Skip to main content

Ik probeer ons nieuwe ODIDO internet abonnement aan mijn ODIDO te koppelen het wordt nota bene zelfs voorgesteld. 

Goedenavond Rob

Je Internet + TV abonnement toevoegen.

Handig: voeg nu makkelijk je Internet + TV abonnement toe aan je overzicht.

Klik op toevoegen en dan krijg ik

Account extra beveiligen

Beveilig je account met een sms-code of met een authenticatie-app.

Op welke manier wil je je account extra beveiligen?

Met een sms

Met een authenticatie-app

Maar ik heb al 2FA op mijn account, maar oké doen we het nog een keer.
Na het doorlopen van deze stappen kom ik weer bij 

Goedenavond XXX

Je Internet + TV abonnement toevoegen…….enz enz…..  en weer 

Account extra beveiligen

Beveilig je account…… enz enz ….. en weer

Ik blijf in deze vicieuze cirkel en het koppelen lukt dus niet, wat is hier aan de hand ?
Kan hier iemand hulp bieden

Alvast bedankt,

Rob

 

Hoi @ArBie, goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder bij het koppelen van jouw accounts in Mijn Odido! 

Wil je in jouw community profiel op de community je 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag!

Geef je mij een seintje als je zover bent? 


Had de gegevens in mijn profiel bijgewerkt per omgaande


Wacht nog steeds op antwoord dan wel hulp


Ik heb precies hetzelfde probleem.

Voor zover ik kan zien komt mijn naam op mijn id niet overeen met mijn mobiel en thuis abonnement en gok ik dat bij mij daar het probleem in zit en misschien bij jou ook?


@ArBie Dank je wel voor het invullen van de benodigde gegevens. Ik help je graag verder, zodat je toegang hebt tot jouw Mijn Odido omgeving! 

Ik ben direct gaan kijken en zie dat de gegevens niet overeen kwamen met je mobiele abonnement. Dit heb ik meteen aangepast. Wil je nogmaals proberen je abonnementen te koppelen? Ik weet zeker dat het nu moet lukken! 

 

@bmbouw Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen! Wil je mij in een privébericht een kopie van je ID/paspoort sturen? Op deze website van de Overheid lees je precies hoe je dit veilig kunt doen: Hoe maak ik met de KopieID-app een veilige kopie van mijn identiteitsbewijs? | Rijksoverheid.nl

Ik ga dan gelijk voor je aan de slag!  


@Teresa van Odido Ik blijf nog steeds in die vicieuze cirkel hangen met de extra beveiliging 

Overzicht account > (button) Toevoegen abo in overzicht > beveiliging (aantal stappen doorlopen > (button) terug naar overzicht > beveiliging …….enz enz enz


Ik blijf nog steeds in die vicieuze cirkel hangen met de extra beveiliging 

Overzicht account > (button) Toevoegen abo in overzicht > beveiliging (aantal stappen doorlopen > (button) terug naar overzicht > beveiliging …….enz enz enz


@ArBie Kan je hier een foto van delen in dit topic? Dan kan ik gericht met je meekijken naar de juiste oplossing!

Daarnaast wil ik toch nog even dubbel checken, jouw e-mailadres is het volgende: ….a@….rd.eu?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om met je mee te kijken! 


Het email adres klopt en enkele foto's van mijn pogingen
Poging via account pagina
 

poging via klantvoordeel pagina
 

XXXX XMod edit: screenshot verwijderd omdat het e-mailadres zichtbaar was]


​Hi @ArBie , ontzettend bedankt voor de screenshots, ik heb het laatste screenshot voor je verwijderd, omdat hierin jouw e-mailadres helemaal zichtbaar was. Voor welke optie kies je als je de 2FA keuze maakt? Zou je eens willen proberen om de andere optie te kiezen, om te kijken of je hiermee wel verder komt? Mocht dit ook niet werken, laat het me dan weten. Ik wil dit dan graag voor je doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst! 


Bedankt voor het verwijderen van de screenshot (zag het te laat toen het was het al gepubliceerd)

Ik had het al een keer met de Authenticathor geprobeerd maar dat gaf het zelfde resultaat.

Kreeg vandaag een mailtje met de veel belovende tekst “Je eerste Odido factuur voor thuis” met een link “factuur bekijken“ Na het klikken kreeg ik ook weer bij het inloggen de opdracht veiliger in te loggen en heb toen nog een  Authenticathor code aangemaakt, Na het gebruik van de opgegeven 6 cijfers gaf hij  aan dat het fout was. Toen de oude nog een gebruikt (you never know) ook een foutmelding de nieuwe nog eens gebruikt en nog steeds fout. Resultaat is nu dat mijn ODDO kompleet geblokeerd is.
Lijkt me het beste dat ik alles afmeld en een nieuw account aanmaak, is dat een idee misschien ?


Haal mijn Mijn ODIDO account maar weg zodat mijn email adres weer vrij is, dan maak ik wel een compleet nieuw account aan, scheelt een hoop ellende, tijd en her en weer getyp.

 


Ter info : Heb via iDIN weer toegang tot mijn Mijn ODIDO account (alleen voor mijn 06)


Hoi ArBie, fijn dat je in ieder geval toegang hebt tot het mobiele gedeelte! @Tommie van Odido zou jij nog 1 keer willen meekijken voor Internet + TV? Mocht je er niet uitkomen, dan kunnen we altijd nog proberen om het account te verwijderen of een case door te zetten.


Heb het nog een paar keer geprobeerd maar kom telkens op de 2FA/SMS pagina terecht waar ik dan een mijn vicieuze cirkel terecht kom.


Hoi ArBie, fijn dat je in ieder geval toegang hebt tot het mobiele gedeelte! @Tommie van Odido zou jij nog 1 keer willen meekijken voor Internet + TV? Mocht je er niet uitkomen, dan kunnen we altijd nog proberen om het account te verwijderen of een case door te zetten.

Heb het nog een paar keer geprobeerd maar kom telkens op de 2FA/SMS pagina terecht waar ik dan een mijn vicieuze cirkel terecht kom. Dus een koppeling lukt nog steeds niet.


Einde topic open wel een nieuwe, al 5 dagen dooie boel !!!


@ArBie Een  topic openen mag altijd maar niet over hetzelfde onderwerp. 
Je topic komt dan weer onderaan de lijst en wordt gesloten.

 


@Cristien De Huisregels doorgenomen, helemaal mee eens en zeker te respecteren. Maar als je na 5 dagen geen reactie meer ziet hoe schudt je dan respectvol de community weer wakker ?
Ik wou gewoon eens na 10 dagen in het forum (en enkele dagen al ervoor zelf klungelen) eindelijk een oplossing voor mijn probleem zien.


@ArBie Ik ga de moderators nog eens wijzen op dit onderwerp.
Geen garanties want het is erg druk.

Ik doe mijn best.

Fijne dag verder.


Hoi Arbie, sorry voor de late reactie. Het is erg druk en elke keer als er een nieuwe reactie in je topic komt, schuift 'ie weer naar beneden, vandaar. Ik heb mijn collega van Internet + TV ernaar laten kijken en we zien niet waarom je zou vast blijven hangen op 2FA, aangezien je abonnement er nog niet in staat. Ik heb daarom het Mijn Odido account volledig verwijderd. Geef het systeem 15 minuten de tijd en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw acount aan te maken je abonnement(en) te koppelen. Start eerst eens met Internet + TV. Ik hoor graag of het dan wel werkt! Daarna kan je uiteraard Mobiel ook koppelen.


@Marciano van Odido Bedankt voor je hulp, maar het is om gek van te worden.

Ik heb precies gedaan hoe je het hebt beschreven. Account aangemaakt TV-Internet aangemeld, staat in mijn account, ga o6 toevoegen, kom ik weer in het 2FA verhaal terecht, gelukt geeft hij aan, ga naar mijn account zie ik dit
 

en ik zit weer in de vicieuze cirkel waar ik niet uitkom. Het zelfde probleem.
Verzoek mijn account nog een keer te verwijderen. Maak ik nog een keer een nieuw account aan met alleen TV-internet laat het even rusten en voeg dan iets later mijn 06 toe (niet direkt) .
 


Hoi Arbie, sorry voor de late reactie. Het is erg druk en elke keer als er een nieuwe reactie in je topic komt, schuift 'ie weer naar beneden, vandaar. Ik heb mijn collega van Internet + TV ernaar laten kijken en we zien niet waarom je zou vast blijven hangen op 2FA, aangezien je abonnement er nog niet in staat. Ik heb daarom het Mijn Odido account volledig verwijderd. Geef het systeem 15 minuten de tijd en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw acount aan te maken je abonnement(en) te koppelen. Start eerst eens met Internet + TV. Ik hoor graag of het dan wel werkt! Daarna kan je uiteraard Mobiel ook koppelen.

Ik weet niet of er ergens iemand stiekem aan de knopen heeft zitten draaien (dan wil ik deze bij deze hartelijk danken) want het is nu zoals ik het wil hebben …. de koppeling is gelukt en beide abo's staan in mijn account zonder gekke 2FA randverschijnselen. Of zou het toch komen doordat het systeem even rust moest hebben na mijn laatste bewerking. Eindelijk ik ben blij, dank voor de hulp hoe en waarmee dan ook 🙋‍♂️


Hallo @ArBie, fijn dat het is gelukt en dat alles nu correct staat in je account. Namens mijn collega's: geen dank en graag gedaan! Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 


Reageer