Skip to main content

Ik zie diverse topics die hetzelfde probleem melden maar geen echte oplossing.

Sinds gisteren heb ik een T56 ter vervanging van de T54 die steeds een herstart uitvoerde. Het herstarten is met de T56 verholpen maar nu heb ik enkele malen per uur dat apparaten enkele seconden tot een paar minuten geen verbinding hebben met de wifi, zowel 2.4G als 5G

Herstarten gedaan, teruggezet naar de fabrieksinstellingen gedaan maar steeds komt dit probleem terug. Ik las in een ander topic dat veel slimme apparaten kunnen zorgen voor een overbelasting op dit modem. Ik heb hier voorheen met de T54 geen last van (toen ik nog bij Ziggo zat ook niet) en het lijkt mij ook vreemd dat een nieuwer model dit wel zou hebben aangezien je tegenwoordig toch wel mag verwachten dat een modem hier geen moeite mee mag hebben.

Kan Odido nog voor een oplossing zorgen of moet ik een eigen modem aanschaffen die wel normaal werkt?

Na de zoveelste powerflip lijkt het nu stabiel. Wel vreemd want er is dus verder niks gewijzigd en ik heb dit sinds gisteren al diverse keren gedaan.

Nu nergens meer aankomen 😁

Hey @pklijzing, goed dat je dit aangeeft en inmiddels na een powerflip hebt opgelost.

Houdt het de komende dagen in de gaten, als je nog een uitval merkt noteer dan de datum/tijdstip en het apparaat waar je dit op ervaart. Gaat het alleen om wifi of ook bekabelde verbinding wat wegvalt?

Hey @pklijzing, goed dat je dit aangeeft en inmiddels na een powerflip hebt opgelost.

Houdt het de komende dagen in de gaten, als je nog een uitval merkt noteer dan de datum/tijdstip en het apparaat waar je dit op ervaart. Gaat het alleen om wifi of ook bekabelde verbinding wat wegvalt?

Alleen de Wifi (2.4G en 5G), bekabeld werkt het allemaal prima. Het gaat nog steeds goed, alleen 1 toestel heeft nog dat de verbinding een paar seconden wegvalt. Het is de MacBook van mijn zoon (die hier voorheen nooit last van had en doorgaans ook een prima verbinding heeft). Ik heb hem gevraagd om het een tijdje bij te houden en te noteren zodra de verbinding uitvalt.

Welke Macbook is het precies @pklijzing?  

Welke Macbook is het precies @pklijzing?  

MacBook Pro M1 (2020).

Toevallig dit MAC-address: A0:78:17:82:AE:5A @pklijzing? Ik zie op dit moment niks geks, hij zou Wifi 6 moeten ondersteunen maar je kan proberen om Wifi 5 in te schakelen om te kijken of hij dan wel een stabiele verbinding heeft. 

Ja dat is de juiste Mac.  Op deze tijdstippen viel de wifi even weg (dat hij het in de gaten had):

Nov 4 -  21:50

Nov 5 -  07:13

Nov 5 -  20:57

Nov 5 -  21:28

Nov 5 -  21:33

Nov 6 -  20:13

Nov 6 -  20:54

Nov 6 -  20:59

Aangezien andere apparaten er geen last van hebben lijkt het mij eerder aan de Mac te liggen dan aan de router. Ik zal dan ook eens kijken of er iets anders in de weg zit en anders idd wifi 6 uitzetten om te zien of dat helpt.

In ieder geval bedankt voor de service en hulp @Tommie van Odido !

Hey @pklijzing, hoe ervaart de Macbook dat hij geen verbinding heeft? Ik zie namelijk op alle genoemde tijdstippen dat er data binnenkomt op de Macbook:

Reageer