Skip to main content

Wifi


Goedemiddag,

 

Ik heb sinds kort glasvezel van Odido thuis. Hier heb ik Wifi plus bijgenomen. Wat ik van andere hier in het forum lees is dat in de MPro Mesh app niet te zien is dat het mesh netwerk werkt. 

 

Ik vraag mij ook af of het aanvullende wifi punt van wifi plus wel goed werkt. Ik merk geen verschil in het bereik en de snelheid als ik het aanvullende wifi punt aan of uit zet. Kan iemand van Odido hier naar kijken?

25 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @88marcel, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee, echter is het wifipunt op dit moment niet aangesloten. Kan je het wifipunt aansluiten en deze een weekje aan laten staan? Ik krijg de data namelijk van die gehele week binnen, dan kan ik het voor je bekijken. Alvast bedankt.

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds kort glasvezel van Odido thuis. Hier heb ik Wifi plus bijgenomen. Wat ik van andere hier in het forum lees is dat in de MPro Mesh app niet te zien is dat het mesh netwerk werkt. 

 

Ik vraag mij ook af of het aanvullende wifi punt van wifi plus wel goed werkt. Ik merk geen verschil in het bereik en de snelheid als ik het aanvullende wifi punt aan of uit zet. Kan iemand van Odido hier naar kijken?

Het wifi modem heb ik aangesloten zoals door jullie aangegeven. Ik zie deze ook in de MPro Mesh app staan. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie hem niet terug in de lijnmeting @88marcel, heb je hem wel goed geïnstalleerd? Welke lampjes branden op het wifipunt? 

Ik zie hem niet terug in de lijnmeting @88marcel, heb je hem wel goed geïnstalleerd? Welke lampjes branden op het wifipunt? 

Dit zijn de lampjes die branden.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @88marcel, ik zie het wifipunt nu wel in de metingen! Merk je ook verschil op locatie? De lampjes branden namelijk ook op de juiste manier. Groetjes, Ishana

Ik heb het punt gister avond verplaatste naar een plek waar die bedraad aangesloten kan worden. Het oranje power lampje brandt nu ook. 
 

kunnen jullie zien of het mesh netwerk actief is?

Door de verplaatsing is wel het bereik in een gedeelte van het huis minder. Ik heb hiervoor nog een wifi punt besteld. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @88marcel, dank voor de moeite! Klopt het dat het wifipunt nu bekabeld staat aangesloten maar niet rechtstreeks op het modem? Ik lijk het wifipunt namelijk te zien op LAN4 met nog een ander extern apparaat, waarschijnlijk op een switch. Klopt dat? Zodra je wifipunt actief is en op de juiste manier gebruikt kan worden, is mesh actief.

Er zit geen zover ik weet geen switch tussen. De kabel gaat vanaf het modem de muur in naar een andere kamer. Heeft dit impact of het mesh netwerk wel of niet werkt?

Reputatie 7
Badge +9

Gaat de kabel zelf door de muur heen of is het een wall socket voor ethernet @88marcel. Ik zu nu wel dat een aantal apparaten van je switchen tussen het wifipunt en het modem. Hij lijkt nu goed te werken. 

Het is een wall socket voor internet dat door het huis loopt. 

Reputatie 7
Badge +9

Ah ja, die worden tegenwoordig wel steeds beter maar is nog niet helemaal optimaal voor gebruik, al helemaal niet voor wifipunten @88marcel. Kan je het wifipunt eens uittesten direct op het modem?  

Dat heeft weinig nut. De router staat in de meterkast waardoor het wifi punt dan direct naast de router moet staan. Dan kan ik net zo goed geen wifi punt nemen om het bereik te vergroten. 

Reputatie 7
Badge +9

Zo dichtbij zal het wifipunt ook niet werken @88marcel. Heb je geen lange kabel thuis liggen om tijdig een testje te doen? Dat je een kabel slordig naar de woonkamer neerlegd voor een dag of 3 om te kijken of de verbinding dan wel goed is? Dan weten we in ieder geval dat het niet aan het wifipunt ligt maar aan de aansluiting. Als je geen kabel thuis hebt dan kan ik er 1 opsturen.  

Dat werkt niet. De meterkast zit in de hal buiten de voordeur. 

Reputatie 7
Badge +9

En er is echt geen mogelijkheid om een kabel te trekken vanaf de meterkast naar de woning @88marcel? Dan zou je eventueel een Cat7 kabel kunnen trekken en het modem naar de woonkamer plaatsen. 

Ik ben ook wel benieuwd wat een bekabelde speedtest laat zien vanuit je wall socket. Zou je een bekabelde speedtest kunnen uitvoeren? Dus niet op het wifipunt maar vanuit je wall socket zelf.

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

En er is echt geen mogelijkheid om een kabel te trekken vanaf de meterkast naar de woning @88marcel? Dan zou je eventueel een Cat7 kabel kunnen trekken en het modem naar de woonkamer plaatsen. 

Ik ben ook wel benieuwd wat een bekabelde speedtest laat zien vanuit je wall socket. Zou je een bekabelde speedtest kunnen uitvoeren? Dus niet op het wifipunt maar vanuit je wall socket zelf.

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

dit is bekabeld via de wall socket. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat ziet er erg goed uit @88marcel! Kan je het modem en wifipunt eens voorzien van een factory reset en met de standaard instellingen het wifipunt installeren? Kan je dan kijken of het wel goed werkt? Dus zonder aan de instellingen te zitten? 

Ik heb het tweede wifipunt ontvangen en geïnstalleerd. Zien jullie deze ook in het mesh netwerk goed terugkomen?

Reputatie 7
Badge +9

Kan je over een week dit nog een keer vragen @88marcel? Ik krijg data binnen per week, dan heb ik ook een beter overzicht van hoe de verbindingen lopen op dat moment. Ik zie het 2e wifipunt wel terug in de lijnmeting maar zijn ze allebei aangesloten op een switch toevallig? 

1 van de wall socket en 1 draadloos. 

Reputatie 7
Badge +9

Check, thanks voor de informatie @88marcel

Kan je over een week dit nog een keer vragen @88marcel? Ik krijg data binnen per week, dan heb ik ook een beter overzicht van hoe de verbindingen lopen op dat moment. Ik zie het 2e wifipunt wel terug in de lijnmeting maar zijn ze allebei aangesloten op een switch toevallig? 

Is hier nu wat te zien?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @88marcel, ik zie dat Mesh nu goed werkt, hier zie je dat een device met alle AP's verbindt: 

 

Wel zie ik dat je gastnetwerk aan is, heb je hier (smart)apparaten mee verbonden?

Hi @88marcel, ik zie dat Mesh nu goed werkt, hier zie je dat een device met alle AP's verbindt: 

 

Wel zie ik dat je gastnetwerk aan is, heb je hier (smart)apparaten mee verbonden?

Bedankt! Welke is de GW? 
volgens mij is er nu niks met het gasten netwerk verbonden. Maakt dit een verschil?

Reputatie 7
Badge +9

GW is het modem zelf @88marcel. Nee dat is beter, het is namelijk niet voor smart devices bedoelt. Er zitten te veel restricties op het gastnetwerk en daarom heb ik hem zelf altijd uitstaan.

Reageer