Skip to main content

2 Wifi Plus apparaten storen elkaar

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb 2 Wifi punten bedraad aangesloten en snap niet hoe de automatische toewijzing van apparaten werkt. Heb in ieder geval willekeurige problemen met de verbinding van bijvoorbeeld 2 iPhones en 2 iPads. (Overigens ook met andere apparaten krijg ik mislukte (time-outs) updates door de lage snelheden)
Probleem, ik merk dat de download/upload snelheden onverwachts extreem laag zijn.
Dan zie ik dat de desbetreffende iPhone of iPad niet verbonden is met dichtsbijzijnde Wifi punt maar met het andere verder weg staande Wifi punt, resultaat slechte verbinding.

(Mogelijk schakelt de actieve verbinding van de iPhone/iPad niet van het ene Wifi punt naar de andere als ik me door het huis verplaats?)

Als ik test met 1 Wifi plus punt uitgeschakeld blijven de snelheden wel redelijk tot goed.

Wat moet ik doen om dit op te lossen??

Uitgelichte reactie

4 april 2025

Hey ​@EduardP, welkom op onze Community!

Dit klinkt inderdaad alsof er een wifipunt niet helemaal lekker werkt en dat Mesh niet optimaal wordt gebruikt. Ik zoek dit graag verder voor je uit. Zou je alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Deze heb ik namelijk nodig voor de verificatie. Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Dan ga ik direct voor je aan de slag om dit uit te zoeken. Alvast bedankt!

6 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 4 april 2025

Hey ​@EduardP, welkom op onze Community!

Dit klinkt inderdaad alsof er een wifipunt niet helemaal lekker werkt en dat Mesh niet optimaal wordt gebruikt. Ik zoek dit graag verder voor je uit. Zou je alleen nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Deze heb ik namelijk nodig voor de verificatie. Geef je mij een seintje als je dit gedaan hebt? Dan ga ik direct voor je aan de slag om dit uit te zoeken. Alvast bedankt!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 4 april 2025

Hallo,

Ik heb dit ook gehad. Opgelost door de uitgangsstroom(zend vermogen) te verlagen. Anders last van "Sticky clients”.

Op 100% uitgangsstroom ging mijn telefoon ook niet over naar de dichtbij zijnde WiFi punt.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

Dank je, als ik google op “Sticky clients” beschrijft dat precies wat er bij mij gebeurd..
Begrijp alleen de oplossing nog niet helemaal.
Hoe verlaag je de uitgangsstroom (het zendvermogen) ??

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

@Tommie van Odido Weet niet of je mijn reactie op jouw vraag gezien hebt? Maar ik heb mijn profiel aangevuld..
Het lijkt er​@Neo85 hetzelfde probleem ooit had maar een oplossing heeft gevonden?

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 april 2025

Je kunt inloggen op de router(voor als de taal op Nederlands staat): verbindingen → Draadloos → tabblad "Andere”: Uitgangstroom.

Ik heb mijn WiFi plus sinds donderdag en met testen zag ik dat gedrag.

Heb nu 3 Wifi Punten (4 inclusief router) en Uitgangsstroom op 2,4 GHz op 40% gezet en voor 5GHz op 60% gezet. Plaatsing van de punten kan nog wat beter. Of dit goede percentages zijn zou tijd uit moeten wijzen.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 april 2025

Heb EasyMesh ook zelf aan moeten in de router.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen