Skip to main content
  • 629 Topics
  • 4,677 Reacties
629 Topics
SIP-gegevens nodig voor eigen modem. Klantenservice heeft geen idee.
Ik heb deze week de Zyxel VMG8825-T50 vervangen voor een eigen modem, een FRITZ!Box 5690. Ik wil nu mijn vaste telefoon activeren door de SIP-gegevens in te voeren zoals hier omschreven: https://nl.fritz.com/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-4060/3551_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-aansluiting-van-Odido-voorheen-T-Mobile-configureren/ Het probleem is dat ik de SIP-gegevens niet kan bemachtigen. de optie om de SIP-gegevens op te vragen via Mijn Odido werkt al jaren niet Ik heb (eer)gister Odido klantenservice gebeld, en ik kreeg eerst het advies om de SIP-gegevens uit de oude Zyxel te halen. Via de Zyxel web-interface, onder VOIP zie ik (ik vermoed) een Gebruikersnaam: CDCxxxxxP005. En onder Status (of zo) zag ik nog een URI staan: CDCxxxxxP005@voip.t-mobilethuis.nl ik heb net voor de tweede keer de klantenservice gebeld, en kreeg nu het advies om de Login Password op het etiket van de Zyxel te gebruiken (oftewel, het wachtwoord voor de Zyxel webinterface), of mijn Zyxel wifi wachtwoord. Toen ik aangaf dat dat niet juist is kreeg ik als laatste mee dat er geen SIP-wachtwoord nodig zou zijn. Ze hebben werkelijk geen idee. Vervolgens hebben ze mij alles doorgegeven wat in hun systeem stond, waaronder een “VOIP nummer”: 78xxxxxxxx#P007 Op dit forum gaat ook een voip.py scriptje rond waarmee je de SIP-gegevens kan achterhalen. Ik heb gister Python geinstalleerd, de computer tijdelijk weer aangesloten op de Zyxel, en het scriptje gedraaid. Maar dit werkt niet -- blijkbaar moet de Zyxel ook verbonden zijn met internet. En dat laatste zou betekenen dat ik alles weer moet ombouwen, dus dat is geen optie. Is er een moderator die mij kan helpen aan mijn SIP-gegevens?
Huis (DECT) telefoon instellen met eigen modem?
Sinds 29 januari 2024 ben ik Odido klant (overgegaan van provider Tweak->Odido) en heb ik een internet en vast bellen abonnement afgesloten. Ik heb besloten om mijn eigen modem te blijven gebruiken (Fritzbox 5530). De internet verbinding werkt prima echter is het niet mogelijk/gelukt om de vaste telefonie via eigen modem werkend te krijgen aangezien ik hier zowel de Odido SIP gebruikersnaam als wachtwoord voor nodig is om in te stellen op mijn modem.Zowel het opvragen/wijzigen wachtwoord via de Odido app als de website werkt niet (dit is kennelijk al langer bekend, op basis van de informatie die op de Odido community heb kunnen vinden). Verder heb ik geprobeerd om via onderstaande link wachtwoord te achterhalen, dit is echter bij mij niet gelukt . Daarom heb ik op 31 januari 2024) telefonisch contact gehad met de service/help desk, waarbij ik te horen heb gekregen dat probleem bekend is en dat aan oplossing wordt gewerkt (op welke termijn? ik zie dat topic al maanden open staat) , maar dat het betreffende wachtwoord niet mag worden verstrekt door service/help desk medewerker. Waarom niet is mij niet duidelijk en kon ook niet worden uitgelegd? Ik heb van service medewerker advies gekregen om probleem via email kenbaar te maken (internet.service@odido.nl) , tot op heden helaas geen reactie ontvangen.Kortom ontevreden over service van Odido op dit gebied en geen werkende vaste telefoon, terwijl gebruik eigen modem is toegestaan en Voice SIP gegevens niet verstrekt worden.
[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel
UPDATE: onderstaande handleiding is niet meer nodig. Klik hier voor meer info. Zo nu en dan zie ik hier de vraag naar de VOIP-/SIP-gegevens voorbij komen en laait de discussie weer op of T-Mobile die zou moeten vrijgeven. Ook nu de concurrentie dat wel doet, lijkt men er hier niets voor te voelen. Daarom deze guide, zodat je, mits je in het bezit bent van de Zyxel VMG8825-T50, zelf je wachtwoord kunt achterhalen. De volgende gegevens heb je ook nodig en zijn al bekend: Serveradres: voip.t-mobilethuis.nl Poort: 5060 (UDP) Gebruikersnaam: je klantnummer, gevolgd door “P005”, bijvoorbeeld: TMT12345P005 Dan nu het moeilijkste: het wachtwoord. Ga naar het inlogscherm van de Zyxel (standaard 192.168.1.1) en log in met de gegevens achter op de router. Ga naar het menu (rechtsboven) > Netwerkinstelling > DNS. Ga naar Dynamische DNS. Klik op Inschakelen en vul in de drie velden eronder wat willekeurige tekst in (om de instellingen in de config file te krijgen, hebben we later nodig). Klik op Toepassen. Ga nu weer naar het menu (rechtsboven) en vervolgens naar Onderhoud > Back-up/herstellen. Klik op Back-up om de config file te downloaden. Open dit bestand (Backup_Restore genaamd) in bijvoorbeeld Kladblok. Zoek naar onderstaande passage (CTRL + F). Daar staat je gebruikersnaam (klantnummer + P005) en je versleutelde wachtwoord. Kopieer het hieronder onleesbaar gemaakte gedeelte. Zoek nu in hetzelfde bestand naar onderstaande tekst. Je herkent de willekeurige tekst die je eerder hebt ingevuld. Plak het versleutelde wachtwoord over het gecodeerde nepwachtwoord dat je eerder hebt ingevoerd. Sla de wijzigingen op. Ga terug naar het Back-up/herstellen-scherm van de Zyxel. Klik op Bestand kiezen, zoek het Backup_Restore-bestand op je computer en klik op Upload. De Zyxel start nu opnieuw op. (Geduld is een schone zaak.) Uiteindelijk kom je weer op het inlogscherm. Log opnieuw in en ga weer naar het menu (rechtsboven) > Netwerkinstelling > DNS. Klik nu op het oog rechts van het wachtwoordveld om het wachtwoord zichtbaar te maken. Als het goed is, zie je nu een reeks van 12 willekeurige (hoofd-)letters en cijfers. Dit is je wachtwoord. Als je zo ver gekomen bent, weet je ook wel wat je er nu zoal mee kunt doen. Bijvoorbeeld jezelf verlossen van de Zyxel en je eigen router gebruiken. Hoe dan ook, doe er je voordeel mee. Overigens wordt je belgedrag niet op de Zyxel maar op de server bijgehouden, dus als je dacht nu gratis te kunnen bellen heb je het mis.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen