Sinds 29 januari 2024 ben ik Odido klant (overgegaan van provider Tweak->Odido) en heb ik een internet en vast bellen abonnement afgesloten. Ik heb besloten om mijn eigen modem te blijven gebruiken (Fritzbox 5530). De internet verbinding werkt prima echter is het niet mogelijk/gelukt om de vaste telefonie via eigen modem werkend te krijgen aangezien ik hier zowel de Odido SIP gebruikersnaam als wachtwoord voor nodig is om in te stellen op mijn modem.
Zowel het opvragen/wijzigen wachtwoord via de Odido app als de website werkt niet (dit is kennelijk al langer bekend, op basis van de informatie die op de Odido community heb kunnen vinden).
Verder heb ik geprobeerd om via onderstaande link wachtwoord te achterhalen, dit is echter bij mij niet gelukt .
Daarom heb ik op 31 januari 2024) telefonisch contact gehad met de service/help desk, waarbij ik te horen heb gekregen dat probleem bekend is en dat aan oplossing wordt gewerkt (op welke termijn? ik zie dat topic al maanden open staat) , maar dat het betreffende wachtwoord niet mag worden verstrekt door service/help desk medewerker. Waarom niet is mij niet duidelijk en kon ook niet worden uitgelegd? Ik heb van service medewerker advies gekregen om probleem via email kenbaar te maken (internet.service@odido.nl) , tot op heden helaas geen reactie ontvangen.
Kortom ontevreden over service van Odido op dit gebied en geen werkende vaste telefoon, terwijl gebruik eigen modem is toegestaan en Voice SIP gegevens niet verstrekt worden.