hallo ik speel veel videogames met ethernet, maar sinds ik deze nieuwe provider en mijn nieuwe router de t-56 heb, krijg ik steeds vertragingspieken in de videogames die ik speel, mijn download gaat van de gebruikelijke 80-100 mbps naar 0 en terug naar 80-100 en daarom zijn mijn downloads traag en ook in de videogames is mijn ping meestal rond de 20-25, maar als ik een instelling aanzet waarbij wordt weergegeven dat mijn netwerk-rtt rond de 70 is, mijn laatste provider had dit probleem niet, ik zoek hulp alsjeblieft
Hi
Om een beter beeld van de situatie te krijgen wil je vragen om een aantal testen uit te voeren, kan je deze meeleveren in je volgende reactie? Dan kan ik het onder een grote loep bekijken! Alvast bedankt.
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
- Heb je een computer met Windows, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
- Heb je een computer met macOS, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
- Heb je een computer met Linux, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
- Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
- Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
- Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
- Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
- Ping 8.8.8.8
- Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
- Ping 8.8.8.8
- Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
- Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
-
- Ping het gevonden IP-adres
- Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres
- Ping het gevonden IP-adres
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.