Hallo allemaal, sinds gister Odido glasvezel klant en heb een vraag over de zyxel wifi extenders geleverd bij het wifi plus abbonement.
Mijn huis heeft 3 verdiepingen en overweeg dus om er twee te bestellen om zo mijn oude tplink m4 mesh netwerk te vervangen. Wifi beneden via de t-56 en een extender op de overige twee verdiepingen. Ik lees alleen op de website dat bij het aansluiten van twee extenders er 1 bekabeld moet blijven en dat er maximaal twee extra aangesloten kunnen worden (faq onderop).
https://www.odido.nl/internet/wifi-plus
Eerste vraag is of dit klopt, dan lijkt de tweede extender me namelijk zinloos en ga ik naar een nieuw pakket van tp link kijken.
Mocht het wel werken zoals ik hoop: ik zie ook dat bekabeld vs niet-bekabeld verschillende modus zijn (rp en ap). Moet ik me hier nog iets van aantrekken?
Mijn doel is op elke verdieping goeie draadloze verbinding te hebben met controle en inzicht over het netwerk (erg fijn met tp link en hun app nu), maar ook dat ik niet steeds hoef te switchen van access point (wat geloof ik wordt bedoeld met “Mesh”)
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.