Skip to main content

Hoe Blink Sync Module 2 forceren te verbinden met specifiek WiFi Plus Zyxel WX5600 punt?

navlis
  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Hardware:

• Hoofdmodem: Zyxel NR5307
  • Wifi Versterkers: 2x Zyxel WX5600
  • Probleemapparaat: Amazon Blink Sync Module 2 (en bijbehorende camera's/doorbell)

Probleem:

Mijn Blink Sync Module 2 verbindt hardnekkig met de hoofdmodem (NR5307) of verkeerde WX5600 versterker in de woonkamer die beide een zwak signaal hebben (RSSI ~-70 dBm) vanaf de Blink locatie (gang), wat steeds leidt tot verbindingsuitval. Ik wil dat deze altijd verbindt met de veel dichterbijzijnde WX5600 versterker in de gang, die daar een uitstekend signaal heeft (RSSI ~-50 dBm).

Wat ik al geprobeerd heb en Mogelijke Oplossingen:

• Herstarten in volgorde: alles uit -> NR5307 aan (wachten) -> WX5600's aan (wachten) -> Blink Sync Module aan. De Sync Module verbind voor een tijdje wél met de versterker in de gang, maar na een tijdje gewoon weer met de andere versterker of hoofdmodem, met veel verbindingsverlies als gevolg.
  • Gastnetwerk Workaround: Is er een manier om een apart 2.4GHz gastnetwerk aan te maken voor alléén een specifieke WX5600 (die in de gang)? Dan kan ik namelijk de Blink hiermee verbinden.
  • Client Steering / AP Steering Instellingen: Zijn er opties om 'Client Steering', 'AP Steering', 'Roaming Assistant' of 'RSSI Threshold' agressiever in te stellen? En kan dit helpen bij 'sticky clients' zoals de Blink?
  • MAC Binding / AP Lock: Biedt het Zyxel MPro Mesh systeem de mogelijkheid om het MAC-adres van de Blink Sync Module vast te zetten (te binden) aan de BSSID van de 2.4GHz radio van de WX5600 in de gang? Dit zou de meest directe oplossing zijn.
  • MPro Mesh App Fix: Is er een bekende oplossing of geplande update? De app lijkt helemaal niet te werken. Krijg telkens "Cannot Connect to the WiFi Router".

Samengevat:

Ik zoek naar een methode om de Blink Sync Module betrouwbaar te laten verbinden met de WX5600 versterker in de gang. Alle suggesties of bevestigingen of bovenstaande opties (on)mogelijk zijn met de Odido Zyxel setup zijn welkom. Op 192.168.1.1 lijken de vermelde functies niet te bestaan. Ben hier de hele dag mee zoet geweest... (en heb overigens de 2 WiFi Plus versterkers specifiek voor mijn (deurbel)camera setup aangeschaft)

Uitgelichte reactie

5 april 2025

Hallo ​@navlis 

Bovenstaande apparaten werken in een mesh opstelling, ze zullen willekeurig verbinding maken met een AP. Wat wel mogelijk is, neem een andere versterker van TP-LINK bijvoorbeeld, plaats deze bekabeld in of dichtbij de gang, deze zal een eigen wifi netwerk uitzenden dus maak hier verbinding mee.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20840 reacties
  • 5 april 2025

Hallo ​@navlis 

Bovenstaande apparaten werken in een mesh opstelling, ze zullen willekeurig verbinding maken met een AP. Wat wel mogelijk is, neem een andere versterker van TP-LINK bijvoorbeeld, plaats deze bekabeld in of dichtbij de gang, deze zal een eigen wifi netwerk uitzenden dus maak hier verbinding mee.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1047 reacties
  • 5 april 2025

Je kunt wel een gastnetwerk met alleen 2,4Ghz maken. Deze is niet specifiek voor de WX5600 maar voor het hele netwerk. Het kan wel zijn dat daardoor het 2,4 signaal sterker is en het verre punt ook nog goed genoeg is of dat er toch niet geswitched wordt.

navlis
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 april 2025

Bedankt ​@Waqqas en ​@rvk01 

Volgens mij ben ik er uit. De verlengkabel waarmee ik de Sync Module 2 had verbonden, die was een beetje oud. Ja echt. Sinds de module direct in het stopcontact zit lijken de problemen voorbij.

Gelukkig wel! Want ik was bijna een 30 meter lange UTP kabel door het hele huis gaan leggen.

Het gastnetwerk had ik overigens aangemaakt, maar daar lag het dus niet aan.

😬

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen