Skip to main content

internet valt steeds weg


Sinds we zijn overgestapt op glasvezel valt het netwerk vaak weg. Tijdens het EK ook mega vervelend als het beeld vastloopt en soms meer dan 10 seconden nodig heeft om te laden. Nu in de eerste helft van de finale is het beeld al minimaal 4 keer vastgelopen. 
 

eigenlijk met het overstappen op glasvezel altijd problemen gehad. Zo is er al 2 keer een monteur langs geweest en is de modem ook al vervangen maar is het probleem niet verholpen. Niet doorgepakt want geen zin in lange wachttijden en horen dat de provider niks kan zien. 

Ook met het mobiel netwerk heb ik hetzelfde probleem.  Regelmatig valt mijn data weg om vervolgens na een aantal minuten terug te keren. 

Wat gaat hier fout??
 


 

24 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Julien1068 

Ervaar je wegvallend internet op alle apparaten bekabeld en via de WiFi en hen je hier de hele dag last van of alleen in de avond bijvoorbeeld?

Brandt het lampje dan rood op de router wanneer er geen internet is?

Zit je op het KPN netwerk met een zwarte Genexis of Nokia ONT!

Ik lees even mee, wij hebben hetzelfde probleem, iig leest hetzelfde.

Sinds 3 juli overgestapt, sinds 8 juli niet hoger than 9,8 MBPS bij welke speedtest dan ook voor onze wifi. Meerdere keren gebeld, nu weer afwachten op een ticket uitslag. Raar genoeg deed de 1ste paar dagen de wifi het perfect.

De hele dag door wel. Heb niks bekabeld alles via de wifi. 
 

Ik heb nooit op de lampjes gelet. Dus ik ga erop letten. 

Ik heb een KPN kastje hangen voor de glasvezel maar zie niks van Nokia hangen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Julien1068, welkom op onze Community!

Ik wil je allereerst vragen om een volledige powerflip uit te voeren. Het ONT en modem staan al erg lang aan en een reboot zorgt voor een verfrissende start! Is het na de tijd nog steeds niet verbeterd, laat het dan gerust weten.

 

        Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

 

 

Ik ga het proberen maar je snapt wel dat ik dit al die andere keren ook heb gedaan toen er contact met jullie is geweest? Uiteraard is het probleem toen niet opgeslost. 
 

Maar ik blijf positief. Ik houd jullie op de hoogte. 

Als het beeld stilstaat om te laden blijven de groene lampjes op de modem branden. 
 

Vanmiddag de reset gedaan. 

@Tommie van Odido ??

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Julien1068, je zou mij op de hoogte houden. Wat is er de afgelopen dagen voorgevallen? Bood de powerflip geen soelaas? 

Probleem blijft hetzelfde. Internet blijft wegvallen. Soms herpakt het snel maar zojuist bijvoorbeeld minutenlang geen verbinding. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben het voor je gaan onderzoeken maar ik zie nergens een utival terugkomen @Julien1068. Op welk apparaat ervaar je dit? Graag MAC-adres meesturen. Wel zie ik dat je een TP-link in je netwerk hebt zitten. Kan je deze uit je netwerk halen en kijk het een paar dagen aan. Ervaar je nog steeds uitval? Gaat het alleen om wifi of ook bedraad? 

Uitval vind plaats bij Live televisie via de TV,Laptop, Chromecast en Playstation. We proberen alles uit maar steeds geeft het aan geen Wifi verbonden. Alles is met Wifi niks is bekabeld. TP link heb ik er voor nu uitgetrokken. 

Versterker via Tmobile besteld en in de woonkamer geplaatst. Deze draagt zo ver wij kunnen ervaren en meten helaas niks bij. 

En Streamen

 

Reputatie 7
Badge +3

@Julien1068 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Ik ben benieuwd of je verschil gaat merken nu de TP-link er tussen uit is gehaald, laat je ons weten? 

Graag ontvang ik ook nog de MAC-adressen, dan kan ik gelijk gerichter voor je op zoek naar een werkende oplossing! 

Moet ik nu mijn MAC adressen openbaar publiceren? Iedereen kan toch gewoon meekijken met dit platform?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Julien1068 Excuses voor mijn onduidelijkheid! Je mag de MAC-adressen naar mij sturen in een privébericht. Ik kijk dan meteen met je mee! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Julien1068, heb je toevallig tijdstippen van de uitval en op welk device? Een MAC-address kan openbaar geen gevaar, dit is alleen voor je lokale netwerk om het device te identificeren. IP-adressen daarentegen moet je niet delen online. Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de TP-Link ertussen uit haalt. Ik zie hem nog aangesloten zitten op je netwerk. 

Hey @Tommie van Odido Ik heb @Teresa van Odido de MAC adressen prive verzonden. We streamen meestal in de avonduren aangezien we overdag werken. Dus tussen 20:30-23:00 ervaren we het meeste overlast met het streamen of live tv kijken. Overdag valt het internet met thuis werken vaker weg maar daar heb ik geen tijdstippen voor. 

 

TP link is er een aantal dagen geleden uit gehaald maar alsnog hebben we in tijdens het streamen momenten dat het moet laden. 

Reputatie 7
Badge +9

En merk je dit alleen op de tv of ook op andere devices @Julien1068? Zal ik je een nieuw modem opsturen om te kijken of dit nut heeft? 

Dit is inmiddels onze 2e modem. Waar zou het probleem aan kunnen liggen bij deze modem?

Reputatie 7
Badge +9

Als het goed is heb je nu een T-50 staan, klopt dat @Julien1068? Deze vervang ik graag voor een T-56. 

Is goed. Zet maar door

Reputatie 7
Badge +4

Gaan we doen @Julien1068, top! Ik heb direct een nieuw T-56 modem én het nieuwste Wifi-punt voor je besteld. Binnen enkele werkdagen ontvang je van DHL bericht dat ze het snel bij je gaan bezorgen. De oude apparatuur kan je in dezelfde doos aan ons retourneren met de DHL QR code die je per e-mail ontvangt.

Ik heb er vertrouwen in dat je een betere ervaring zal hebben met de T-56, geef het gerust aan hoe de T-56 bevalt! 

Kan ik de modem zelf installeren?

Reputatie 7
Badge +3

@Julien1068 Je kunt het modem inderdaad zelf installeren, dit is eigenlijk een kwestie van het wisselen vaan de draadjes. 

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 😊

Reageer