Skip to main content

Ik heb pas geleden een abonnement afgesloten voor internet+tv, via glasvezel, bij Odido. (Overstap vanaf Ziggo).  Vandaag pakket ontvangen met spullen om alles aan te sluiten.

Nu zit er een Zyxel T-56 modem bij, die naar ik lees, niet in bridge-mode gezet kan worden. Ik had gehoopt dat het bijgeleverde modem 1 op 1 het Ziggo modem kan vervangen. Dit modem staat in bridge-mode, omdat ik een TP-Link deco M4 mesh systeem heb voor wifi. Dat kan dus blijkbaar niet.

Voor TV ga ik geen mediabox gebruiken, maar gebruik Android TV-app op smart TV.

Welk modem/router zou ik (het beste) kunnen gebruiken als alternatief?

een RJ45 kabeltje?! Als de TP-Link vlan 300 aankan, kun je volgens mij de zyxel er gewoon tussenuit halen.

Hallo @leeuwa 

De TP-LINK Deco kan je rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter, stel het volgende dan in:

In de Deco app ga naar more, advanced, IPTV/VLAN, sçhakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, pas dit toe en herstart de mediaconverter.

Hallo @leeuwa 

De TP-LINK Deco kan je rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter, stel het volgende dan in:

In de Deco app ga naar more, advanced, IPTV/VLAN, sçhakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0, pas dit toe en herstart de mediaconverter.

Ok, dat is mooi. Bedankt voor de tips.

@leeuwa 

Mediaconverter > Zyxel > Deco set on Acces Point Mode is ook een optie.

@leeuwa

Mediaconverter > Zyxel > Deco set on Acces Point Mode is ook een optie.

Ok. Is het standaard IP-adres van LAN (192.168.1.1) aan te passen naar 192.168.178.1 op de Zyxel T56?

@leeuwa 

Dat kan.

Ok. Bedankt ik weet genoeg.

Reageer