Skip to main content
  • 2,638 Topics
  • 18,126 Reacties
2636 Topics
Draytek modem vervangen
Mod edit: Het inbreken op een bestaand topic is niet toegestaan, daarom is je vraag verplaatst naar een nieuw topic. Zou je onze huisregels willen lezen? Hallo , Ik heb helaas nog een heel oud modem. de Draytek Vigor 2132 . Ik zie dat de afgelopen jaren iedereen met nog deze oude rotzooi een vervangend apparaat heeft gekregen . Slaan jullie de trouwe klanten over ? Vanuit de klantenservice krijg alleen maar de optie om een reset te doen. het apparaat is oud , niet meer veilig en werkt niet meer. Alle WiFi gestuurde apparaten zitten zonder data . Ook hier nog het Draytek 2132 modem aanwezig en die wil ik al een tijdje de deur uit hebben. Mag ik ook een nieuw modem aanvragen om dezelfde redenen die hierboven zijn aangegeven. Ik vraag hier nu specifiek om omdat ik sinds een week 2 wifi plus kastjes heb en nog steeds hetzelfde probleem ervaar, het moeten herstarten om bijvoorbeeld tv te kijken. Opstelling nu is Draytek 2132 modem en daaraan bekabeld aangesloten wifi versterker WAP6807. Tweede WAP6807 staat in woonkamer en is via WIFI verbonden met de eerste kast. TV is via netwerkkabel aan dit tweede kastje gekoppeld. Middelste lampje brandt oranje om aan te geven dat dit kastje eigenlijk iets verder weg gezet kan worden maar omdat deze naast de tv staat wil ik dat niet verplaatsen. De app MPro Mesh is in gebruik. Toevallig vandaag Afgelopen week heb ik vier keer de tweede WAP6807 en de tv opnieuw moeten opstarten om dit kastje weer zichtbaar te krijgen in de app en om verbinding te maken voor de tv. Als de verbindingen goed zijn dan is mijn wifi snelheid bijzonder goed (zo’n 500-600 mb) dus ben blij met oplossing tov wifi via Draytek modem (wat een verschrikkelijke wifi heeft). Vandaag ook herstart van modem en de versterkers omdat in de app nu ook niets meer zichtbaar is (en ook nu niet zichtbaar is). Kortom, kan iemand met kennis van zaken mij tips geven welke vervolgstappen ik kan zetten. Ik vermoedt dat het modem het probleem is maar mensen met kennis van zaken zullen hier beter zicht op hebben.
onterecht afgesloten ivm verkeerde migratieaanvraag.
T-Mobile heeft mij onterecht afgesloten van internet na meerdere verkeerde migratie verzoeken. in eerste instantie heb ik dit tegen kunnen houden nadat ik hier melding van kreeg. helaas is op 1 december alsnog mijn aansluiting afgesloten doordat ik bij het laatste migratieverzoek niet ben geïnformeerd.voor de duidelijkheid, dit migratie verzoek is niet van mij gekomen. tot 1 december heb ik totaal geen intentie gehad om over te stappen.Ondanks de vriendelijke klantencervice medewerkers, bied T-mobile totaal geen oplossing voor de door hen veroorzaakte situatie. de enige oplossing die is geboden, is het opnieuw aanvragen van een aansluiting. helaas kan de nieuwe aansluiting volgens t-mobile pas in januari gerealiseerd worden.voor zover ik dit in kan schatten is deze bewering complete onzin, echter is t-mobile niet van plan om hun eigen blunders te corrigeren.een tijdelijke oplossing om mijn telefoon als hotspot te gebruiken is absoluut niet voldoende, aangezien ik mijn telefoon mee neem wanneer ik niet thuis ben. op dat moment hebben mijn kinderen dus geen internet of televisie in huis.de klantenservice geeft aan dat zij niets meer kunnen doen en dat geloof ik , maar T-mobile kan hier zeker veel meer in doen. helaas heeft de klantenservice geen bevoegdheid om zelf maar iemand door te verbinden. T-mobile: hoe verwachten jullie deze fout op zeer korte termijn recht te gaan zetten?
Klacht. T-Mobile heeft zonder toestemming mijn contract beëindigd.
Beste allemaal, Dit is de eerste keer dat ik wat plaats, maar ik voel mij genoodzaakt hier wat te plaatsten aangezien ik er telefonisch niet uitkom, en via de mail geen reactie ontvang. Op 23-11-2021 heb ik bij T-mobile een contract ondertekend voor internet met glasvezel voor een mooie prijs, zonder aansluitkosten. Dit zou op mijn adres beschikbaar zijn. Na twee weken konden wij echter nog geen afspraak maken. De klantenservice vertelde ons aan de telefoon dat er foutieve informatie met ons gedeeld was en dat wij moesten wachten tot februari. Februari werd het helaas ook niet en dus hebben wij moeten wachten tot KPN in september de verbinding aansloot. Op 04-10-22 konden wij eindelijk Guidion laten langskomen om ons modem te laten installeren. Alles werd aangesloten, aangemeld en gecheckt. Hierna hebben wij 3 weken tevreden gebruik kunnen maken van ons internet. Mijn contract is dus op 04-10-22 ingegaan. Zie het kopje “Duur en beëindiging” uit ons contract en kopje "9. Looptijd” uit de algemene voorwaarden van T-mobile: “Duur en beëindiging”: Het door jou gekozen internetabonnement heeft een minimale looptijd van één (1) jaar, welke aanvangt op de dag dat de dienst actief is. Daarna wordt het abonnement automatisch voortgezet voor onbepaalde duur en kun je het abonnement opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. "9. Looptijd” De Overeenkomst gaat in op het moment dat de dienst beschikbaar is op het door jouw opgegeven (woon)adres en je de dienst hebt geactiveerd of de dienst door de monteur is geactiveerd.Op 10-11-22 hadden wij plots geen internetverbinding meer. Ik heb de klantenservice gebeld en zei gaf aan dat ze mijn abonnement niet kon inzien en dat deze door een administratieve fout vanuit T-mobile is geannuleerd. Hierna heb ik cumulatief 5 uur aan de telefoon gehangen met de klantenservice om naar een oplossing te zoeken. Het modem moest ik nog niet opsturen omdat ze nog niet wist wat de vervolgstappen waren. Vervolgens konden wij in My T-mobile lezen dat er een boete van 75 euro openstaat voor het niet retourneren van het modem. Deze factuur is inmiddels gecrediteerd maar we weten alsnog niet wat we hier nu mee moeten doen. De oplossing die werd gegeven was een nieuw (duurder) abonnement afsluiten. Wij zouden hierbij na 6 maanden 50% meer moeten betalen. Hier zijn wij telefonisch niet akkoord mee gegaan. Telefonisch werd ik doorverbonden naar (waarschijnlijk) de Sales afdeling. Hier hebben wij onder valse voorwendselen een nieuw contract moeten ondertekenen. Ik heb expliciet verklaard dat ik niet akkoord ga met de kosten van het nieuwe contract. De vrouw aan de lijn gaf aan dat ik de prijzen kon aanpassen naar de prijzen uit mijn eerste contract, maar dat ik eerst een nieuwe overeenkomst moet tekenen. Aangezien ik zeer afhankelijk ben van een stabiele internetverbinding als ZZP’er heb ik dit ondertekend, ervan uitgaande dat dit goed afgehandeld zou worden. Daarna zou ik de prijsstructuur met een andere medewerker kunnen aanpassen. Dit bleek niet het geval. Onze eis is echter heel simpel. Óf ons originele contract honoreren en weer aansluiten, óf een nieuw contract aanmaken onder dezelfde termen, met de daarbij behorende prijsstructuur. Hier geeft T-mobile zonder reden als antwoord op dat dit niet mogelijk is. Hier kwam de vraag uit voort dat ik graag zwart op wit wil hebben, dat T-mobile erkent door deze handelswijze feitelijk contractbreuk te plegen. Daarnaast zien wij graag een reden van opgaaf terug van het opzeggen van onze overeenkomst. Wij hebben niks opgezegd en hebben zwart op wit staan wat de voorwaarden zijn van deze overeenkomst. T-mobile heeft eenzijdig het contract beëindigd. Deze wens heb ik bijzonder helder geformuleerd. Nova van de klantenservice zei aan de telefoon dat ze haar best ging doen dit doorgestuurd te krijgen. Dit is wat ik ontvangen heb: “Beste - Ik heb gehoord dat je graag een bevestiging per mail wilt ontvangen dat de oude contract beeindigd is.Hierbij bevestigd ik dat je abbonement met dit klantnummer ktl***** per 4Oktober 2022 is beeindigd! Mocht je nog vragen hebben, dan kan je gerust contact met ons opnemen op dit telefoonnummer: 08000092 Met vriendelijke groet,StephanT-mobile klantenservice” Stephan geeft aan dat het contract is beëindigd op 04-10-22, terwijl deze toen juist is aangesloten. Door aan te geven dat het contract beëindigd is, wordt ook duidelijk dat het contract wel degelijk is ingegaan. (Beetje muggenziften dit, maar ik kruip onderhand tegen de muren op. Ik heb nog steeds geen wifi) Al met al ben ik nu vooral benieuwd wat mijn rechten als klant zijn voordat ik verdere stappen onderneem met bijvoorbeeld de Geschillencommissie Telecommunicatie. (Is dit de beste keus voor dit soort geschillen). Mocht u dit bericht hebben afgelezen, dank voor uw aandacht! Hopelijk kunnen jullie met mij meedenken.
Asociale klantenservice medewerker
Gisteren belde ik om 15:04 uur naar de klantenservice om mijn T-Mobile Thuis abonnement te verlengen. Ik stond 1 uur en 9 minuten in de wacht om vervolgens opgehangen te worden zonder reden. Toen ik nogmaals belde (16:18 uur) kreeg wel een medewerker aan de lijn. Ik vertelde dat ik mijn contract wilde verlengen en eerder in de week al met een medewerker had gesproken over mijn nieuwe kosten. De dame aan de lijn vertelde dat ze de kosten uit haar hoofd ging proberen te berekenen. “Proberen” omdat het volgens haar al vrijdagmiddag was en ze een drukke week achter de rug had i.v.m. de Black Friday acties. Alhoewel wij allen (met een baan) op vrijdagmiddag niet helemaal scherp meer zijn, snap ik de nut er niet van om bij een klant te uiten. Dat terzijde, gaf ik aan dat ik haar snapte en dat het geen probleem was. Na haar berekening kwam zij uit op € 35 euro per maand en een kortingsprijs van € 25 in de eerste 6 maanden. Ik gaf toen aan dat ik met haar collega een andere prijs had besproken, namelijk: € 30 euro per maand en een kortingsprijs van € 20 in de eerste 6 maanden. Volgens haar klopte hier niks van en ze begon haar stem te verheffen. Ik vroeg of zij op een normale toon met mij wilde spreken. Terwijl ik met haar sprak pakte ik mijn laptop erbij. Ik zei op een normale toon: “Zie je wel, wat ik zeg klopt wel. Ik heb namelijk een Tele2 telefoonabonnement waardoor ik nog € 5 extra korting krijg.” Toen zei ze dat ik niet tegen haar moest schreeuw en hing ze in mijn oor op. Ik vind het erg bizar dat een klantenservicemedewerker zich, zonder enige reden, op zo’n manier tegen een betalende klant uit. Ik vind het vrijuit asociaal. Helaas heb ik haar naam niet kunnen noteren, maar ik hoop dat jullie kunnen achterhalen wie deze medewerker is. Ik hoop dat zoiets nooit meer voorkomt. Achteraf heb ik weer gebeld en andere medewerker aan de lijn gekregen. Zij was zeer vriendelijk en heeft mijn wel goed kunnen helpen.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen