Skip to main content
8043 Topics
Problemen met bestelling iPhone 15 Pro Max
Hi allemaal, Hopelijk is er hier iemand die mij verder kan helpen, want ik ben inmiddels enórm teleurgesteld in (de klantenservice van) Odido. Ik heb afgelopen vrijdag om 14.06 uur een iPhone 15 Pro Max 1 TB besteld in de kleur naturel titanium (ordernummer 200791XXX), welke ik zou afhalen in de winkel. Aangezien dit een minder populair model is en ik er vrij snel bij was met bestellen, zou naar mijn mening de kans vrij aannemelijk zijn dat deze morgen geleverd zou worden in de winkel. Nu kon ik mijn bestelling nergens in mijn Odido-account terugvinden en ook bleef hij aangeven dat ik mijn abonnement kon verlengen, terwijl ik de iPhone had besteld inclusief verlenging van mijn abonnement. Daarom toch maar besloten om contact op te nemen met de klantenservice. Zij konden mijn order wel vinden, maar gaven aan dat het om een bestelling in combinatie met een nieuw abonnement zou gaan in plaats van een verlenging. Tijdens mijn bestelling heb ik echter geklikt op “Nu verlengen”, ik kon niet kiezen voor bijvoorbeeld nummerbehoud en hoefde ook geen gegevens door te geven. Voor mij tekenen dat ik overduidelijk bezig was met een verlenging en NIET met het afsluiten van een nieuw abonnement. Aan de hand daarvan heeft de klantenservicemedewerker ZONDER mijn toestemming mijn order volledig gecanceld en wilde hij een nieuwe overeenkomst afsluiten (deze is op het moment van schrijven nog steeds niet ontvangen en dus ook niet ondertekend/bevestigd). Volgens hem zou het voor de datum waarop ik mijn toestel zou ontvangen niets uitmaken, maar ik denk dat iedereen inclusief ikzelf wel beter weet. Volgens hem was het ook absoluut niet mogelijk om het toestel op te halen in een winkel in verband met veiligheid, terwijl ikzelf dit toch echt kon kiezen en ik hier ook meerdere mensen zie die het toestel op gaan halen in de winkel. Pure onzin dus. Eindstand zit ik nu met een gecancelde order doordat er klaarblijkelijk een fout bij Odido gemaakt is tijdens het bestelproces. Zelf ben ik ervan overtuigd dat mocht het echt om een nieuw abonnement gaan in plaats van een verlenging (dat kan ik echter totaal niet afleiden uit de orderbevestiging), dit tijdens het ophalen van het toestel in de winkel bij het doornemen van het contract vast rechtgezet kan worden. Nu zit ik echter met een gecancelde order terwijl ik dit eigenlijk helemaal niet wil. Hopelijk is er iemand hier die mij verder kan helpen, want de telefonische klantenservice heeft me juist van de regen in de drup geholpen. Alvast bedankt!
Zoekgeraakte betaling
Beste, Begin van deze maand heb ik het restbedrag van mijn telefoon afbetaald om mijn BKR registratie te wissen i.v.m. een hypotheek aanvraag, dit was precies op de dag dat T-Mobile over ging naar Odido. Bij het betalen kreeg ik een foutmelding:“Betaalverzoek is niet valide, neem contact op met de salesdesk” Het geld is wel afgeschreven van mijn rekening, maar in mijn account nog niet en de BKR is ook nog steeds actief. Nu heb ik, na contact te hebben gehad met een medewerker, gemaild naar XXXX, waar volgens Odido binnen 2 werkdagen op word gereageerd. Inmiddels zijn we ruim twee weken verder en heb ik meerdere malen gebeld om te vragen wat de status is. Daar word ik zover mogelijk voor de medewerker geholpen en worden er meerdere meldingen gemaakt bij de juiste afdeling. Echter heb ik nu nog steeds niks vernomen en begint de tijd toch wel een beetje te dringen. Zijn er nog meerdere mogelijkheden om dit te kunnen versnellen? Het lijkt me niet al te ingewikkeld om een betaling op te zoeken a.d.h.v. de gegevens die ik heb verstrekt. Ik wil nog wel een keer bellen, maar sta toch elke keer bijna een uur in de wachtkamer voordat ik een medewerker aan de telefoon krijg, die mij uiteindelijk geen uitsluitsel kan geven. Alvast bedankt voor jullie reactie. Met vriendelijke groet, Peter Moderator edit: dit e-mailadres wordt niet langer gebruikt en is daarom verwijderd. Gebruik altijd het contactformulier wanneer je een vraag hebt die anderzijds niet beantwoord kan worden: Odido Service is er voor je | Odido.
Instabiel mobiel internet
Goedemiddag, Na enkele jaren zeer tevreden te zijn geweest met mijn Tele2 unlimited is er van die tevredenheid niet veel meer over sinds de wijziging naar odido. Er zou niets veranderen aan de bestaande abonnementen, echter is de snelheid van mijn 4g zeer instabiel. Overdag heb ik soms een uitschieter naar 30 mbit download, maar veelal kom ik niet boven de 10 mbit uit met regelmatig een download van slechts 2 Mbit. Dit betekent dat het vrijwel onbruikbaar is geworden. Nu zie ik het goedkoopste unlimited abonnement van odido van 27,50 per maand met een snelheid van maximaal 10 mbit. Gezien mijn Tele2 unlimited abonnement van 25 euro per maand vermoed ik dat mijn snelheid is gelijkgetrokken met het goedkoopste abonnement van odido. Upgraden naar een duurdere variant is niet mogelijk vanwege een lopend contract. Dit zou betekenen dat ik tot ergens in 2025 25 euro per maand moet betalen voor een product waar ik vrijwel niets aan heb. Een beetje zoeken op het net en ik zie dat veel meer mensen hetzelfde probleem ervaren. Ik ben zaterdag al naar een odido shop geweest en daar kreeg ik een nieuwe simkaart, helaas zonder succes. De chatbot helpt niet, alles al meermaals geprobeerd, zonder succes. Aan mijn toestel ligt het niet, want doe ik de simkaart van mijn moeder in mijn toestel (andere provider) dan haal ik wel bruikbare snelheden. De klantenservice bellen heeft ook weinig zin, sommige medewerkers, hoe goed bedoeld ook, lezen enkel een script op en zijn zeer moeilijk te verstaan. Graag zou ik zien dat het probleem opgelost wordt, of ik de mogelijkheid krijg om mijn contract te ontbinden. Deze kwestie heb ik tevens voorgelegd aan ACM consuwijzer, waarvan ik nog een antwoord verwacht.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen