Skip to main content

Zelfde probleem als een andere gebruiker een tijdje terug heeft gepost, maar dan met een 403 ERROR melding.

Ondertussen alle tips al geprobeerd en nu met die DNS instelling bezig. Alleen kan ik dus niet zomaar een statische DNS aanklikken zonder dat er een hoop gegevens als verplichte velden nodig zijn:


De site (shutterstock.com) heeft zowel een app als een webversie. Als ik de wifi uit zet op mijn telefoon werkt de app. Als ik de wifi uitzet, krijg ik een 403 error. Die krijg ik ook op mijn desktop, op alle websites die aan Shutterstock verbonden zijn. Werken via de app is geen optie.

Vanmorgen deed alles het ineens even, maar na een half uur ofzo weer dezelfde ellende.

Ter info, het betreft ook bij mij de sites van 1 enkele organisatie. Voor de rest werkt alles! Helaas is deze site wel mijn bron van inkomsten, dus een oplossing zou zeer wenselijk zijn.

 

 

@Nynke van Holten 

Om de DNS servers aan te passen ga je in het menu naar netwerkinstellingen, thuisnetwerk, LAN configuratie en onderaan bij DNS waarden kies je voor statische DNS, vul bijvoorbeeld 1.1.1.1 en 1.0.0.1 in en klik op toepassen.

Hierna de router even herstarten.


Dank voor de toelichting. Lost helaas het probleem niet op :(
Mac ook nog even opnieuw opgestart maar nog steeds dezelfde melding

 

ter controle ook nog even een screenshot van de aangepaste instellingen, wellicht zie ik scheel ofzo:

 

 


precies dezelfde melding: Bepaalde websites niet bereikbaar | Odido community dus geen toeval meer ;-)

Het zou goed zijn om even te kijken of submit.shutterstock.com bij meerderen niet werkt? Dat is de website die bij jou een 403 geeft, toch? Bij mij werkt ie, maar ik heb dan ook geen zyxel en een dns van 8.8.8.8


precies dezelfde melding: Bepaalde websites niet bereikbaar | Odido community dus geen toeval meer ;-)

Het zou goed zijn om even te kijken of submit.shutterstock.com bij meerderen niet werkt? Dat is de website die bij jou een 403 geeft, toch? Bij mij werkt ie, maar ik heb dan ook geen zyxel en een dns van 8.8.8.8

Owh, nou dan wordt het echt een dingetje ja… Een heel irritant dingetje!

Voor wat betreft mijn specifieke site had ik al rondgevraagd en het is echt alleen op mijn adres. Mijn stagiare (woont bij mij) kan ook niet in haar account, maar andere contributors die ik heb gevraagd hebben geen probleem.


@Nynke van Holten 

Ik heb hier een Zyxel-T54 en ik kom zonder problemen op de website.

Heb je de mogelijkheid om een VPN op te zetten en dan proberen? Wellicht is het een probleem met je IP adres.


en zijn die andere contributors allemaal Odido klant? want daar moeten we het zoeken, denk ik


@Nynke van Holten

Ik heb hier een Zyxel-T54 en ik kom zonder problemen op de website.

Heb je de mogelijkheid om een VPN op te zetten en dan proberen? Wellicht is het een probleem met je IP adres.

Hoe zet ik een VPN op?


en zijn die andere contributors allemaal Odido klant? want daar moeten we het zoeken, denk ik

Shutterstock is een wereldwijd bedrijf met miljoenen contributors, dus 99,9% zal geen Odido klant zijn. Maar 2 meldingen van dezelfde website met Odido op 1 dag is iets meer dan toeval denk ik.

Op FB sites over stock contributors heb ik 2x eerder iemand zien posten dat ze een 403 melding hadden, maar dat waren sowieso geen NL accounts en ik kan er ook niet op vinden of en zo ja, hoe ze dat opgelost hebben gekregen.

Ik heb overigens wel ook melding gemaakt bij Shutterstock zelf, maar nog geen reactie.


dat snap ik, maar het gaat erom of meer Odido klanten, buiten de 2 meldingen die we nu zien, hier last van hebben.

zou je eens een ping willen doen naar de website? Even via een terminal venster en dan: ping submit.shutterstock.com 


dat snap ik, maar het gaat erom of meer Odido klanten, buiten de 2 meldingen die we nu zien, hier last van hebben.

zou je eens een ping willen doen naar de website? Even via een terminal venster en dan: ping submit.shutterstock.com 

of het er meer zijn is voor mij niet te achterhalen helaas

Wat is een Terminal venster? (geen pc wonder) 😰


dat is een app op je Mac.


dat is een app op je Mac.

had em (lang leve google) ondertussen gevonden! Daar dan dus ping submit.shutterstock.com ingevuld en dan krijg ik dit:

 


dan werkt de dns dus prima, daar hoeven we het niet te zoeken.


dan werkt de dns dus prima, daar hoeven we het niet te zoeken.

kreeg dit toegestuurd van mijn website host, in combinatie met die andere melder zou het wellicht zo’n Ip block kunnen zijn? Ondertussen reactie van SS dat ze het naar hun tech team doorsturen.

 


UPDATE:

Ondertussen heeft Shutterstock mijn IP bij me opgevraagd en hebben ze die bevestigd, zou geen problemen meer moeten ondervinden (het werkt ook nu gewoon). Was dus niks aan mijn kant, maar iets van mijn IP werd als niet in de haak gezien en eruit geknikkerd.

Dank voor het meedenken! 🙏🏻


Had al zo een vermoeden, fijn dat het is opgelost 🙂


Reageer