Skip to main content
Antwoord

vastbellen werkt niet monteur geweest alles in huis goed ligt aan odido

• July 12, 2025
  • 11 reacties
  • 60 Bekeken

Vast bellen werkt niet vanaf het begin 

Beste antwoord door Waqqas

@Kianiro 

Kan je eens een foto van de VoIP instellingen in de Fritzbox delen?

Voor nieuwe klanten kan het ook helpen om voip@odido.nl te gebruiken ipv voip@t-mobilethuis.nl

11 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 12, 2025

Heb je de telefoon aan de Zyxel router aangesloten? Gaat het Phone1 lampje branden als je de telefoon oppakt? Wat gebeurt er als je bv vanaf en mobiel je nummer belt?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 12, 2025

Hallo ​@Kianiro 

En heb je het nummer meegenomen van een andere provider of heb je een nieuwe nummer? Controleer in je Odido account bij instellingen > vast bellen instellingen of je jouw nummer daar ziet staan.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • July 12, 2025

@Kianiro Ik wil natuurlijk dat jij bereikbaar bent op de vaste telefoon. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Wil je de door ​@eric en ​@Waqqas gestelde vragen beantwoorden? Ook ben ik benieuwd of je niet kan bellen, niet gebeld kan worden of zowel niet kan bellen als gebeld kan worden. Kan je mij ook alvast vertellen wat voor merk/type telefoon je hebt? Dankjewel voor de genomen moeite!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 12, 2025

Hallo ik ben al maanden bezig om vastbellen op mijn fritzbox pro 5690 in te stellen monteur geweest die alles heeft ingesteld en de gegevens heeft gecontroleerd volgens hem moet odido het kunnen instellen. Diverse keren gebeld zonder resultaat 

Mijn zoon heeft er ook wat aanpassingen aan gedaan die heeft de dex telefoon Panasonic ingesteld dat die doorschakeld naar mijn mobiel met de dex ingesteld op de fritzbox 

Daarna weer contact gehad met odido ze zouden het oplossen geen resultaat en ook geen dex instellen meer voor doorschakelen naar mobiel 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 12, 2025

@Kianiro 

Werkt telefonie wel via de Zyxel? Gebruik de phone1 poort.

Hoe ben je aan het wachtwoord voor VoIP gekomen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 12, 2025

Heeft mijn zoon opgehaald 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Kianiro, kan je ook op de andere vraag van Waqqas reageren? Werkt telefonie wel via de Zyxel op de Phone1 poort? Lees de vragen die we stellen goed, zo kunnen we je sneller helpen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 15, 2025

Via Zyxel werkte telefoon wel

Maar met de fritzbox pro 5690 niet  alles goed ingesteld kan alleen geen verbinding met odido maken

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 15, 2025

De provider levert de dienst op eigen apparatuur. Je mag wettelijk eigen apparatuur gebruiken, maar dan zul je bij de verkoper van deze apparatuur moeten valideren of het geschikt is voor de toepassing bij jouw provider.  Als telefonie op de Zyxel wel werkt, dan is er toch iets met de instellingen van de eigen apparatuur. Je dient dan de verkoper van die apparatuur om support te vragen. De Odido klantenservice kan daar niet mee helpen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • July 15, 2025

@Kianiro 

Kan je eens een foto van de VoIP instellingen in de Fritzbox delen?

Voor nieuwe klanten kan het ook helpen om voip@odido.nl te gebruiken ipv voip@t-mobilethuis.nl

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • July 17, 2025

@Kianiro Is het nog gelukt om de telefoon werkend te krijgen? Zo niet, dan heb ik nog iets achter de hand om je te helpen.