Hallo @Ackl
Werkt de WiFi en bekabeld internet via de router zonder wifi punten goed op alle apparaten?
Zijn de WiFi punten verbonden via een switch of hebben deze een rechtstreekse verbinding?
Hallo @Ackl
Werkt de WiFi en bekabeld internet via de router zonder wifi punten goed op alle apparaten?
Zijn de WiFi punten verbonden via een switch of hebben deze een rechtstreekse verbinding?
Dank voor uw reactie. De switch leek inderdaad het probleem te zijn. Ik heb het hiervoor nooit gehad met KPN superwifi.
Maar er waren nog twee vrije porten op de modem, dus ik heb deze direct aangesloten op de modem en de Wifi plus apparaten gereset. Probleem lijkt (vooralsnog) opgelost te zijn. Dank!!
De goede verbinding was helaas tijdelijk. We hebben weer te maken met super instabiele WiFi via de WiFi plus apparaten. Deze zijn nu direct en bedraad aangesloten op het modem. Jitter regelmatig 50+, snelheden die regelmatig dalen naar 18 Mbps, terwijl we een 100 Mbps abonnement hebben. Wel volledig aantal streepjes qua ontvangst.
Zoals eerder aangegeven gaat het beneden wel goed.
Ik heb nu de Wifi plus apparaten uitgezet. Dus Wifi alleen op het modem. Bereik/ontvangst op de 1e verdieping in de slaapkamers nu 1 tot 2 streepjes minder. Snelheden rond 60-70 Mbps, maar veel stabieler en in principe geen haperingen.
Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen? Misschien een instelling op het modem? Werkt het signaal vanuit modem het signaal van de wifi plus apparaten tegen?
Ik heb het idee dat we onnodig betalen voor een product dat niet werkt.
Als je vanuit de originele router geen problemen ervaart en juist met de WAP's wel kun je deze retourneren. Deze zijn namelijk per maand opzegbaar. Je kunt ook een eigen Wifi Mesh systeem aansluiten wat in alle soorten en maten te koop zijn bij bijvoorbeeld Coolblue of Bol.