Skip to main content

De laatste maanden is wifi slechter en slechter. Elk moment van de dag valt het uit en gaat mijn verbinding over op 5 G. 

De ellende is echt begonnen een maand geleden na een Software update van de interactieve tv kastje. Na ellenlange telefoongesprekken om honderd keer de spanning er af te halen en modem te resetten werkt internet helemaal slecht. Allerlei testen en adviezen hallen niets uit. Mijn wifi extenders van tp- link zijn niet meer te koppelen terwijl die altijd goed hebben gefunctioneerd.

Een week geleden helpdesk een half uur aan de lijn om diverse testen uit te voeren. Persoon kwam tot de conclusie dat mijn router/modem vervangen zou moeten worden en gaf opdracht aan technische dienst. Zou binnen 2 werkdagen wat horen maar nee hoor. Vanmiddag maar weet gebeld waar het modem bleef. Krijg ik doodleuk te horen dat de opdracht was geannuleerd omdat desbetreffende persoon aan de helpdesk verkeerde conclusie zou hebben getrokken. Dit is toch niet te vatten dat ik hiervan niet op de hoogte werd gebracht.

Afijn, vandaag weer nieuwe test en deze persoon kwam weer met een andere oplossing en stelde mijn router modem anders in. En het moest nu opgelost zijn. En ja... wat raad u. Nog steeds valt mijn wifi weg. Vooral als data wordt gevraagd en zie het rondje maar draaien. Zelfs als ik op mijn chromebook de utp kabel gebruik en odido op tv kijk elke keer haperingen. Zie de wifi sterkte op de pizzapunt op mijn mobiel continu fluctueren. Speel geen spelletjes, etc. Zit op dsl.

En frappante is dat toen ik een maand geleden helpdesk aan de lijn had omdat de interactieve tv kastje niet wilde opstarten na (nachtelijke) software update deze dame constateerde dat ik ook geen internet verbinding had. Dit tot verbazing omdat ik met wifi met haar aan het communiceren was. Ze bleef maar volhouden dat ik geen internet had. En deze laatste helpdesk persoon blijft volhouden dat mijn internet perfect werkt.…

Met andere woorden..Het odido systeem is een grote ramp terwijl ik tijdens het T-Mobile geen enkel probleem had. Maar het ergste is dat een technische oplossing/opdracht om het modem te vervangen door een ander gewoon wordt geannuleerd. "Wij hebben getest en alles werkt prima"... Zoek het verder maar uit is het motto van Odido. 

wat gebeurt er als je het tv kastje uit de router trekt? werkt wifi dan wel? Als de problemen ontstaan zijn nadat het tv kastje geupdate is, is dat natuurlijk het startpunt. 


Hi emilimeters,

Heb ik nog niet geprobeerd.

Ander punt wat wordt aanbevolen voor een slechte werkend internet/wifi is om de modem uit de meterkast te halen en dichterbij de werkplek te plaatsen. Hoe kan dat nu. Kabeltje van het isra punt naar modem is erg kort en er wordt aanbevolen om dit zo kort mogelijk te houden. Behoorlijk tegenstrijdige "oplossingen".

Maar goed: werd vandaag gebeld door helpdesk dat men technische aanpassingen wilde gaan doen waaronder een hoger Bitrate voor beter wifi. Mocht dat niet werken komt er een ander modem… maar heb inmiddels besloten om over te gaan naar glasvezel omdat de aansluiting al dik vijf jaar in de meterkast zit. Maar ook daarover lees ik probleemgevallen met slecht internet....

Heb hier ander tranentrekkende verhalen gelezen die vele malen erger zijn dan de mijne.

 

​​We wachten af.


Reageer