Skip to main content
  • 2,724 Topics
  • 18,531 Reacties
2722 Topics
Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. Daarom voeren wij de aankomende vier weken onderhoud uit op ons netwerk. Het onderhoud vindt in week 47, 48, 49, 50 en 51 ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur. Wanneer? We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt tijdelijk onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv kijken en bellen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. Wat moet jij doen? Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. Als we klaar zijn Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken. Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
T-Mobile voor thuis: mobiele back-upverbinding?
Het hoge woord is eruit: T-Mobile komt met een nieuwe router, de Zyxel T-54, een grote stap voorwaarts met onder andere WiFi 6! Sinds het eerste levensteken ruim een half jaar geleden heb ik de ontwikkeling ervan op enige afstand gevolgd door de nieuwe software-updates te bekijken en naast elkaar te leggen. Een paar maanden geleden vond ik een opvallende wijziging in een van de bestanden, namelijk die met de T-Mobile configuratie. Dat bestand bevat de standaardinstellingen die teruggezet worden na bijvoorbeeld een fabrieksreset, zoals de VLAN’s en andere specifieke instellingen. In de eerste versie (b4, van 24 augustus) zijn onderstaande instellingen nog leeg, maar in versie b8 (23 november) staan er wat dingen ingevuld bij de instellingen voor een mobiele back-upverbinding: Inmiddels zijn we bij versie b12 en deze instellingen staan er nog altijd in. Daarom durf ik voorzichtig te stellen dat T-Mobile als eerste provider voor consumenten de mogelijkheid gaat bieden om een failover WAN-verbinding op hun eigen mobiele netwerk achter de hand te hebben in geval van storing op de vaste lijn. Hoe dit er qua abonnement en - belangrijker nog - prijs precies uit gaat zien is nog niet duidelijk. Voor de zakelijke markt bestaat zoiets al, ook van T-Mobile, maar voor particulieren hebben ze (voor zover ik weet) een primeur te pakken. Als ik de storingstopics moet geloven is internet voor sommigen belangrijker dan stromend water. Voor hen in het bijzonder hoop ik dat we hier snel meer over gaan horen! TMTV PS Mocht je meer willen weten over de nieuwe router, T-54 is de naam die T-Mobile ‘m geeft. Vanuit Zyxel wordt hij officieel de DX5401 genoemd.
Klacht Tmobile + Gudion
Al meer dan een maand heb ik internet dat het heel sporadisch doet. Bij het maken van de eerste monteurs afspraak na een paar dagen geen internet, deed het internet het opeens weer de de dag van de afspraak en heb ik die afgezegd. Bij thuiskomst die dag deed het internet het vanaf toen heel sporadisch. Weer een monteur ingeboekt, helaas op die dag werd mijn stroom voor een dag afgesloten ivm werkzaamheden in de straat dus die moest ik ook afzeggen. Daarna weer een monteur ingepland. Ondertussen zijn we paar weken verder en heb ik m'n abonnement betaald zonder werkend internet. Vervolgens komt de monteur en hoe ik vervolgens wordt behandelt vind ik echt belachelijk. De monteur komt naar boven gesjokt, ik heb de deur al open en begroet hem vrolijk. Hij zegt niks. Gaat voor m'n open deur staan en kijkt me droog aan. Ik zeg 'kom binnen'. Hij gaat in de gang staan, ik doe de deur dicht en hij kijkt me weer aan zonder iets te zeggen. Ik zeg 'hij staat hier’ en loop met hem richting de kamer waar het kastje staat. Hij kijkt ernaar, opent een doosje, plugt een nieuw kastje in met mijn kabels en wacht. Nog steeds zonder iets te zeggen. Ik vraag maar wat hij aan het doen is en hij legt uit dat het een test kastje is en dat als dit kastje geen verbinding krijgt, het probleem buiten is en hij niks kan doen. Nou, 3 min later wordt die conclusie getrokken. Ik krijg te horen dat kpn contact met mij opneemt en dat zij het moeten oplossen. Op de vraag of hij weet hoe lang de wachttijd daar is krijg ik te horen dat als hij daar iets over zegt dat hij zou liegen. Vervolgens vertrekt meneer weer met een chagrijnige, ongemeende opmerking over geniet van je voetbal wedstrijd. Die ik notabene zit te kijken door te streamen vanaf m'n mobiele internet omdat m'n internet het verdomme niet doet. Ik ben echt zelden zo onbeschoft behandelt. Als jullie deze man jullie bedrijf laat vertegenwoordigen dan gaat het klachten regenen. Dit kan gewoon echt niet. Daarnaast betaal ik nu dus een maand lang voor m'n abonnement wat niet werkt. Bij de eerste keer bellen kreeg ik al unlimited internet aangeboden op m'n mobiele abonnementzodat ik kom streamen maar ik heb al unlimited dus die vlieger ging niet op. Vond ik nog enigszins te begrijpen want het zal wel snel opgelost worden dacht ik maar ik betaal nu linksom voor een service en rechtsom betaal ik nog een keer om de andere service te laten werken. Daarnaast moet je bij een serie streamed elke halve aflevering weer nieuwe GBs aanvragen in een app die maar half laad steeds.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen