Skip to main content
  • 2,268 Topics
  • 16,159 Reacties
2267 Topics
parental control  op Zyxel modem VMG8825-T50
Is er inmiddels al nieuws mbt instellen parental control op Zyxel modem VMG8825-T50?Instellen van Ouderlijke toezichtregels (OTR) gelukt wel (als is het niet echt gebruiksvriendelijk). Wat nog steeds niet werkt is apparaten koppelen aan de toezichtregels. Je stelt het wel in maar na enige tijd worden de gekoppelde apparaten (soms deels) niet meer weergegeven en geldt de blokkade niet meer. Gisteravond 3 uur bezig geweest alles in te stellen, deze ochtend waren de OTR's er nog wel maar weer alle gekoppelde apparaten niet. Ook als je de technische namen van de verbonden apparaten aanpast aan bijv de naam van je kind dan blijven deze wijzigingen niet behouden en springt deze direct of soms na enige tijd weer op de technische naam. In de huidige tijd moet je je modem toch kunnen instellen in het belang van je kinderen! Deze topic loopt al 3 jaar zie ik. Ik lees ook dat het geen prio had, hoe ver is het nu?? Is er al zicht op het oplossen van deze bug of is er een alternatief zoals het ontvangen van een nieuw modem ook omdat hier in leiden inmiddels glasvezel ligt? gekoppelde apparaten worden ook niet consequent getoond. Gisteren lagen alle gekoppelde apparaten op tafel verbonden met wifi, maar bij het overzicht van verbonden apparaten wordt maar een deel getoond, na refreshen/uitloggen worden soms dezelfde apparaten getoond, of weer anderen. Niet stabiel in ieder geval waardoor het koppelen van apparaten aan regels ook onbegonnen werk is
Vanmorgen geen internet + 1,5 uur met klantenservice gebeld.
Beste Odido, Gisteren avond nog gebruik kunnen maken van alle servicen en tevreden over de diensten. Eerder dit jaar ongeveer dit zelfde probleem mogen ervaren. Sinds vanmorgen 10:00 uur (nadat ik de TV opgehangen had en ik even een filmpje wilden kijken om het geluid te controleren:)) Heb ik geen draadloze verbinding meer met het internet. Mijn apparaten welke bekabeld aangesloten zijn (PS5 & PC) werken naar behoren en via mijn PC maak ik dit topic ook aan. Vanmorgen gebeld met de servicedienst, goed geholpen maar na het doen van een harde reset (wat ik persoonlijk altijd vervelend vind omdat ik daarna altijd mijn eigen WW en Wifi naam weer moet veranderen) werkt alles nog steeds niet. Daarna ben ik even pad gegaan, toen ik thuis kwam weer gebeld, dit keer 50 minuten, alle telefonische oplossingen doorlopen (WIFI6/ 2,4/5Ghz splitsen, weer met elkaar, WPA3 naar WPA2 etc). nog steeds geen draadloos bereik, het gaat om niet veel apparatuur, de TV (SAMSUNG) mijn SONOS 3 van de 12 speakers bekabeld, en mijn REMEHA warmte regelaar. Allemaal geen noodzakelijke apparatuur, daar ben ik mij bewust van. Nu ligt het bij de Technische Dienst en wordt ik binnenkort gebeld. Wellicht hebben meer mensen dit ervaren?TLDR: Melding WIFI: Verbonden zonder internet (Samsung TV als Samsung S23 mobiele telefoon) WPA3 vereist Soms ineens verbinding maar kan systemen niet vinden Bekabeld internet werkt prima Graag hulp:)
Wie kan mij informeren of mijn nieuwe modem en beiden wifiplus punten de laatste firmware hebben?
Beste Forum leden, mogelijk rare vraag? maar ik ben er op geattendeerd (door een andere Odido klant) en ik nu als "Odido new be" op dit forum in te schrijven vanwege de vele adviezen en mooie tips. Daarbij gelijk het advies nodig en een aantal vragen als het mag? Als eerste werkt de verbinding super en constant, mijn gevoel zegt dat ik er blij van ga worden na veel gezeur bij Ziggo de laatste 2 jaar na een wijkcentrale update. Nu heb ik wel enkele vragen als het mag…. 1: Wie kan mij informeren of mijn nieuwe Zyxel T-54 modem en 2 wifiplus 5600 punten de laatste firmware hebben? 2: Mocht er nog niet de nieuwe firmware opdraaien hoe zet ik dit in werking? Ik maak uit veel communicatie op dat dit niet standaard bij release van firmware op deze Zyxel apparaten geplaatst wordt. 3: Verder een laatste vraag? kan ik het modem en de 2 wifiplus punten als mesh als één geheel wifi netwerk laten werken? Dus Wifi van modem en 2 stuks 5600 zijn één mesh netwerk.Nu heb ik het modem in de meterkast hangen, (deze kan naar woonkamer voor een beter wifi dekkend bereik beneden) en vanuit daar met UTP kabel de eerste 5600 aangesloten (1e verdieping) en op zolder draadloos de 2e 5600 gekoppeld aan de eerste via Wifi, ik heb nu niet het idee dat de Wifi van de T54 beneden in het mesh netwerk valt van de twee 5600's? Ik heb voor de zekerheid een 3e 5600 in bestelling staan, optie 3: is dat ik dan modem T54 in meterkast laat, de 3e 5600 bedraad aans het Modem T54 beneden in de woonkamer plaats en daarop de andere 5600's draadloos met WPS (na Reset natuurlijk) als Mesh aan elkaar verbindt. Het wifi van de T54 zet ik dan uit. Is optie 3: mogelijk als het toch zo is dat het wifi van de T54 niet mee draait in het mesh netwerk? Graag als het kan advies hoe het mesh wel beter gaat functioneren alvorens ik de mijn tripple set Lynksys Velop Node's te koop ga zetten/ga opruimen… Dank alvast voor adviezen en reacties. Groetjes Michel.
Internet valt regelmatig weg door (geen) lease renewal?
Sinds enkele maanden valt internet regelmatig helemaal weg. Meestal kortdurend, een paar seconden en komt vanzelf terug. Echter dit zorgt wel voor wegvallende telefoongesprekken, teams calls, uploads die mislukken, pagina’s die niet openen etc. Heel vervelend. Gisteren viel het langere tijd weg. Eerst bleef het lampje groen - en dat blijft het ook - als het internet maar snel genoeg terugkomt. Alleen als langere tijd (minuten) het niet werkt, Dan wordt het lampje rood. Via twitter de helpdesk benaderd. Daar heb je niet veel aan: “ja meneer, zet alles maar uit en weer aan”. Als het dan werkt is het “fijne zondag!” Oftewel: een echte oplossing voor de oorzaak komt er niet. Rest van de dag en ook vandaag viel het weer paar keer kort weg. Heb met laptop op modem gekoppeld met kabel. Ook dan geen internet. In de logs viel me dit op dat de lease niet vernieuwd werd. hij bleef proberen, maar lukte niet. No modem reset werkte het weer….tijdelijk dan. Daarna kwamen de haperingen weer. Valt me op de de lease heel vaak vernieuwd wordt...zie onder.19:36:51 vernieuwd voor 1800s=30min. Waarom Dan weer een renew op 19:51:51?? 5 Jun 3 19:51:51 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 143.177.176.XXX obtained, lease time 1800 6 Jun 3 19:51:51 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew... 14 Jun 3 19:36:51 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 143.177.176.XXX obtained, lease time 1800 15 Jun 3 19:36:51 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew... Wat nu? Als ik de topics doorlees, zie ik veel soortgelijke problemen - maar nooit even oplossing. Een beetje standaard dingen proberen: kabels, reset, opnieuw registreren. Zelfs iemand langssturen heeft green zin. Ook als je modem vervangt met eigen hardware (wat niet nodig zou moeten zijn) - blijven de problemen lijkt.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen