Skip to main content

mijn glasvezel niet bekabelde ( kabeltje kwijt) wifi test steeds laag. Hooguit  tussen de 185 en 250. ik heb een glasvezel 1000 abo.

Dat is toch niet de bedoeling zelfs al test ik zonder draadje? 

Dank vast voor de hulp.

Hallo @ivonia 

Het is wel belangrijk om eerst te kijken of de snelheid bekabeld goed is voordat er naar de WiFi gekeken kan worden.

Kan je een laptop of pc met minimaal een CAT5E internetkabel rechtstreeks op de router aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan een screenshot van het resultaat hier delen.

uitslag bekabelde speedtestjes

kabeltje gekocht. Dit is toch niet goed met een 1000 abo van €40? Wat te doen. KPN ligt ook voor m'n deur. 

bekabelde test. 

ben benieuwd of er iemand van odido reageert.

@ivonia 

Voer de stappen zoals ze hier staan uit en deel de screenshots hier zodat een moderator dit kan onderzoeken. Bekabeld hoor je minimaal 750 Mbps te halen.

nu is ie goed

super dank voor de hulp. Ik had het kabeltje in de versterkingsrouter gedaan. Echt suf dus. Maaaaarrr, de plek in dit gebouw waar ik de laptop gebruik is de plek waar de versterker staat en juist daar werkt de boel traag. Ik weet nu dus dat het niet aan de router ligt maar kan die versterking dan niet beter? Ik hou zo weinig kracht over daar waar ik werk. Of hoe moet ik hier naar kijken? 

@ivonia 

Die versterker is draadloos verbonden met de router? Als het signaal tussen router en versterker al zwak is dan zal de verbinding vanaf de versterker ook slecht zijn.

Kan je de versterker dichterbij de router plaatsen of een kabel aanleggen van de router naar de versterker?

Ja, draadloos. Ik ga verder onderzoeken hoe ik ze dichter bij elkaar kan krijgen.dank weer.

Nou, poging gedaan en nu doet niks het meer. Is er een instructiefilmpje hoe ik de zyxel zt 50 modem op het glasvezelkastje krijg? Daarna moeten wifi en TV er nog op. Bestaat er ook een ding dat zowel modem als wifi als tv is? 

@ivonia 

Vanaf het glasvezelkastje gaat er een internetkabel naar de blauwe WAN poort van de Zyxel T50.

Brandt het internet lampje op de router groen? Herstart eventueel het glasvezelkastje of router.

Reageer