Skip to main content
  • 1,858 Topics
  • 18,160 Reacties
1858 Topics
Eigen modem aansluiten (Asus AX92U)
Over enkele dagen mag ik mij ook klant noemen bij Odido en wel voor Mobiel als Internet Thuis. Spannend, want ik wil graag mijn eigen modem blijven gebruiken. Nu staat deze ook direct aangesloten op glasvezel via PPPoE. Straks moet ik weer kiezen voor automatisch IP en dan zal mijn router dit waarschijnlijk netjes oppakken. Echter, ik heb daar toch een vraag over en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Zoals ik in mijn subject al schreef, ik heb 3 Asus AX92U routers achter elkaar staan zodat ik thuis prima wifi heb en super goed internet. Nu wil ik deze gewoon blijven gebruiken, dat lijkt me het makkelijkst, zeker met al mijn IoT (Internet of Things) aansluitingen. Die hebben natuurlijk al een IP adres en dat wil ik ook liever zo houden, anders ben ik wel dagen bezig om alles weer anders in te stellen. Nu heb ik 192.168.178.* enz enz, maar ik zie dat Odido straks een modem aansluit met 192.168.1.1. Wat is wijsheid? Ik ben super tevreden over mijn Asus AX92U router’s, laat ik dat even melden. 1- Asus router achter Odido router plaatsen (en dan veel functionaliteit missen van de Asus modem)Als ik dit doe dan moet ik Odido router wel naar een ander intern IP adres wijzigen van 192.168.1.1 naar bv 192.168.178.1. Is dit mogelijk? 2- Odido router verwijderen en daar mijn eigen Asus modem op plaatsen en klaar?Dan heb ik natuurlijk gewoon nog altijd mijn huidige IP instellingen in de router, maar moet ik dan dingen instellen? Goed, ik zal PPPoE moeten vervangen voor automatisch IP, denk ik? Er zijn vast veel intelligentere mensen hier online die mij van advies kunnen voorzien. Ik bedank je alvast voor je antwoord, je helpt me er enorm mee. Leuk om naar een nieuwe provider over te stappen, ook al zat ik vroeger ook al bij T-Mobile (Sorry, nu dan Odido).
Geen diensten ‘t Harde, ronduit slechte communicatie
Ik zit met een storing die al dagen loopt en waar ronduit slecht en onprofessioneel gecommuniceerd wordt. De updates zijn hetzelfde in een iets andere bewoording. Ik snap dat een storing kan, maar ik zit wel met een thuis werkplek (nieuwbouw) waar niet met 4g te werken valt. Gevolgen, elke dag 150km rijden. Te zwijgen over het compleet offline zijn thuis en het oplopende limiet van mijn vrouw haar telefoon die niks aan jullie voucher heeft. Tip: haal jullie slogan “het kan ook zo” Weg want slogans maken alleen impact als ze waar gemaakt worden. Zo niet dan zorgen ze alleen maar voor meer frustratie. Of jullie hebben het inderdaad graag “zo”, dat zou een dubieuze ambitie zijn. Helemaal onderaan een kopie van de bestaande communicatie (probeer niet in de lach te schieten). Ik verwacht als betalende klant een concrete uitleg van het probleem en de te ondernemen stappen waarbij ik graag voortgang terug gekoppeld krijg. En een normale schade vergoeding inplaats van een paar euro. En voor nu een concrete probleem omschrijving met de actie punten en te verwachten oplos tijd. Dank alvast! 20-11-2023/10:07] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Almere, Alphen aan den Rijn, Wijchen, Soest, Dordrecht, 't Harde, Enschede, Nijmegen, Veldhoven en Bunschoten-Spakenburg, Enkhuizen, Bovenkarspel, Nijkerk en Grootebroek. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. Update [22-11-2023/08:45] Op dit moment hebben we nog geen concrete update. We gaan hier achteraan! Lijst met vorige updates Verberg inhoud Update [20-11-2023/20:00] Een gedeelte van de getroffen wijkcentrales zijn gerepareerd. We werken hard om de rest online te krijgen. Update [21-11-2023/08:11] Op dit moment hebben we nog geen concrete update. We gaan hier achteraan! Update [21-11-2023/08:16] Een deel van de getroffen centrales is gerepareerd. We doen er alles aan om het restant vandaag te repareren. Update [21-11-2023/20:10] Morgen worden de herstelwerkzaamheden hervat.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen