Skip to main content

wifi valt uit en actie helpdesk haalt niets uit


  • is een Top Poster
  • 22 reacties

De laatste maanden is wifi slechter en slechter. Elk moment van de dag valt het uit en gaat mijn verbinding over op 5 G. 

De ellende is echt begonnen een maand geleden na een Software update van de interactieve tv kastje. Na ellenlange telefoongesprekken om honderd keer de spanning er af te halen en modem te resetten werkt internet helemaal slecht. Allerlei testen en adviezen hallen niets uit. Mijn wifi extenders van tp- link zijn niet meer te koppelen terwijl die altijd goed hebben gefunctioneerd.

Een week geleden helpdesk een half uur aan de lijn om diverse testen uit te voeren. Persoon kwam tot de conclusie dat mijn router/modem vervangen zou moeten worden en gaf opdracht aan technische dienst. Zou binnen 2 werkdagen wat horen maar nee hoor. Vanmiddag maar weet gebeld waar het modem bleef. Krijg ik doodleuk te horen dat de opdracht was geannuleerd omdat desbetreffende persoon aan de helpdesk verkeerde conclusie zou hebben getrokken. Dit is toch niet te vatten dat ik hiervan niet op de hoogte werd gebracht.

Afijn, vandaag weer nieuwe test en deze persoon kwam weer met een andere oplossing en stelde mijn router modem anders in. En het moest nu opgelost zijn. En ja... wat raad u. Nog steeds valt mijn wifi weg. Vooral als data wordt gevraagd en zie het rondje maar draaien. Zelfs als ik op mijn chromebook de utp kabel gebruik en odido op tv kijk elke keer haperingen. Zie de wifi sterkte op de pizzapunt op mijn mobiel continu fluctueren. Speel geen spelletjes, etc. Zit op dsl.

En frappante is dat toen ik een maand geleden helpdesk aan de lijn had omdat de interactieve tv kastje niet wilde opstarten na (nachtelijke) software update deze dame constateerde dat ik ook geen internet verbinding had. Dit tot verbazing omdat ik met wifi met haar aan het communiceren was. Ze bleef maar volhouden dat ik geen internet had. En deze laatste helpdesk persoon blijft volhouden dat mijn internet perfect werkt.…

Met andere woorden..Het odido systeem is een grote ramp terwijl ik tijdens het T-Mobile geen enkel probleem had. Maar het ergste is dat een technische oplossing/opdracht om het modem te vervangen door een ander gewoon wordt geannuleerd. "Wij hebben getest en alles werkt prima"... Zoek het verder maar uit is het motto van Odido. 

Uitgelichte reactie

15 oktober 2024

wat gebeurt er als je het tv kastje uit de router trekt? werkt wifi dan wel? Als de problemen ontstaan zijn nadat het tv kastje geupdate is, is dat natuurlijk het startpunt. 

29 reacties

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 388 reacties
  • 15 oktober 2024
Uitgelichte reactie

wat gebeurt er als je het tv kastje uit de router trekt? werkt wifi dan wel? Als de problemen ontstaan zijn nadat het tv kastje geupdate is, is dat natuurlijk het startpunt. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 16 oktober 2024

Hi emilimeters,

Heb ik nog niet geprobeerd.

Ander punt wat wordt aanbevolen voor een slechte werkend internet/wifi is om de modem uit de meterkast te halen en dichterbij de werkplek te plaatsen. Hoe kan dat nu. Kabeltje van het isra punt naar modem is erg kort en er wordt aanbevolen om dit zo kort mogelijk te houden. Behoorlijk tegenstrijdige "oplossingen".

Maar goed: werd vandaag gebeld door helpdesk dat men technische aanpassingen wilde gaan doen waaronder een hoger Bitrate voor beter wifi. Mocht dat niet werken komt er een ander modem… maar heb inmiddels besloten om over te gaan naar glasvezel omdat de aansluiting al dik vijf jaar in de meterkast zit. Maar ook daarover lees ik probleemgevallen met slecht internet....

Heb hier ander tranentrekkende verhalen gelezen die vele malen erger zijn dan de mijne.

 

​​We wachten af.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 5 november 2024

Direct daarna werd ik gebeld door Odido en werd meteen een afspraak ingepland voor de monteur die glasvezel zou aansluiten. Die zou vanmorgen komen. Zou.…

Je raadt het al... vlak voor het verstrijken van het tijdslot een berichtje dat de monteur plots is verhinderd. Net zoals dat tranentrekkend verhaal wat ik mijn vorige post heb aangehaald. Je wordt gewoon belazerd en aan het lijntje gehouden.

Eerst vanochtend allemaal berichten dat het is gelukt om glasvezel over te zetten. Gisteren een berichtje dat ik tijdelijk geen wifi zou hebben maar kreeg een code om gratis via 5G te kunnen internetten. 

Vanmorgen bleef WiFi dus gewoon werken en DSL aansluiting tv ook. Naarmate de tijd verstreek vertelde ik nog mijn vrouw nog dat tranentrekkend geval 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 5 november 2024

...dat de monteur telkens was uitgevallen en betreffende mevrouw een paar weken of zelf maanden zonder internet zat met schoolgaande kinderen die via de pc hun huiswerk niet meer komen maken. En promt daarop kwam mijn berichtje dat de monteur was uitgevallen. Een lachertje is het...

Doorgestoken kaart en ze houden je gewoon aan het lijntje. Excuses maken dat kunnen ze als de beste, maar zaken goed regelen, ho maar...

In een woord schandalig. Des temeer omdat je op het bericht dat de monteur niet komt Niet kunt reageren. Het hele circus begint weer van vooraf aan. En maar betalen en maar doorsukkelen. Het wordt hoog tijd voor wat anders...


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 6 november 2024

Hi @Wil48, het kan door onvoorziene omstandigheden voorkomen dat een monteur op het laatste moment uitvalt. Guidion probeert in zulke gevallen altijd zo snel mogelijk een nieuwe afspraak met je in te plannen en ik zie dat er voor vandaag een vervangende afspraak ingepland is! Hou je me op de hoogte nadat de monteur langs is geweest? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 9 november 2024

Monteur is geweest en glasvezel aangesloten. Heb al eerder glas gehad van de provider Delta/Caiway die glasvezelkabel had aangelegd maar overgestapt vanwege zender aanpassingen. Nu zit er een extra kastje tussen van odido.

Maar waar het allemaal om begonnen is is het feit dat internet/wifi op mobiel matig is op slechts een meter of vier afstand met één glazen deur er tussen.. Zie het pizzapuntje (wifi signaal) continu fluctueren en meestal is alleen het onderste puntje zichtbaar (zwart). Vlakbij het modem is pizzapunt vol.  Ook als een laptop aangesloten is met een utp kabel valt internet soms uit en/of blijf het cirkeltje soms wel tot 30 sec draaien voordat verbinding weer terug is.

Volgens klantenservice toen na tig keer alles resetten etc. en een half uur aan de lijn zou met glasvezel alles opgelost zijn vanwege hogere snelheid. Nou vergeet het maar... Het lijkt wel iets beter maar toch schakelt mijn mobiel (Android) soms automatisch over naar 5G en wifi. Zeker als data wordt gevraagd. Overigens wordt er niet gestreamd of andere zware programma's. Alleen digitale krant of YT o.i.d.

Ook werd gezegd dat als WiFi met glasvezel aansluiting nog steeds niet zou voldoen het modem zou worden gewisseld.

Ben benieuwd...

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 10 november 2024

Hoi @Wil48, ik wil dit graag onderzoeken! Ervaar je dit alleen op je telefoon of ook op andere apparaten? Daarnaast ben ik benieuwd of je ook gebruik maakt van bekabeld internet en hoe dit gaat. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 17 november 2024

Beste Ishana, 

Fijn dat u ook wilt onderzoeken. Echter heb ik al vaak (te vaak) op mijn knieën gelegen om apparatuur te resetten zoals u in mijn eerdere post kunt lezen. 

Ik gebruik meestal de telefoon. Een Google Pixel 6a en sinds kort update 14. Mijn chromebook af en toe en ook daar slechte/ zwak wifi. 

Wifi sterkte fluctueert constant en bij wisseling website zit het soms even vast 10-30 sec voordat pagina opent of verbinding valt weg. 

Soms sluit ik een utp kabel aan op de telefoon of Chromebook. Het lijkt een verbetering maar omdat de internetverbinding erg onstabiel is is het moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is.

Door al dat resetten werken mijn TLP extenders voor in het stopcontact niet meer en zijn ook niet meer aan de praat te krijgen. Ook de monteur lukte het niet.

Paar maanden geleden Helpdesk aan de lijn omdat de tv het niet meer deed na een nachtelijke update. Betrokkene wilde verbinding met mijn modem maken maar zij bleef volhouden dat ik geen internetverbinding had terwijl ik duidelijk wifi had op mijn telefoon. Rara…

Zoekplaatje. Ik ben er bijna zeker van dat de modem 54 de boosdoener is. Voorheen met andere providers nooit problemen gehad met wifi.

Groet en succes 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 19 november 2024

Hi ​@Wil48, is er een reden dat je de 2,4 en 5 GHz banden hebt opgesplitst? Al je apparaten zijn namelijk verbonden met de 2,4 GHz band op 1 apparaat na. Dan is het ook niet heel vreemd dat je geen super goed signaal hebt. 

Je hebt namelijk een abonnement van 50 Mbit/s, als je dan ook nog eens met al je draadloze apparaten op de 2,4 GHz gaat zitten, dan zul je geen fijne ervaring hebben. De 2,4 GHz band is langzamer dan de 5 GHz band, hier komt aanzienlijk minder snelheid overheen. Hij heeft wel een stuk meer bereik dan de 5 GHz. Ik raad je aan om bandsteering (Mesh) weer aan te zetten zodat het modem bepaald wanneer je op de 2,4 of 5 GHz band zit voor de beste ervaring. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 19 november 2024

Hallo Tommie,

Dat heeft uw collega van helpdesk gedaan tijdens een van mijn andere contacten. Ook om een beter wifi signaal te verkrijgen. Misschien twee maanden geleden toen had ik nog dsl van odido.  En ik weet niet wat de monteur heeft gedaan twee weken geleden toen hij glasvezel aansloot.

Ik zou niet weten hoe dat te veranderen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 19 november 2024

Los ervan snap ik eerlijk gezegd ook niet wat 50mb internetsnelheid nu te maken heeft met een zwak wifi signaal. Waarom valt de wifi verbinding weg? 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 20 november 2024

Hi ​@Wil48, vind je het goed als ik wat instelling aanpas voor je?

Omdat als je een 100 Mbit/s abonnement hebt kan de 2,4 GHz band praktisch hogere snelheid behalen dan op een 50 Mbit/s abonnement. Dan heb je wat meer ruimte over voor je cliënts.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 20 november 2024

U mag van mij alles aanpassen mits het geen ander c.q. duurder abo wordt. Neem aan dat 50 goedkoper is dan 100.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 20 november 2024

Maar nogmaals. Ik hoef geen hogere snelheid. Dat heb ik ook nooit gehad want ik zat op dsl en die snelheid beviel me goed.

Ik heb geen snelheid probleem maar wifi signaal is (soms) te zwak en valt verbinding weg.

Paar jaar geleden met een andere provider op dsl nooit wifi problemen. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 21 november 2024

Nee ik verhoog de snelheid niet ​@Wil48, was meer ter informatie.

Ik schakel Mesh weer in op het modem, zodat het het modem ervoor zorgt dat de cliënts de beste band kiezen, 2,4 GHz of de 5 GHz. Je hebt dan ook maar 1 SSID en niet 2. Het kan zijn dat apparaten met de SSID met -5Ghz opnieuw verbinding moeten maken met het netwerk.

Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren zodat de settings goed doorkomen? 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 21 november 2024

Oke. Maar welk apparaat is een Media Converter/ONT?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 22 november 2024

Bij jou is dat het Nokia kastje waar de het modem op is aangesloten ​@Wil48


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 22 november 2024

Oke. Een powerflip uitgevoerd. En nu maar afwachten.. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 21 maart 2025

Ben weer terug van een poosje buitenland en nog steeds hetzelfde liedje. Wifi fluctueert en valt steeds weg. Signaal zakt weg bij opvragen sites en data. Speel geen spelletjes oid maar alleen krant lezen. Tegen de avond begint het probleem maar nu in de ochtend ook weer.

Zoals met eerdere helpdesk contact besproken zou ik een andere router ontvangen bij geen verbetering. Ik ga niet nog een keer alles resetten, kabels in/uit. Ik ben geen monteur in dienst van odido en betaal voor service.

Stel je voor dat je een probleem hebt met je auto en de garage vraagt steeds om de accu even los te koppelen en kabels te controleren. Toedeledokie...Het is een groot drama... Wordt vervolgt.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 22 maart 2025

Hi ​@Wil48, ik wil ontzettend graag met je meekijken en ervoor zorgen dat jij van een stabiele verbinding gebruik kan maken. Wij hebben onze verificatie op de community veranderd, ik wil je daarom graag vragen om je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toe te voegen aan je profiel. Zodra je dit hebt gedaan, kan je een seintje achterlaten in dit topic. We kunnen dan direct voor je aan de slag gaan! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 22 maart 2025

👍


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 24 maart 2025

Hey ​@Wil48, ik heb opnieuw de lijn bekenen en die ziet er goed uit. Ervaar je ook bekabelde problemen?

Wel zie ik dat je een dekkingsprobleem ervaart. Vooral op een apparaat van Hon Hai Precision Ind. Co.,Ltd. (MAC-adres: 80:56:F2:1A:2D:7A) weet je wat voor apparaat dit is? Deze maakt alleen verbinding met de 2,4 GHz band en zorgt voor verstoringen omdat de dekking niet goed genoeg is. Hij lijkt ver van het modem af te staan waardoor jij een slechte wifi verbinding ervaart. Dit is de boosdoener, als je dat kunt oplossen dan zou je geen problemen meer moeten hebben met je wifi!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 24 maart 2025

Hallo Tommie van Odido,

Dank voor dit technisch onderzoek waar ik wat aan heb. 

Ik zou niet weten welk apparaat dat moet zijn. Heb alleen een printer die op wifi kan.

Ik heb ook de wifi analyzer geraadpleegd en zag dat de afstand van het modem tot het meetpunt 22 m is. Terwijl de werkelijke afstand slechts 5 meter is en met een glazen deur. Loop ik naar de meterkast in de hal (1 deur)  dan verandert het naar 1 meter en vol wifi signaal. 

Een jaar of wat geleden ook bekabeld slechte wifi op mijn chromebook. Beeld viel ook regelmatig weg of site werd niet geladen. Maar dat onding ligt in de hoek. 

Wat ook vreemd is dat ik in het verleden een tp-link versterker in de hal in het stopcontact had die goed werkte. Na die trammelant met een tv update waarna geen tv beeld meer had en alles gereset moest worden krijg ik die tp-link niet meer gekoppeld. Ook de monteur die glasvezel aansloot vorig jaar lukte het niet. 

Zal eens bij de buren informeren of die een of ander Chinees apparaat hebben aangesloten.

Groet, Willem 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 24 maart 2025

Heb nog een video deurbel op wifi in de hal. Maar die zit op een halve meter.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 25 maart 2025

Hey ​@Wil48, ik zie op dit moment 4 apparaten die op wifi zijn aangesloten, kan je die apparaten opnoemen? Dan kan ik kijken welke het is!

Zou ik je in de tussentijd een wifipunt van ons opsturen? Dan kun je die vervangen voor de TP-Link. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen