Skip to main content

Zijn er meer mensen bij wie de logregels van de DHCP server er sinds ‘kort’ anders (en foutief) uitzien in hun T54 modem?


Bij mij werd tot 16 oktober (5:40) het uitgegeven ip-adres van een apparaat gelogd in Systeemmonitor - logboek zoals:

15-10-2024    20:52:09    Notice    daemon.debug    user    dnsmasq-dhcp    ip lease:192.168.2.182, given to MAC:78:66:9d:69:d6:41, with hostname:audiocast, Lease time:445360

Sinds 16 oktober wordt gek genoeg niet meer het ip-adres gelogd, maar staat twee keer het MAC adres in die logregels:

16-10-2024    05:44:47    Notice    daemon.debug    user    dnsmasq-dhcp    ip lease:78:66:9d:69:d6:41, given to MAC:78:66:9d:69:d6:41, with hostname:audiocast, Lease time:86505

Ik heb sinds 16 oktober (5:40) ook problemen om mijn Youless LS-120 apparaat te kunnen bereiken. Het lijkt erop dat die in de DHCP configuratie geen gateway meegestuurd krijgt oid. Als ik hem een statisch ip-adres geeft werkt de Youless weer wel, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Er is in mijn netwerk verder niks gewijzigd, dus het lijkt er sterk op dat ik een nieuwe firmware versie heb gekregen op 16 oktober, maar de telefonische helpdesk gaf aan dat ze daar niks van terug zagen in het systeem.

modem: DX5401-B0    V5.17(ABZC.0)T54C_b28
 

Hallo @ed-win 

Ik heb ook een T54 en ik keek even, ik heb dezelfde firmware als jou en dit is inderdaad een nieuwe. Verder zie ik ook het mac adres ipv IP adres in de logs maar ik ondervind er geen problemen door.


Hallo @ed-win 

Ik heb ook een T54 en ik keek even, ik heb dezelfde firmware als jou en dit is inderdaad een nieuwe. Verder zie ik ook het mac adres ipv IP adres in de logs maar ik ondervind er geen problemen door.

Hoi @Waqqas, bedankt voor je reactie.

Ik kan helaas nergens nagaan of en wanneer mijn modem en firmware update heeft gehad, maar het feit dat de logregels ‘opeens’ anders zijn zou mogelijk wel een indicatie kunnen zijn.
 


Reageer