 5. Althans dit is vaak het geval met smart-tv’s. Ik vermoed dat dit dan ook de oplossing is als de rest van de wifi apparaten wel werken. Je hoeft echter niet helemaal de 5GHz uit te schakelen, maar je kan alleen de bandsteering op het modem uitschakelen. Je kan dan al je apparaten met beide netwerken verbinden en de smart-tv enkel met de 2.4. 

Het is niet mogelijk om je IP-adres statisch te maken. Wij leveren namelijk alleen dynamische IP-adressen op een particulier Internet + TV abonnement. Laat je weten of het werkt wanneer je de tv met alleen de 2.4 hebt verbonden?

Ik kan de easymesh niet uitzetten. Zie die optie niet in het systeem. Ik heb nu beveiliging op wpa2 gezet. Kan nu geen verbinding meer maken met het netwerk. 

beetje spijt van de overstap. Bij kpn werkte dit namelijk wel altijd. Nu ben ik er al een week mee bezig. 

Graag een oplossing want de verwarming doet het nu ook niet nu de router plat ligt. 

oke. router reset gedaan. heeft lang geduurd voordat ik kon inloggen. Kon de router nml niet mee bereiken via ip. 

nu alles weer ingesteld en lijkt te werken. Hopelijk blijft de TV ook verbonden. Verder geen instellingen aangepast dus mogelijk dat een factory reset de oplossing was. 

dank voor het meedenken. thuis netwerk blijft toch een enigma. 

Reageer