Skip to main content
  • 2,305 Topics
  • 16,404 Reacties
2304 Topics
2.4 ghz apparaten met gecombineerde wifi
Goededag, Situatie: Fiber -> T56 begane grond meterkast -> odido AP zolder, bekabeld. Na een tijdje de T56 te hebben met 2.4 en 5 ghz gecombineerd heb ik vandaag de moeite genomen om 2.4 devices te connecten, zoals rolluik, airco en verwarming op zolder. Om 2.4 en 5 uit elkaar te halen had ik easymesh uitgeschakeld. Ik kreeg toen 3 netwerken te zien. Ik noem ze even X: Regulier X (gecombineerd?), 2.4 en 5ghz. X 2.4 en X 5 bleven alleen beneden zichtbaar/bruilbaar. Ik had de 2 wifinamen in de T56 naar X 2.4 en X 5 aangepast in het dashboard/login menu. Ik zag dus X, X 2.4 en X 5. Waar X toen vandaan kwam, geen idee, want je stelt er daar m.i. twee in. Rolluiken beneden zijn verbonden toen ik op 2.4 zat met telefoon. Echter werkte de AP op zolder dus niet met de aparte 2.4/5ghz verbinding, daar was alleen de 'reguliere X' verbinding zichtbaar met vol bereik, zoals dat ook is met easymesh. X 2.4 heeft daar dus geen bereik. Ik krijg de verwarming dus niet gekoppeld. Eenmaal terug beneden heb ik easymesh weer aangezet met dezelfde naam/ww als de tijdelijke 2.4 verbinding (gecombineerd heet nu dus ook even X 2.4) en rolluiken blijven nu werken. Ik zeg tijdelijke 2.4, omdat het geheel aan mesh niet meer werkte met AP op zolder. Hoe kan ik verbinden met 2.4 devices het beste aanpakken? Kan dat wanneer de easymesh aan staat zodat mesh intact blijft? Kan ik wanneer ik op gecombineerde wifi zit handmatig via telefoon naar 2.4 ghz gaan? Hoe kunnen 2.4 devices het gecombineerde signaal oppakken als easymesh aan staat? Wat vragen die waarschijnlijk ook overlappen ;) Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groet, Joost
Geen wifi connectie meer met Bosch Nefit thermostaat
De Bosch Easy Control thermostaat heeft sinds 2 weken geen connectie meer met de Zyxel T50 na 2 jaar prima functioneren. Daarmee is alle connectie met de knoppen van de radiators verloren gegaan. Bij zonder lastig met verwarmen. Na overleg met Bosch Nefit, waarbij het e.e.a is nagekeken is het nodig de router instellingen te controleren en de blacklist in de router te checken op het MAC adres van de Easycontrol. Maar nu, HELP: ik heb totaal geen verstand van al die termen en functies van de router. Ik wil graag geholpen worden door technische kennis hieromtrent. Wat wordt aangegeven door Bosch Nefit is de volgend procedure te doorlopen: ________________________________________________ “Vervelend dat u geen verbinding heeft met uw Easy/EasyControl-thermostaat. In veel gevallen schuilt de oplossing in het checken van de routerinstellingen. Wij adviseren u daarom onderstaande stappen te doorlopen op uw routerpagina. Benodigde routerinstellingen: - WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps als WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet! - Hotspots deactiveren - DHCP inschakelen - WPA2/PSK wachtwoordencryptie selecteren - SSID zichtbaar maken - 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz 1. ModuLine Easy MAC-adres als vertrouwd apparaten toevoegen in de router 2. Router poort 5222 en 5223 open zetten, indien mogelijk 3. Firewall op de router uitzetten 4. Router terugzetten naar fabrieksinstellingen i.v.m.: - Mogelijke dubbele IP adressen in router - ModuLine Easy/Bosch EasyControl staat in router op blacklist - De router verstuurd geen berichten meer naar ModuLine Easy/Bosch Easycontrol terwijl er wel een wifi verbinding is. ___________________________________________________________ Welnu dit egt mij allemaal niets, ik hoop op de technische ondersteuning van Odido experts. groet, Frans van Weeren
zeer slecht internet valt steeds uit
hele slechte service en geen internet meer hele slechte service, al 3 weken geen goed internet via glasvezel, ze weigeren er iets aan te doen.de internet verbinding haperd en soms helemaal niksOp de helpdesk aardige vrouwen, die niks weten en een paar mannen die onzin vertellen, ü moet uw HDMI kabel vervangen" ook via de community help geen goede professionele ICT hulp, maar dat ik maar boeken moet gaan lezen zo word je van het kasje naar de muur gestuurd, geen goede een professionele informatie, maar adviezen als de hdmi kabel vervangen e.d onzin, ook niet op de community helpdesk, daar zeiden ze lees maar "netweken voor Dummies" , Ik heb een HBO opleiding ICT Datum van ervaring: 17 december 2023 BewerkVerwijderDelen Antwoord van Odido 17 uur geleden Hi Martin, een haperende verbinding is in deze moderne tijd echt een no-go, daarom snap ik helemaal dat je via deze weg aan de digitale bel trekt. Ik ben er om je te helpen! Neem een kijkje op onze Community en laat daarbij vooral je oog vallen op de digitale kennisbank, de Wiki: https://community.odido.nl/knowledge-base. Hierin hebben we ontzettend veel kennisartikelen geplaatst zodat bijna alle problemen verholpen kunnen worden. Lukt het daarmee nog niet? No problemo! Laat een reactie achter in het topic dat het beste bij jouw probleembeschrijving past, dan reageert 1 van onze moderators binnen 24 tot 48 uur en proberen we het ter plekke op afstand op te lossen voor je. Er is overal een oplossing voor! Groetjes, Jason van Odido Wanneer word eindelijk de verbinding gemaakt
!! Wifi werkt niet, graag snel een tijdelijke oplossing !! *
Beste Odido-team @Jason van Odido @Tommie van Odido @Johrick van Odido @Nora van Odido @Cheyenne van Odido (of een van andere collega’s die hopelijk vandaag werkt), Sinds eergisteren kampt mijn wifi met problemen na aanpassingen in de instellingen. Helaas is mijn draadloze verbinding volledig verdwenen, terwijl bekabeld nog werkt. Na 5 uur bellen, gaf uw collega hoop op een snelle oplossing met een mogelijk bezoek van een servicemonteur vandaag. Helaas bleef een beloofd belletje uit, en na een ontvangen mail blijkt dat ik pas volgende week woensdag een afspraak kan maken, waarna het nog onduidelijk is wanneer de monteur beschikbaar is. Momenteel gebruik ik de unlimited data van mijn vriendin's telefoon als noodoplossing. Maar dit werkt niet wanneer ze niet thuis is. Voor mij is de code van unlimited data niet werkend door mijn KPN-provider. Ik ben afhankelijk van internet voor mijn werk en zit nu minstens 5 dagen zonder, wat voor mij onacceptabel is. Gisterenavond vroeg ik om een tijdelijke oplossing en stuitte op het voorstel om zelf een simkaart te kopen, wat ik niet kan doen gezien mijn agenda het dit weekend niet toe laat. Ik verwacht van Odido een passende oplossing, waarbij ik enkele suggesties doe: Het toesturen van een dongel met unlimited data. Het versturen van een simkaart met unlimited data. Het ontvangen van volledig nieuwe apparatuur voor zelfinstallatie. De mogelijkheid om unlimited data aan te schaffen bij mijn eigen provider, vergoed door Odido. Daarnaast eis ik de volledige kosten van een maand (zonder korting) terugbetaald, om de dagen zonder jullie service te dekken, inclusief de uren en moeite die ik al heb geïnvesteerd. Ik waardeer jullie begrip voor technische problemen, maar ik verwacht een passende oplossing en samenwerking in plaats van weerstand. Jullie beloofde service is niet nagekomen, en ik ben vastbesloten om tot een bevredigende oplossing te komen. Met vriendelijke groet, Sten Bierens Moderator edit: alhoewel we de ernst van de situatie inzien, is het niet nodig om het voltallige moderatieteam - of überhaupt een moderator - te taggen. Alle topics worden op basis van volgorde opgepakt.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen