Skip to main content
  • 2,567 Topics
  • 17,702 Reacties
2565 Topics
Immens onstabiel Ubiquiti/Tmobile Netwerk
Ik heb sinds 3 jaar T-Mobile thuis. Heb zelf apparatuur van Ubiquiti, waaronder: USG 3p USW 8-150 Watt USW 8-60 Watt 2 X USW flex Mini’s 1 X UAP AC Pro Dit was tot voor ± 5 maanden erg stabiel, zelfs met updaten ging alles goed op wat kleinigheden na. Het Begin was erg moeilijk, heeft me wel even gekost (weken-maanden) om alles werkend te krijgen. Nu weet Ik niet goed waarom mijn netwerk zo instabiel is, zo heb Ik soms dat meerdere switches hetzelfde IP nummer krijgen toegewezen, apparatuur die disconnected aangeven, adopting problemen en wifi problemen. Rond die tijd had Ubiquiti een Firmware downgrade gedaan, omdat de nieuwe firmware waarschijnlijk onstabiel was, Ik weet het niet meer zeker maar denk van 5.53 naar 5.43, rond die tijd zijn de problemen begonnen. Nu dacht Ik ook dat mijn SFP module niet goed was, vervangen maar maakt niets uit. TMobile is ook (schijnbaar) aan het overstappen op een nieuw netwerk, ligt het daar misschien aan? Wat wel opvalt dat het internet meestal wegvalt als Ik de TV aanheb, Ik kijk (erg) weinig Tv maar als Ik hem aan heb dan valt het internet later weg, duurt dan ook minimaal enkele minuten voordat Ik het internet weer aan de gang krijg nadat Ik mijn TV uitgezet heb. In de controller Dashboard zie Ik wel de wereldbol (Internet) compleet rood en waarschijnlijk heeft de USG het er moeilijk mee, of de config klopt niet, lijkt mij raar, voorheen nooit geen problemen, het is echt iets wat 5 maanden geleden is begonnen. Heb ook de firmware gedowngraded naar firmware van 1 jaar geleden, op alle switches en AP behalve de USG, dit ging best goed voor bepaalde tijd, tot het weer ellende werd. Begint er op te lijken dat de USG het niet aankan, of de firmware van de USG is gewoon niet goed. Heb eigenlijk weinig zin om compleet opnieuw te beginnen, er zit zoveel in het opzetten van mijn netwerk. Wat niet werkt: Dacht dat de USG en USW 8-150 te heet werden, zitten in meterkast met zon erop, ventilator erop scheelt maar problemen bleven. Nieuwe SFP module, nieuwe werkt, maar dezelfde problemen. Graag wat inzicht en suggesties, zou het nieuwe netwerk een probleem vormen? Is mijn config na firmware downgrade met verkeerde instellingen of bugs (intern op hardware) blijven zitten? Ik heb er ongeveer 35 apparaten op aangesloten, kan niet het probleem zijn. Hieronder een schermfoto van mijn switches, meerdere IP nummers hetzelfde. En voordat Ik het vergeet, ook heel veel self assigned IP’s zoals hieronder te zien is.
Problemen met internet
Goedemiddag, ik heb even wat frustratie met T-mobile Thuis. Sinds de oplevering december vorig jaar heb ik problemen en al vaak de klantenservice moeten bellen, doordat er steeds at random gewoon géén internet is. Ik voel me bij de klantenservice altijd behandeld als een demente bejaarde en eigenlijk nooit écht gehoord in mijn probleem. Vorige week dinsdag viel internet er weer eens uit. Allereerst krijg je telefonisch pas iemand te pakken nadat je een spraakbericht in hebt gesproken, dat mij eigenlijk nooit begrijpt en altijd een 1 minuut durende uitleg geeft hoe ik mijn router kan resetten. Normaal gebruik ik een eigen modem, maar voor de gelegenheid het modem van T-mobile er maar weer bij gepakt. Daar was de klantenservice van op de hoogte. Dus 2 modems die wel wifi, maar geen internet verzorgen. Maar na wéér een keer alle kneuterige opnieuw aan-en-uit stappen te hebben doorlopen moest er toch een afspraak met een monteur gemaakt worden. Hoppa, één week zonder internet, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De monteur komt, pakt een nieuw modem en gaat weer weg met de opmerking dat het nog niet werkt en dat er door ****** naar gekeken moet worden. Waarom?! Wat is er duidelijk geworden dat nog niet duidelijk was? Nu is het weer volstrekt onduidelijk wat er gaande is en met ik weer de klantenservice bellen. Hele riedel weer af en weer iemand anders aan de lijn, binnen 24 uur wordt er contact beloofd. Maar dat geloof ik niet meer, na alle keren dat er gewoon niet teruggebeld is heb ik helemaal geen vertrouwen meer in T-mobile. Waarom kan je onmogelijk iemand aan de lijn krijgen die wel iets mag beslissen of écht mag helpen als een reset van het modem niet werkt?Waarom moet ik een dag wachten voordat ik digitaal een afspraak met een monteur kan maken? Waarom mag dat een week duren? Waarschijnlijk gaat dit me ook niks opleveren, net als mijn verzoeken om mijn contract op te zeggen. Dat moet met iemand overlegd worden die niet bestaat denk ik. Daar heb ik nog nooit antwoord op gehad.. Voor de goede orde, mijn contract gaat zeker opgezegd worden aan het einde van de contracttijd, één jaar van deze ellende is meer dan genoeg. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe ellendig het is als je met de klantenservice van T-mobile Thuis te maken krijgt. Een contract met T-mobile houdt eigenlijk alleen in dat je die periode maandelijks een afgesproken bedrag aan ze betaalt. De wederdienst is zeker niet gegarandeerd en als dat niet geleverd wordt is dat ook geen contractbreuk.
FAQ Waterschade Limburg
Ben jij T-Mobile Thuis klant en woon je in een gebied getroffen door de watersnood in Limburg? Heb je vragen over je abonnement of de apparatuur, we beantwoorden ze graag. We zullen er alles aan doen om het zo gemakkelijk mogelijk voor jullie te maken! Ik heb defecte apparatuur, wat kan ik doen? Is het modem, de TV Box, het wifipunt of de Media Converter defect, laat een bericht achter in dit topic, via social media of bel naar 0800 0092 en wij zorgen ervoor dat er zo snel mogelijk vervangende apparatuur wordt opgestuurd. Defecte apparatuur mag je naar een recyclepunt brengen. Mijn aansluitpunt lijkt defect, kan dit gerepareerd worden? Als de woning veilig is, er stroom aanwezig is en de meterkast vrij is voor de monteur om werkzaamheden te verrichten, kunnen wij ervoor zorgen dat het aansluitpunt hersteld wordt door de netwerkbeheerder. Laat een bericht achter in dit topic, via social media of bel naar 0800 0092 en wij zorgen ervoor dat dit zo snel mogelijk in orde wordt gemaakt. Het modem werkt niet en ik heb dringend internet nodig. Mijn databundel op mijn mobiel is niet groot genoeg, wat kan ik doen? Heb jij zowel een T-Mobile Thuis als een T-Mobile of Tele2 mobiel abonnement? Laat dan een bericht achter in dit topic, via social media of bel 0800 0092 en wij zorgen voor een passende oplossing. Ik kan geen TV meer kijken, wat kan ik doen? Via onze TV Anywhere app kun je zonder TV Box TV blijven kijken. Meer informatie over de functionaliteiten en waar je de app kunt downloaden, vind je in het TV Anywhere topic. Mijn TV Box is defect, ben ik mijn opnames nu kwijt? Als je een TV Box met harddisk recorder hebt, zijn de opnames jammer genoeg verloren gegaan. Maak jij gebruik van opnemen in de cloud dan kun je de opnames op een nieuwe TV Box zonder zorgen terugkijken. Deze opnames zijn uiteraard ook in onze TV Anywhere app te bekijken. Mijn vaste telefoon werkt niet, kan ik via een alternatieve manier toch bellen en gebeld worden? Via jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis pagina kun je je vaste nummer doorschakelen naar een alternatief telefoonnummer, bijvoorbeeld je mobiele nummer. Zo ben je altijd bereikbaar! Ik heb hulp nodig bij het installeren van mijn nieuwe apparatuur, kan dat? Natuurlijk! Laat een bericht achter in dit topic, via social media of bel naar 0800 0092 en wij zorgen ervoor dat een monteur de installatie voor jou uitvoert. Let erop dat je eerst de apparatuur in huis hebt voordat de installatieafspraak plaatsvindt, anders komt de monteur voor niets! Heb jij vragen over jouw Tele2 Thuis abonnement dan kun je in dit topic terecht.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen