Skip to main content

Beste Odido,

Wij hebben al aardige tijd problemen met onze glasvezelverbinding en ondanks meerdere monteursbezoeken, is de situatie nog steeds niet opgelost. Hieronder een overzicht van wat er tot nu toe is gebeurd:

  • Er zijn inmiddels vier monteurs langsgekomen om het probleem te onderzoeken, maar er is nog steeds geen oplossing.
  • Telkens als ik bel naar de klantenservice, wordt er aangegeven dat de verbinding onstabiel is en dat er opnieuw een monteur moet komen. Hoewel er een onderzoek naar de technische afdeling is gestuurd, blijven we tegen hetzelfde probleem aanlopen.
  • Tijdens één van de bezoeken is de NT vervangen, maar deze is daarna weer vervangen door de oude. Waarom is de nieuwe NT niet gewoon behouden en de oude meegenomen? Dit lijkt onnodig dubbel werk.
  • We hebben een nieuwe modem ontvangen, een Zyxel T-54, maar dit heeft helaas niets aan de stabiliteit van de verbinding veranderd.

Op zaterdag 19 oktober 2024 komt er opnieuw een monteur langs om wederom de NT te vervangen en hopelijk dit keer ook grondig naar de stabiliteit en connectie van het internet te kijken.

We zitten nu al 2 tot 3 weken zonder stabiel internet. Met drie studenten in huis die afhankelijk zijn van een betrouwbare verbinding voor hun studie, en wij als ouders die ook internet nodig hebben, is dit echt onhoudbaar. We zijn genoodzaakt om veel mobiele data te gebruiken, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Vragen:

  • Kunnen we compensatie krijgen voor de periode waarin we geen stabiel internet hebben gehad?
  • Is er meer duidelijkheid over wat er precies misgaat en waarom het zo lang duurt om op te lossen? Er lijkt namelijk geen concrete voortgang geboekt te worden.

Ik hoop dat dit snel wordt opgelost en dat we ook een compensatie kunnen ontvangen voor de weken dat we zonder goed werkende internetverbinding zitten.

Met vriendelijke groet,
K.Atici

 
 

 

 

Hey @K.Atici, welkom op onze Community!

Ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Heb je op dit moment een Genexis ONT hangen? Er speelt namelijk iets bij KPN op de Genexis ONT's waardoor klanten op bepaalde tijdstippen last hebben van wegvallende diensten, traag internet of een verhoging op ping en latency. Ervaar jij dit ook?  

 


Beste @K.Atici,

Ik zou zeggen: zet u maar schrap. Ik zit al 3 maanden zonder internet en ik heb 7 monteurs thuis ontvangen. De oplossing is nog steeds niet in zicht. Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor u maar ik vrees het ergste..


Hey @K.Atici, welkom op onze Community!

Ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Heb je op dit moment een Genexis ONT hangen? Er speelt namelijk iets bij KPN op de Genexis ONT's waardoor klanten op bepaalde tijdstippen last hebben van wegvallende diensten, traag internet of een verhoging op ping en latency. Ervaar jij dit ook?  

 

Beste
@Tommie van Odido ,

Heb net gekeken en onze ONT is inderdaad van genexis.
Als die dan wordt vervangen met een ander merk of model. Is er dan gegarandeerd weer stabiel internet?


Hi @K.Atici, ik zal je inderdaad aanmelden voor een nieuwe ONT. Je staat bij deze op de lijst! Zoals je in het topic kunt lezen, kun je je hier ook toevoegen aan een testgroep die KPN opzet. Je bent dit niet verplicht, lees de laatste update (gele vlak) in dit topic eens door. We zullen binnenkort contact opnemen over de levering van de nieuwe ONT!

De nieuwe ONT is niet perse de oplossing. Voor sommige klanten werkt het goed, voor andere niet. Daarom laten wij weten samen met KPN te werken aan een permanente oplossing. KPN heeft hiervoor meer inzicht nodig en wil daarom met de testgroep op locatie zien wat er misgaat.


Hallo,

Op zaterdag 19-10-2024 is een monteur langs geweest. Hij gaf opnieuw aan dat de Genexis-box vervangen moest worden door een Nokia-box.

Dit is al meerdere keren eerder aangegeven, ook door een medewerker van Odido. Er is toen afgesproken dat mevrouw van Odido de nieuwe box naar ons zou opsturen, zodat we deze zelf konden installeren. Hiervoor was geen monteur nodig, we hoefden alleen het nummer op de box telefonisch door te geven. Helaas is de box nooit aangekomen. Toen we Odido belden om te vragen waar de box bleef, werd ons verteld dat ze hier niets van wisten.

Nu moeten we opnieuw wachten op de box. Deze zou maandag of dinsdag op mijn adres bezorgd moeten worden. De monteur heeft echter aangegeven dat hij de installatie zelf zou moeten doen. Dit kruist elkaar met Odido.

Dus weer wachten... twee of drie dagen op de box, en dan waarschijnlijk weer wachten op de monteur.

Ik geef Odido nog tot woensdag 23-10-2024 de tijd. Als de situatie dan nog niet opgelost is, zeg ik al mijn abonnementen op, zowel voor thuis als voor mobiel (mobiel 1, mobiel 2 en mobiel 3).


ik ben sinds 18-01-24 ook over gegaan op glasvezel.

sindsdien heb ik geen internet meer.

het genexis kastje staat steeds in alarm

als het goed is heb ik een afspraak met guidion om langs te komen maar dat gaat ook niet heel makkelijk en meestal gaat het wel een paar keer mis voordat je ook echt een afspraak hebt met hun.

als ik het genexis kastje uitzet en na 10 seconden weer aanzet heb ik soms even internet

maar het is gewoon een kwestie van wachten tot het weer uitvalt soms is dat al voor dat het modem de internet verbinding weer hersteld heeft.

ik heb wel een voucher voor onbeperkt internet op mobiele gekregen maar die dekking is ook bagger slecht en licht je telefoon dus soms de hele avond in de vensterbank.

niet echt handig met een studerende vrouw die afhankelijk is van internet voor school en twee jongere kinderen in huis die ook graag een spelletje doen of een filmpje kijken tijdens het koken.


@DouweD Goed dat je dit hier aangeeft! Ik kan mij voorstellen dat je niet kan wachten tot de verbinding weer is hersteld, ik met jou. Gelukkig is het in ieder geval gelukt om een afspraak te maken met de monteur. 

Mocht dit onverhoopt toch misgaan, laat je het mij dan weten? Ik ga er dan meteen voor je achteraan. 

Ik snap dat de vouchercode niet de meest ideale oplossing is. Is het misschien een idee om er nog 1 te sturen? Zo is niet iedereen alleen afhankelijk van jouw Mobiel. Laat je mij weten of je dit wil?

Indien je niet nog een extra Odido of BEN simkaart hebt, mag je deze van mij kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon met mij deelt, vergoed ik deze uiteraard meteen voor je. Houd er wel rekening mee dat dit bedrag dan zal worden verrekend met de volgende factuur. 

Ook wil ik je alvast verzekeren dat je sowieso wordt gecompenseerd voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Echter kan ik dit pas doen als het probleem ook echt is opgelost. Het systeem berekent het bedrag automatisch en dit zal dan worden verrekend met de volgende factuur. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 


@DouweD Goed dat je dit hier aangeeft! Ik kan mij voorstellen dat je niet kan wachten tot de verbinding weer is hersteld, ik met jou. Gelukkig is het in ieder geval gelukt om een afspraak te maken met de monteur. 

Mocht dit onverhoopt toch misgaan, laat je het mij dan weten? Ik ga er dan meteen voor je achteraan. 

Ik snap dat de vouchercode niet de meest ideale oplossing is. Is het misschien een idee om er nog 1 te sturen? Zo is niet iedereen alleen afhankelijk van jouw Mobiel. Laat je mij weten of je dit wil?

Indien je niet nog een extra Odido of BEN simkaart hebt, mag je deze van mij kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon met mij deelt, vergoed ik deze uiteraard meteen voor je. Houd er wel rekening mee dat dit bedrag dan zal worden verrekend met de volgende factuur. 

Ook wil ik je alvast verzekeren dat je sowieso wordt gecompenseerd voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Echter kan ik dit pas doen als het probleem ook echt is opgelost. Het systeem berekent het bedrag automatisch en dit zal dan worden verrekend met de volgende factuur. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Hoi Teresa.

de datum boven aan mijn bericht zou 18-10-24 moeten zijn (een niet gezien type foutje van mijn kant)

ik krijg zojuist een bevestiging van Guidion voor de gemaakte afspraak.
nu komen ze voor de zoveelste keer met een datum tijdstip anders dan ik aangegeven heb, dit was met de montage afspraak ook al het geval
ik heb op deze mail gereageerd en wacht nu op hun reactie.

maar zoals het nu lijkt zijn de vouchers voor onbeperkt van mijn vrouw en mij  wel afgelopen (aangezien voor 1 week zijn)  voordat zij langs komen.

twee nieuwe codes zijn zeker welkom omdat dit nu onze enigste internet verbinding is thuis.

en wij dus ook tv kijken moeten streamen naar de tv omdat de app op de tv het alleen doet met een bekabelde verbinding.

maar ook via mobiele verbinding treden er fouten op aangezien wij een zeer slechte mobile verbinding hebben op ons adres.

met vriendelijke groet,

Douwe.


@DouweD Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik heb je meteen twee nieuwe vouchercodes gestuurd, zodat je in ieder geval niet zonder internet komt te zitten. 

Wil je mij daarnaast in een privébericht jouw voorkeur doorgegeven? Ik ga hier dan meteen voor je achteraan. Ik kan niets beloven, maar ik doe mijn best!  


Reageer