Ik heb mijn 3x Asus XT8 al een tijdje ingebruik. Eerst icm Ziggo waarbij ik de ziggomodem op bridge had gezet en sinds ruim een jaar geleden ben ik overgestapt naar odido glas. De Zyxel modem van odido heb Ik uitgehaald en middels vlan 300 heb Ik de XT8 naar tevredenheid een hele tijd gebruikt, tot een paar weken geleden heb ik regelmatig korte disconnects. Dit zowel bedraad als via wifi. De XT8 zijn allemaal middels ethernetkabels verbonden.
Na wat gegoogle kwam ik erachter dat dit een bekend probleem is. Ik heb de nieuwste fw erop, loste het probleem niet op. Oude fw teruggezet, softreset, hardreset, factorysetting middels interface en reset(wps)knop methode aan uit. Alles opnieuw instellen, zowel handmatig als settingsbackup niets helpt.
Nu heb ik de Zyxel teruggeplaats en de XT8 als ap ingesteld en alles loopt zoals voorheen.
Ik heb nu dus 4 apparaten aan ipv 3, wat ik eigenlijk niet wil. Weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Ik heb niets speciaal ingesteld in de settings, alles is gelijk gebleven toch in router modus krijg ik de disconnects en in ap modus niet.
Alles liep goed totdat ik op wat ging downloaden komt de disconnects weer, alles wordt eruitgegooid door de Asus of door de Zyxel?
Opstelling is Zyxel wifi uitgezet, via Lan naar 1e XT8 lan. Vanuit XT8 Lan naar switch die gaat naar overige 2 XT8 naar WAN. Kan de switch stuk zijn? Of ligt het echt aan de Asus? Ik heb de neiging een een andere set te halen en deze in de verkoop zetten, maar wil wel weten wat er aan de hand is.
Ter info, de downloads gaat naar de Externe hd behuizing die op de hoofd AP middels usb3 aangesloten is, dit was in het verleden ook zo en nooit problemen meegehad als ik fullspeed ging downloaden.