Skip to main content

Goedemiddag,

Eergisteren is bij ons glasvezel geïnstalleerd, vandaag doet de wifi het niet. Modem al opnieuw geïnstalleerd, werkt niet. Nu zie ik dat omgeving Nijmegen storing heeft, tot hoever gaat deze? Wij zitten in omgeving Venlo. Ik heb internet thuis nodig voor mijn werk, dus vind dit heel vervelend! Hoop niet dat dit zo doorgaat, anders ga ik het opzeggen. Mijn abonnement bij KPN loopt gelukkig nog…

Nog steeds geen wifi, nu dus ook geen tv en geen vaste telefoonlijn! Er is geen storing bekend en modem en netwerkkastje resetten werkt ook niet! Wat moet ik nu nog doen?

De Huawei mediaconverter knippert rood bij ‘LOS’, dit is niet goed zag ik op de website. Iemand tips?

Hi @KiWiTiCa, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je gisteren contact met ons hebt opgenomen en dit nu voor je doorgezet is naar onze technische dienst. Zij zijn dit momenteel voor je aan het onderzoeken en zodra er meer informatie bekend is, laten we dit aan je weten. Ook zie ik dat er een voucher naar je toe gestuurd is voor onbeperkt mobiel internet, zodat je op deze manier nog online kan blijven tot dit is opgelost. Mocht je nog een voucher nodig hebben, laat het dan aan me weten. Ik regel dit graag voor je! 

Dank je Nora,

Echter aan een unlimited mobiel abonnement blijk ik toch niet zoveel te hebben, het lost de volgende zaken niet op:

• mijn vaste telefoonlijn is al dagen buiten gebruik
  • De printer werkt enkel met een wifi omgeving
  • de Odido app op te Samsung tv werkt ook enkel met vast internet.

Wij zijn met 4 personen (2 studenten en 2 thuiswerkers) behoorlijk afhankelijk hiervan, dus heb mijn oude KPN abonnement nog niet opgezegd en betaal nu dus dubbel.

Verder heb ik een wifi versterker erbij aangeschaft en volgens de monteur zou ik nu overal heel veel wifi hebben. Die 1,5 dag dat we het gehad hebben viel mij dat toch tegen: in de praktijk was dicht bij modem en versterker ca 150-200 mb/s (dit is toch vrij weinig bij 400 mb/s abonnement) en boven bij mijn zoon: 5 mb/s!! Ook buiten had ik veel minder wifi dan bij mijn ISDN lijn van KPN en minder stabiel en dus niet te gebruiken in de tuin!

Ook vraag ik mij af wat nu het probleem is dat wij 5 dagen geen aansluiting gaan hebben en wat zegt dit over de toekomst?? De monteur constateerde in beginsel ook geen aansluiting in ons huis en ging een stekkertje ompluggen in de wijkcentrale. Wie zegt dat nu ons stekkertje na 2 dagen niet ook omgeplugged is voor iemand anders, waardoor wij nu geen aansluiting hebben?

Al met al redenen genoeg voor mij om gebruik te willen gaan maken van mijn herroepingsrecht, ik wil mijn abonnement gaan annuleren. Ik zit nu nog binnen de 14 dagen na aansluiting. Graag hoor ik van jou welke kosten er voor mij mee gepaard gaan voordat ik dit in gang ga zetten.

Alvast bedankt!

Reageer