Skip to main content
  • 2,268 Topics
  • 16,159 Reacties
2267 Topics
Klanten service??
Uitermate slecht begin T-Mobile Vorige maand besloot ik van Ziggo over te stappen naar jullie voor alleen internet.Op 1 juni is het zover en ga ik de boel aansluiten en instellen.Al mijn apparaten zoals telefoon, tablet, en chromecast hebben een WiFi verbinding maar mijn PC met WiFi adapter krijgt geen WiFi. Half uur met een medewerker aan de telefoon gezeten. Alle mogelijke probleem oplossingen, de eenvoudige en de complexe uitgedokterd en geprobeerd maar het probleem blijft.Het modem heeft wel verbinding met de adapter, het modem staat in de WiFi lijst, en de PC zegt dat dit een ‘’bekende’’ verbinding is. Ga ik echter met de muis op het wereldbolletje staan verschijnt de tekst ‘’onbekend netwerk’’ geen internettoegang. Uit mijn zoektocht blijkt het zo te zijn dat het modem, dat dus wel is verbonden, een IP adres aan de adapter moet toekennen en dat gebeurd dus niet, en heb ik dis geen WiFi op mijn PC. Ik heb dat bij jullie aan gekaart, wederom diverse telefoon gesprekken gevoerd, met als laatste resultaat de opmerking dat ik de werking van mijn netwerkkaart moest controleren en dat een dergelijke probleem eigenlijk niet onder jullie service viel.Nou mijn netwerkkaart werkt prima want hij vindt en ziet alle WiFi verbindingen in mijn omgeving inclusief die van jullie. Hij is, zoals gezegd, ook verbonden met het modem, maar krijgt geen internettoegang. Goed, omdat ik 14 dagen bedenktijd had wilde ik wel een reactie binnen die tijd zodat ik nog terug kon als ik dat zou willen….Op 7 juni ontvang ik een mail van jullie met de volgende tekst. Jouw melding bij T-Mobile Kenmerk: 2370/KHO58782 refComId:_a5I6N00000CE4C8UAL:refComId Beste Hjalmar, Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 63919161. We houden je op de hoogte van de voortgang. Mooi, maar daarna komt er niets meer….. Nu had ik toevallig, omdat de aansluitingen precies in de hoek zitten waar mijn PC staat, de mogelijkheid om een vaste ethernet verbinding te testen ….. en jawel hoor dat werkt wel. Maar goed ik heb liever een WiFi verbinding met het modem in de meterkast en niet als stofnest onder de boekenkast. Mijn 14 dagen zijn uiteraard verstreken en ik heb Internet op mijn PC waar ik nogal afhankelijk van ben in alles wat ik doe. Maar van jullie T-Mobile taal nog teken. 15 juni ontving ik echter weer een mail met de volgende tekst. Jouw melding bij T-Mobile Kenmerk: 2370/KHO58782 refComId:_a5I6N00000C1wU4UAJ:refComId Beste Hjalmar, Vandaag hebben wij contact gehad over jouw vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen vijf werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 63919161. We houden je op de hoogte van de voortgang. Nouuuuuu, als je mij nou pissig wil krijgen moet je me op een dergelijke manier behandelen. Als dit jullie klantenservice is dan krijgt die beoordeling -1 Wat is dit slecht! Voor het sturen van de factuur weten jullie me wel te vinden maar voor een reactie op mijn probleem hebben jullie al meer dan twee weken nodig. Ik verwacht nu toch wel heel snel A: een fatsoenlijke reactie, en B: alsnog een passende oplossing voor het WiFi probleem. En ga niet jammeren over extra kosten oid want hier heb ik geen enkele schuld aan. Als jullie niet kunnen leveren wat je mensen voor houdt is dat jullie probleem. Met onvriendelijke groet Hjalmar Silberman
Kabel naar ISRA-punt defect
Na 2 keer tevergeefs aan de lijn te hebben gehangen, doe ik het nu maar even zo. Tijdens het 1ste telefoongesprek werd me een monteur beloofd, dit bleek echter niet te kloppen, de aanvraag was nooit aangemaakt. Tijdens het 2de telefoongesprek kreeg ik een lezing over hoe wifi werkt en zou er eerst 3 dagen getest worden. Natuurlijk in die 3 dagen geen merkbare problemen ervaren, m.u.z. van een nog snel aangekondigde storing. Inmiddels is mijn probleem nog steeds aanwezig. Meerdere keren per week en soms zelfs per dag valt het internet weg. Mijn vermoeden is altijd geweest dat dit met het ISRA-punt te maken heeft, omdat de kabel die uit de muur daarnaartoe loopt in erbarmelijke staat is. Desondanks wordt er naar dit argument niet geluisterd. Er is nog wel gezegd dat dit mogelijk niet het ISRA-punt is. Maar mijn meterkast zit in de portiekgang (buiten de woning) en verder zit er in het huis geen enkel ander aansluitpunt voor een modem. Dus hier moet ik het mee doen. Als het internet wegvalt is de wereldbol niet meer te zien op het modem en lijken m'n apparaten nog wel verbonden met wifi, alleen dan zonder werkend internet. De kabel die dus uit de muur komt, naar dit aansluitpunt toe is duidelijk zichtbaar in zeer slechte staat. Er werd nog gevraagd te achterhalen waar deze kabel verder nog naartoe gaat e.d., maar ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben maar een consument, geen elektricien. Ook was het advies het aansluitpunt zelf open te schroeven, voor nadere diagnose, ook al zoiets. Maar dit mocht niet als er KPN of PTT op stond, nou dit is het geval. Volgens mij voldoet een simpele blik op het kabeltje om vast te stellen dat dit hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is van het instabiele internet.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen