Skip to main content

Kan Zyxel WX5600 niet aan de praat krijgen met Zyxel T-56 modum

Als ik stap 1 uitvoer bij de installatie, (wx5600 met UTP-kabel verbinden met T-56 modum en aanzetten), gaat alleen maar het Power lampje groen knipperen en blijft daarna oranje. De andere lampjes, Link lampje, Wifi lampje, Sleutel lampje, branden of knipperen nooit.

In de Mpro Mesh app kan ik het wifipunt zien als het met de UTP-kabel aan de modum verbonden is, maar zodra ik het wifipunt in een andere kamer zet, is het niet meer verbonden.

Een factory reset van het wifipunt heb ik ook al geprobeerd.

Ik volg alle stappen, dus ik snap niet waarom al die andere lampjes niet branden, zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Uitgelichte reactie

6 april 2025

Hallo ​@Sannevdheuvel 

Je zegt dat je het wifipunt in de andere kamer zet. Nu wil ik graag even weten hoever deze andere kamer verwijderd is vanaf het modem. Mocht dit meer dan tien meter zijn dan kan dit voor de omschreven problemen zorgen. Ook als er veel muren/ramen tussen zitten zorgt dit voor problemen. Probeer het punt eens iets dichterbij het modem te plaatsen en kijk of er dan wel verbinding is met het modem.

Ikzelf heb ook 2 wifi punten waarvan één verbonden is met UTP op modem en de andere via het wifi signaal. Het 2de punt moet uiteraard wel signaal kunnen ontvangen van OF het modem OF het 1e wifi-punt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar als je meer vragen hebt dan proberen wij het te beantwoorden.

2 reacties

OpaGod
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 112 reacties
  • 6 april 2025

Hallo ​@Sannevdheuvel 

Je zegt dat je het wifipunt in de andere kamer zet. Nu wil ik graag even weten hoever deze andere kamer verwijderd is vanaf het modem. Mocht dit meer dan tien meter zijn dan kan dit voor de omschreven problemen zorgen. Ook als er veel muren/ramen tussen zitten zorgt dit voor problemen. Probeer het punt eens iets dichterbij het modem te plaatsen en kijk of er dan wel verbinding is met het modem.

Ikzelf heb ook 2 wifi punten waarvan één verbonden is met UTP op modem en de andere via het wifi signaal. Het 2de punt moet uiteraard wel signaal kunnen ontvangen van OF het modem OF het 1e wifi-punt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar als je meer vragen hebt dan proberen wij het te beantwoorden.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 april 2025

@OpaGod Bedankt voor je reactie!

De afstand tussen de modum en de plek in de andere kamer is nog geen 2 meter. Er zit wel een muur tussen.

Het opmerkelijkste vind ik momenteel dat als ik het wifi-punt verbind met de modum via de UTP, alleen het Power lampje brandt. Zouden de andere lampjes ook niet moeten branden als het wifipunt zo direct via een kabel is verbonden met het modum en aanstaat?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen