Skip to main content

Wij hebben Thuis Veilig Online. Echter word ik elke dag wel geattendeerd op “onverwacht netwerkverkeer gedetecteerd"-meldingen. 

Het bijbehorende IP-adres wijst naar “Google"… ik verwacht dus dat dit de link is naar Google Drive die keer op keer als “onveilig” wordt beschouwd; om gek van te worden. We hanteren daarin namelijk een gezamenlijk document met weinig spannende informatie; onschuldig dus. 

Een dergelijk connectie zou toch niet keer op keer als “onveilig” moeten worden beschouwd? 
Kan ik hier iets tegen doen want ik word gek van die meldingen steeds. 

Hi @BasjuhB82, welkom op onze Community!

Ik denk niet dat Google Drive voor deze melding zorgt. Kan je de melding en IP-adres eens met mij delen, wellicht kunnen we dit navragen bij F-secure.

Dit verwijist inderdaad naar Google Cloud @BasjuhB82. Het kan zijn dat 1 van je computers ergens mee geïnfecteerd is. Je zou een virusscan kunnen laten lopen om dit te controleren.

Nou, ik krijg deze melding vanuit zowel een Windows PC, als een MacBook én een iPhone. Met hetzelfde ip-adres. Dus daar lijkt het niet in te zitten. Ik zou willen dat je dergelijk ip-adres als “veilig” kon vlaggen, want dit wordt gewoon irritant om eerlijk te zijn. 
is dit niet anders op te lossen??

Ik heb een ticket voor je aangemaakt maar ik durf niet te zeggen of wij dit kunnen oplossen aangezien het iets op je netwerk zelf is @BasjuhB82.  

Reageer