Ik heb deze week de Zyxel VMG8825-T50 vervangen voor een eigen modem, een FRITZ!Box 5690.
Ik wil nu mijn vaste telefoon activeren door de SIP-gegevens in te voeren zoals hier omschreven:
Het probleem is dat ik de SIP-gegevens niet kan bemachtigen.
- de optie om de SIP-gegevens op te vragen via Mijn Odido werkt al jaren niet
- Ik heb (eer)gister Odido klantenservice gebeld, en ik kreeg eerst het advies om de SIP-gegevens uit de oude Zyxel te halen. Via de Zyxel web-interface, onder VOIP zie ik (ik vermoed) een Gebruikersnaam: CDCxxxxxP005. En onder Status (of zo) zag ik nog een URI staan: CDCxxxxxP005@voip.t-mobilethuis.nl
- ik heb net voor de tweede keer de klantenservice gebeld, en kreeg nu het advies om de Login Password op het etiket van de Zyxel te gebruiken (oftewel, het wachtwoord voor de Zyxel webinterface), of mijn Zyxel wifi wachtwoord. Toen ik aangaf dat dat niet juist is kreeg ik als laatste mee dat er geen SIP-wachtwoord nodig zou zijn. Ze hebben werkelijk geen idee. Vervolgens hebben ze mij alles doorgegeven wat in hun systeem stond, waaronder een “VOIP nummer”: 78xxxxxxxx#P007
Op dit forum gaat ook een voip.py scriptje rond waarmee je de SIP-gegevens kan achterhalen. Ik heb gister Python geinstalleerd, de computer tijdelijk weer aangesloten op de Zyxel, en het scriptje gedraaid. Maar dit werkt niet -- blijkbaar moet de Zyxel ook verbonden zijn met internet. En dat laatste zou betekenen dat ik alles weer moet ombouwen, dus dat is geen optie.
Is er een moderator die mij kan helpen aan mijn SIP-gegevens?