Skip to main content

Hallo! Sinds kort maak ik gebruik van het Zyxel T-56 modem met twee WX5600 Wifipunten. Het modem staat in de woonkamer aan de voorzijde van mijn huis, het eerste wifipunt achterin het huis en het tweede wifipunt in de schuur achter in de tuin, waar ik een thuiswerkkantoor heb. Ondanks de best grote afstand tussen het modem en het tweede wifipunt, blijft deze het merendeel van de tijd rechtstreeks verbinden met het modem i.p.v. met het tussenliggende wifipunt, wat zorgt voor een slechte verbinding. Is er een manier om het wifipunt te forceren altijd met het tussenliggende punt te verbinden, zoals op illustratie 2 weergegeven? Ik hoor graag of iemand een suggestie heeft.

Hallo @Royvdz 

De WiFi punten zijn draadloos verbonden?

Door de grote afstand tussen router en WiFi punt kunnen beide apparaten een slechte verbinding met elkaar hebben, daardoor kan het door te geven signaal ook slecht zijn.

Misschien helpt het om het WiFi punt dichter bij de router te plaatsen of misschien bekabeld aansluiten bij de achterdeur naar de tuin?

Hallo @Royvdz 

De WiFi punten zijn draadloos verbonden?

Door de grote afstand tussen router en WiFi punt kunnen beide apparaten een slechte verbinding met elkaar hebben, daardoor kan het door te geven signaal ook slecht zijn.

Misschien helpt het om het WiFi punt dichter bij de router te plaatsen of misschien bekabeld aansluiten bij de achterdeur naar de tuin?

De wifipunten zijn inderdaad draadloos verbonden. Die bij de achterdeur staat heeft een goede verbinding met het modem en wanneer het wifipunt in de schuur met dat wifipunt verbindt, is die ook goed. Het probleem ontstaat dus wanneer het wifipunt in de schuur rechtstreeks met het modem verbindt, ook al staat deze veel verder weg.

Hoi @Royvdz, ik help je graag verder! Heb je al eens getest om dit wifipunt iets verder weg van het modem en eerste wifipunt te plaatsen? Ook ben ik benieuwd of je verbinding beter is als je alleen het eerste wifipunt verbindt met je modem en dichter bij je schuur plaatst! Groetjes, Ishana

Reageer