Skip to main content

Op aanraden van @Waqqas dan maar een eigen thread. >link]

In het kort, niet anders dan waar de meeste mensen al over klagen. Een verschrikkelijk traag netwerk in de avonduren en onbetrouwbare laadsnelheden van pagina’s. Ik werk geregeld van thuis; ik moet soms ‘s ochtends vroeg beschikbaar zijn, andere keren ‘s avonds laat. Het is dus noodzakelijk dat mijn internet altijd stabiel en betrouwbaar is. Dat is het nu niet.

Dit was het zojuist.

 

In de link thread meer informatie. Het glasvezelnetwerk op mijn lokatie is van KPN. De ONT in mijn meterkast een Delta. Ergens gaat het fout. De enkele meting die Guideon gedaan heeft van 900+Mbit download/upload weer, maar daarna nooit meer. Ik mag in mijn handjes klappen als ik meer dan 300Mbit haal, zelfs als ik op de kabel zit.

 

Ik heb niet de vrijheid om een paar weken slecht internet te hebben dus ik moet korte metten maken met iets dat niet werkt. Ik kan zo niet werken en dus niet mijn geld verdienen. Ik zie maar twee wegen. Ofwel, en dat wil ik graag, z.s.m. een afspraak met een monteur van Guideon die langs komt met een zinvolle oplossing e.g een andere ONT, of niet doorlussen, en die loopt door mijn hele huis de internet snelheid te peilen. Ofwel, wanneer dat niet mogelijk is, dan wil ik kostenloze annulering van mijn afgesloten abonnement en druip ik terug af naar KPN. Daar had ik nooit deze problemen. Voor dat tientje extra in de maand koop ik deze onzin graag af.

 

Een foto van de ONT na NT situatie in mijn meterkast (het downloaden van het 1386kb plaatje van jullie eigen site duurde een halve minuut) :

 

 

Geen reactie

Reageer