Skip to main content

Nummerbehoud onmogelijk? (glas)


Hallo,

Ik wil mijn vaste telefoon bij Ziggo opzeggen en overstappen naar Odido via glas (is net aangelegd, omgeving Hoorn)

Alleen bij het invullen van mijn telefoonnummer dat ik wil meenemen (0229-xxxxxx) krijg ik de mededeling:

We kunnen je huidige telefoonnummer helaas niet meenemen naar T-Mobile Thuis. Het netnummer kan niet gebruikt worden in de regio waar je nu woont.

Raar, de PTT gebruikte dit netnummer al sinds mensen heugenis. 😉

Gaat dit nog aangepast worden binnenkort?

Om nou alleen bij Ziggo voor telefonie te blijven (of een koperlijntje van de KPN te regelen)...

10 reacties

Reputatie 2

Ik weet niet hoe handig je bent om een ander modem aan te sluiten dan het modem van Odido, maar vaste telefonie kan goed en veel goedkoper dan Ziggo en Odido bij een een zogenaamde SIP-provider. Bij voorbeeld Cheapconnect kost minder dan €10 per jaar(!) voor abonnement met nummerbehoud. Zo houd je internet bij Odido, veel goedkoper dan Ziggo, en heb je goede en goedkope vaste telefonie.

Ik weet niet hoe handig je bent om een ander modem aan te sluiten dan het modem van Odido, maar vaste telefonie kan goed en veel goedkoper dan Ziggo en Odido bij een een zogenaamde SIP-provider.

Het gaat me niet om het goedkope, maar dat het domweg niet kan op de site.

Sterker, zelfs een nummer in 020 en 075 kan volgens de website niet overgenomen worden.

Lijkt me sterk dat Zaandam en A'dam niet overgezet kunnen worden.

Blijkbaar is het niet mogelijk.

Gezien alle reacties van Odido mensen.

Welk netnummer hebben Odido klanten dan eigenlijk? (ik ken blijkbaar niemand met een vaste Odido lijn, want iedereen heeft keurig een netnummer wat bij het (oer oude) netnummerplan van de PTT hoort.

Amsterdam met 020, Purmerend e.o. 0299 en Hoorn 0229 en Zaandam met 075.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Tijntje66, jouw bericht lijkt tussen wal en schip te zijn beland, mijn excuses dat je zo lang op een antwoord hebt moeten wachten. Ik ben er nu voor je! Zolang het telefoonnummer hetzelfde netnummer gebruikt, zou het telefoonnummer overgezet moeten kunnen worden. Ik kan dit hier voor je aanvragen, ik zie alleen dat er geen vaste telefonie in je abonnement zit. Ik vermoed dat dit de foutmelding veroorzaakt die je ziet staan. Je kan in je Mijn Odido account gemakkelijk vaste telefonie aanvragen. Hierna kunnen we het nummerbehoud voor je regelen! 

ik zie alleen dat er geen vaste telefonie in je abonnement zit. Ik vermoed dat dit de foutmelding veroorzaakt die je ziet staan. Je kan in je Mijn Odido account gemakkelijk vaste telefonie aanvragen. Hierna kunnen we het nummerbehoud voor je regelen!

Ik probeer juist vaste telefonie aan te vragen, maar kom dus niet verder als ik mijn huidige telefoonnummer (vaste telefonie van Ziggo, dat keurig in het netnummerplan van de PTT past, (dus 0229 in Hoorn) invul om mee te nemen naar Odido.

Ik kan dus NIET op het knopje ‘Bevestigen’ klikken. (en dus niet verder)

En Izzi blijft me maar van kastje naar de muur sturen, dus die heb ik al opgegeven. (dom ding)

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tijntje66, handig dat je deze informatie door kon spelen, top! Ik heb uitgebreid navraag gedaan hierover en ik heb zojuist nummerbehoud voor je aan weten te vragen. Ik verwacht dat uiterlijk morgen bekend is of het nummer succesvol overgenomen is van Ziggo. Zoals je terecht aangeeft zou het netnummer geen probleem moeten zijn omdat dit gebonden is aan je woonplaats. Zodra dit is gelukt ontvang je een bevestiging per e-mail.

In combinatie met het nummerbehoud heb ik een vast telefoonabonnement voor je geactiveerd. Hiervoor heb ik het goedkoopste abonnement gekozen van € 2,50 per maand. Als je dit wil wijzigen naar een duurder abonnement is dat absoluut mogelijk. Zodra de vaste telefonie is geactiveerd kan je eenvoudig kiezen tussen de vaste telefoonabonnementen in je Mijn Odido account: Vast Bellen wijzigen.

Ik houd het nummerbehoud achter de schermen voor je in de gaten. Wel ben ik zelf vanaf morgen op vakantie. Ik ga mijn uiterste best doen om vanmiddag nog alles voor je rond te krijgen zodat de andere kant van je telefoonlijn snel als muziek in je oren klinkt! 😄

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb sneller goed nieuws dan ik had verwacht @Tijntje66, zou je jouw vaste telefoon kunnen aansluiten op Phone 1 van het modem? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je nummer nu al is overgezet. 🙂

 zou je jouw vaste telefoon kunnen aansluiten op Phone 1 van het modem? 🙂

 

Ga ik over een uurtje proberen. (zit op locatie).

Kan ik EINDELIJK Ziggo opbellen dat ik van het modem afkan.

Internet kan dan daar afgesloten worden. (eens kijken hoe ze gaan slijmen om mij te behouden😋)

Werkt!

En Ziggo per formulier opgezegd.

Alleen nog DVB-C via Ziggo. (Helaas levert Odido geen DVB-C over glas)

Nou, TV ook maar aangezet.

Voor alleen DVB-C vraagt Ziggo €35 (Vijf en dertig!) PER MAAND. (blijft lastig concurreren met 8 maanden gratis, maar toch). Dat zijn veel Chromecast's of vele maanden huur van een mediabox.

Blijkbaar geld zat bij Ziggo.

Terwijl het verschil bij hun met alles-in-een en alleen internet (beetje afhankelijk van het abonnement) nog geen €12 p.m. is.

Bye Bye Ziggo!

Reageer