Skip to main content

Hallo. Wij hebben nu 2 weken odido thuis van jullie. Hebben sindsdien slechte wifi wat wij bij kpn niet hadden. Wij hebben al heel vaak gebeld en worden maar steeds afgescheept. Wij hebben al verschillende keren een mail gekregen dat de technische dienxt met ons contact zou opnemen. Wij werden 1 keer gebeld de telefoon ging letterlijk maar 1 keer over. Dus heb niet op kunnen nemen. Dit is erg schandalijk. Vorig weekend heb ik ook al een mail gestuurd. Hier hoor jk ook niet van. Als er niet snel iets gebeurd aan onze wifi gaan wij er verder mee. Thuiswerken is een drama op dit manier en kost mij alleen maar geld. Wij zijn erg teleurgesteld in jullie.
Naar de klantenservice bellen heeft ook geen nut want iedere keer beloven en vertellen ze vanalles maar er gebeurd niets.

Hi @Steffu, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring en het aanmaken van dit topic. Ik zal me best voor je doen om dit zo goed mogelijk voor je op te lossen. Ik heb je verbinding erbij gepakt en ik zie geen fouten op het netwerk. Als ik naar je wifi kijk zie ik daar wel wat issues. De meeste apparaten maken alleen verbinding met de 2,4 GHz band en de dekking is niet optimaal. Nu zie ik dat je je 2 wifipunten hebt opgezegd. Wat is de reden hiervoor? Zou je mij ook een schets kunnen geven van alle draadloze apparaten waar ze staan en op welke afstand van het modem? Ook ben ik benieuwd waar het modem staat. Kan je mij die informatie geven? Dan kan ik het beter onderzoeken, alvast bedankt!


Hallo, Wij hebben dit zelf niet opgezegd. Als je in ons dossier kijk zie je waarschijnlijk hoe vaak wij al gebeld hebben. Dan willen ze nieuwe punten sturen dan kan het weer niet en dan moeten wij ze eerst terugsturen. Heel vreemd allemaal. 

De modem staat in de meterkast. Afstand naar de eerste wifi punt is ongeveer 4 meter en vanaf daar is nog 6 meter tot de andere wifi punt. 

Sonos boxen boven in de badkamer, woonkamer en in de aanbouw buiten. De wifi gebruiken wij voor besturen rolluiken en lampen. Ik werk in het tuinhuis hier heb ik geen wifi meer. Alles valt steeds uit. Met kpn hebben wij dit nooit gehad.

 


Sonos kan niet meer via de wifi gekoppeld worden. Tv wifi hangt steeds vast. Pc/laptop doen het ook niet. Eveneens de iPad heb ik op de hotspot moeten zetten. 

Airco krijg ik nog niet gekoppeld via de wifi

lampen en rolluiken

ring deurbel

airfryer en wasmachine

wij hebben veel op de wifi maar dit was bij kpn allemaal geen probleem 


Hoe ver is het tuinhuis van het modem af @Steffu? Je kunt eventueel een lange Cat7 kabel aanschaffen (voor tussen het ONT en modem) en het modem in de woonkamer plaatsen en dan zo 2 wifipunten bedraad aansluiten. Dit zorgt voor een verbetering in je dekking en lost het daarmee hopelijk voor je op. 

Ik heb ook wat instellingen voor je aangepast. WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Je kunt de melding krijgen “kan niet verbinden” of “WPA-3 vereist”, je dient dan het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding mee te maken. Kan je kijken of je apparaten weer verbinding kunnen maken nu?


Hallo.  

Wij kunnen niet de modem in de woonkamer zetten dan moeten wij alles omzetten de kabels enz. Tahoma, Anthon enz. Helaas. Aan de wifi verbinding is niets veranderd doet het nog steeds zo slecht. 

6 meter is het tuinhuisje weg  

hoe kan het dat het bij kpn wel allemaal werkte?

 

 


Met welke apparaten ervaar je precies problemen @Steffu, kan je het MAC-adres delen van die apparaten? Dan kan ik het wat beter onderzoeken. 


Hallo. Dadelijk komt een monteur van jullie hoop dat het dan opgelost is. Anders gaan willen wij terug naar kpn want die kunnen wel leveren wat wij nodig hebben.


@Steffu Super fijn om te lezen dat er zo een monteur langskomt. Laat je mij weten hoe het is gegaan? 

Ik sta uiteraard klaar om verder te helpen waar nodig! 


Hallo Vrijdag is de monteur geweest een van de wifi punten bleek kapot te zijn. Er zouden nieuwe punten opgestuurd worden maar tot op heden hebben wij nog niets ontvangen. 

 


Hi @Steffu, ik zie dat je hier al contact voor hebt opgenomen met de klantenservice. Als het goed is komt het nu goed, zo niet? Trek hier dan aan de bel! 


Goedemiddag, Wij zijn inmiddels weer een week verder hebben nog steeds geen nieuwe wifi punten. Mijn man zou teruggebeld worden na aanleiding van het gesprek van eergisteren. Niet gebeurd. Mevrouw aan de telefoon ging het nu echt regelen/oplossen en terugbellen. Dus niets gebeurd, niet gebeld geen wifi punten helemaal niets. 

Er zou al diverse keren nieuwe wifi punten opgestuurd worden, teruggebeld worden en de monteur ging ook vanalles regelen. Nou wij zitten nog hetzelfde als in het begin. Hebben een kabel door de tuin liggen om te kunnen werken. Mooi vind u niet… 

Wat kunnen wij nu nog doen. Misschien moeten wij nu echt verder gaan want dit schiet echt niet op. 

Zijn al een maand klant allerlei beloftes worden gedaan maar er gebeurd niets. 


Zou het liefste teruggaan naar KPN daar was alles goed geregeld


Hoi @Steffu, excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen teruggekoppeld aan de technische dienst en zij zullen zo snel mogelijk twee nieuwe wifipunten versturen. De bevestiging voor het terugsturen van je huidige wifipunten zullen we per e-mail versturen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


Beste. Wij hebben gisteren eindelijk nieuwe wifi punten ontvangen. Het werkt nu gelukkig allemaal. 


@Steffu Super fijn om te lezen dat je de wifipunten hebt ontvangen en hier nu van kan genieten! 

Ik heb meteen een vergoeding in het systeem gezet van €5 (2 x €2,50). Hierdoor krijg je een nog een maand langer genieten van gratis wifipunten. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en dit bedrag zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Mocht je in de toekomst nog iets nodig hebben, laat het mij dan gelijk weten. Ik sta altijd klaar om te helpen! 


Reageer