Skip to main content

Verbindings problemen met imou cell 2 camera's

Beste forumleden. 

Sinds kort ben ik overgestapt van ziggo naar Odido, erg blij mee, maar dat terzijde. 

Ik ben in het bezit van twee imou cell 2 camera's. 

Ik krijg ze met geen mogelijkheid meer verbonden met het nieuwe netwerk. 

Uiteraard al klantenservice gebeld waar ze de verbinding 'gesplitst' hebben in een 2,4 & 5 Ghz signaal, maar nul komma nul verbinding nog steeds.

Overigens ondersteunen ze beide verbindingen, maar het was te proberen. 

Zijn er meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen?.

En zo ja luidt mijn vraag uiteraard, hoe hebben jullie dit opgelost, of is het überhaupt wel opgelost?.

Ik heb uiteraard contact gehad met imou, maar daar word ik ook niet veel wijzer, die komen met dezelfde stappen die ik al tig keer heb geprobeerd. 

Nu zeggen ze doodleuk, koop maar nieuwe camera's (...) want aan aftersale doen ze niet, of, ga maar naar het verkooppunt (...) 

Helaas is de winkel waar ik deze camera's gekocht heb op de fles.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. 

Alvast hartelijk dank voor de eventuele reacties en een fijn weekend!.

Uitgelichte reactie

5 april 2025

Hallo ​@Grüezi Is boos 

Ik zie bij de specificaties van die camera's het volgende:

Wifi: Dual-band 2,4 GHz en 5 GHz

IEEE802.11b/g/n/ac

Die Wifi band geloof ik wel en vind ik niet zo belangrijk. Wel belangrijk is die 2e zin. Ik zie dat je pas bent overgestapt naar Odido en dat zou weleens het euvel kunnen zijn. Kijk eens in je modem of het protocol van die 2e zin wel aan staat. Het zou zomaar kunnen zijn dat in je modem maar één functie aanstaat. Bijv. alleen de 802.11 n .
Het kan ook zijn dat de WPA niet goed staat en dat heeft te maken met de beveiliging. Als het modem alleen WPA3 aan heeft staan weet ik niet of de camera hier mee kan werken. Zorg ervoor dat ook WPA2-PSK aan staat en probeer het dan nog eens.

Veel succes en ik hoop dat ik een duwtje in de goede richting heb kunnen geven.

7 reacties

OpaGod
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 112 reacties
  • 5 april 2025

Hallo ​@Grüezi Is boos 

IEEE802.11b/g/n/ac

Die Wifi band geloof ik wel en vind ik niet zo belangrijk. Wel belangrijk is die 2e zin. Ik zie dat je pas bent overgestapt naar Odido en dat zou weleens het euvel kunnen zijn. Kijk eens in je modem of het protocol van die 2e zin wel aan staat. Het zou zomaar kunnen zijn dat in je modem maar één functie aanstaat. Bijv. alleen de 802.11 n .
Het kan ook zijn dat de WPA niet goed staat en dat heeft te maken met de beveiliging. Als het modem alleen WPA3 aan heeft staan weet ik niet of de camera hier mee kan werken. Zorg ervoor dat ook WPA2-PSK aan staat en probeer het dan nog eens.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 5 april 2025

Ok!, bedankt voor je reactie alvast, ik ga eens even neuzen.

Ze hebben wel het eea gewijzigd in de modem deze week voor mij, ik kan dus nu zowel op 2,4 als 5 Ghz inloggen, of gemixt zeg maar. Ik zal het verder even controleren of dit het geval is.

Nogmaals bedankt en als het gelukt is hoor je het uiteraard. 👍

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 5 april 2025
OpaGod schreef:

Hallo ​@Grüezi Is boos 

IEEE802.11b/g/n/ac

Hi, nou werkelijk alles geprobeerd, maar niks helpt. Ik heb nog steeds een sterk vermoeden dat het iets softwarematig is, zodra ik ga verbinden via die imou life app en hij gaat het netwerk zoeken, gooit hij de wifi uit op mijn telefoon, om vervolgens weer te verbinden, net alsof ze die camera blokkeren oid. De klantenservice van imou reageert ook erg vaag over dit probleem, koop maar een nieuwe 🤣

Zelfs via een hotspot krijg ik ze niet aan de praat 

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken, ik denk dat ik ze maar een enkeltje vuilniswagen gun. Of ik ga op zoek naar een imou verkooppunt, misschien dat die mij op weg kunnen helpen, maar zoals gezegd, het lijkt wel of ze gedeactiveerd zijn ofzo, heel vreemd.

Greetz!. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20832 reacties
  • 5 april 2025

Hallo ​@Grüezi Is boos 

Heb je de camera's al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Installeer ook de app eens opnieuw 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 6 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Grüezi Is boos 

Heb je de camera's al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Installeer ook de app eens opnieuw 

Ja, echt alles geprobeerd, app ook opnieuw geïnstalleerd onder een ander email adres. 

Niets helpt, echt heel gek. 

Bedankt voor het meedenken!.

Greetz! 

OpaGod
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 112 reacties
  • 6 april 2025

Hallo ​@Grüezi Is boos 

Dit is wel heel vreemd en dat betekent dat Imou ook niet echt milieuvriendelijk bezig is. Dan mogen ze, wat mij betreft, best wel een bekeuring uit Brussel verwachten van minimaal €500.000

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat een item, ook niet na een reset naar fabrieksinstellingen, gewoon niet meer wil werken. Het kan zelfs een veiligheid zijn die Imou heeft ingebouwd tegen diefstal maar dan zouden ze dat wel gewoon kunnen vermelden.

Ik denk dat die prullenbak toch steeds dichterbij komt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 6 april 2025
OpaGod schreef:

Hallo ​@Grüezi Is boos 

Dit is wel heel vreemd en dat betekent dat Imou ook niet echt milieuvriendelijk bezig is. Dan mogen ze, wat mij betreft, best wel een bekeuring uit Brussel verwachten van minimaal €500.000

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat een item, ook niet na een reset naar fabrieksinstellingen, gewoon niet meer wil werken. Het kan zelfs een veiligheid zijn die Imou heeft ingebouwd tegen diefstal maar dan zouden ze dat wel gewoon kunnen vermelden.

Ik denk dat die prullenbak toch steeds dichterbij komt.

Ik vrees het ook. Ik ga nog een poging wagen ze bij mijn broer aan het net te hangen, maar ik vrees dat dit ook niet gaat lukken. 

Het vervelende is dat je in Nederland nergens een aftersales service hebt van imou producten. 

Zoals gezegd heb ik ze destijds gekocht bij een electronica zaak die niet meer bestaat dus teruggrijpen op garantie of reparatie is onmogelijk.

Zeer vreemd van imou dat ze geen oplossing aanbieden, er werd letterlijk gezegd in een mail 'koop maar nieuwe' echt ongelofelijk, maar waar.

In ieder geval bedankt weer!.

Greetz!. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen