Skip to main content

Geen WiFi met Zxyel T50

Sinds een aantal dagen veel problemen met WiFi hier in huis.
Nu lijkt deze het helemaal niet meer te doen, helaas ook niet na pogingen tot resetten etc.

Lampjes '’Power'’ en '’WAN'’ zijn wel constant aan, de rest blijft allemaal uit…
Af en toe knippert het lampje '’Internet'’ maar deze is ook vaak gewoon helemaal uit.
De lampjes voor '’WiFi 2.4G'’ en '’WiFi 5G'’ branden dus helemaal niet.

Ook wanneer ik met verschillende apparaten het WiFi netwerk probeer op te zoeken in de WiFi lijst is deze nergens te bekennen.

Overigens werkt het internet via de vaste kabel wel gewoon...

Wat is hier aan de hand?

Uitgelichte reactie

6 april 2025

Als de wifi lampjes niet branden dan staat wifi waarschijnlijk uit. Je kunt even het knopje aan de zijkant proberen (de T56 heeft die in ieder geval, ik weet niet of de T50 deze ook heeft).

Anders moet je even inloggen op 192.168.1.1 (ww achterop) en kijken of de schuifjes bij wifi 2,4Ghz en 5Ghz allebei aan staan. 

3 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1047 reacties
  • 6 april 2025

Als de wifi lampjes niet branden dan staat wifi waarschijnlijk uit. Je kunt even het knopje aan de zijkant proberen (de T56 heeft die in ieder geval, ik weet niet of de T50 deze ook heeft).

Anders moet je even inloggen op 192.168.1.1 (ww achterop) en kijken of de schuifjes bij wifi 2,4Ghz en 5Ghz allebei aan staan. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 april 2025
rvk01 schreef:

Dank voor je antwoord!

Sorry, ik had dit even verder moeten toelichten in mijn vraag, maar dit heb ik dus gisteren ook al even gedaan inderdaad. De schuifjes staan beide aan… heb het zojuist nog maar een keer dubbel gecheckt maar tevergeefs; beide staan nog steeds aan, terwijl de LED indicatoren voor de WiFi op mijn T50 modem uit zijn.

Knopje op de modem voor WiFi On/Off uiteraard ook meerdere keren geprobeerd maar helaas.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1047 reacties
  • 6 april 2025

Je kunt de schuifjes nog even uit zetten, even wachten en weer aanzetten. Als dat niet werkt kun je de router nog een volledige fabrieksreset geven. 

Maar anders denk ik dat de T-50 aan vervanging toe is. Ze kunnen die tegenwoordig ook gewoon omruilen voor een T-54 (bij DSL) of T-56 (bij glasvezel).

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen