Skip to main content

Nummerweergave

• August 6, 2025
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Moet Odido nummerweergave aktiveren bij je abonnement vast bellen ? of staat dit standaard aan.

Mijn Gigaset is namelijk hiervoor geschikt en de handleiding zegt dat ik het bij de  

netwerkaanbieder moet aangeven, dat het telefoonnummer van de beller

(CLIP) resp. zijn naam (CNIP) op uw display wordt weergegeven.

Ook de nrs. die in mijn contacten staan opgeslagen worden niet weergegeven als zij mij bellen.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden en suggesties die het mogelijk maken dat ik nummerweergave op mijn telefoon zal krijgen

August 7, 2025

Hoi ​@RoytB,

Welkom op de Community!

Het is me niet helemaal duidelijk of je wilt dat anderen jouw nummer zien als je belt of dat je de nummers van anderen kunt zien als zij jou bellen. Het eerste kun je instellen via Mijn Odido. Via deze link kom je direct bij de instellingen voor vast bellen. Klik daar op ‘Anoniem bellen’ om dit aan of uit te zetten.

Voor de nummerweergave van inkomende gesprekken op jouw toestel, kun je inloggen op de router via 192.168.1.1 met de gegevens achterop en dan in het menu naar VoIP > Telefoon > Regio gaan. Daar kun je het Signaaltype beller-ID aanpassen naar FSK of DTMF. Welke het moet zijn, is een kwestie van uitproberen. Het kan helpen om daarna het modem te herstarten (dus niet resetten). Mocht dat niet werken, dan kun je bij Regio-instelling ook voor België kiezen. Dat wil nog wel eens wil helpen.

2 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • August 7, 2025

Hoi ​@RoytB,

Welkom op de Community!

Het is me niet helemaal duidelijk of je wilt dat anderen jouw nummer zien als je belt of dat je de nummers van anderen kunt zien als zij jou bellen. Het eerste kun je instellen via Mijn Odido. Via deze link kom je direct bij de instellingen voor vast bellen. Klik daar op ‘Anoniem bellen’ om dit aan of uit te zetten.

Voor de nummerweergave van inkomende gesprekken op jouw toestel, kun je inloggen op de router via 192.168.1.1 met de gegevens achterop en dan in het menu naar VoIP > Telefoon > Regio gaan. Daar kun je het Signaaltype beller-ID aanpassen naar FSK of DTMF. Welke het moet zijn, is een kwestie van uitproberen. Het kan helpen om daarna het modem te herstarten (dus niet resetten). Mocht dat niet werken, dan kun je bij Regio-instelling ook voor België kiezen. Dat wil nog wel eens wil helpen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • August 25, 2025

Het was voor mij dat ik weet wie mij belt of heeft gebeld. Nu zag ik alleen maar externe oproep staan.

Maar het is me gelukt met de instrukties die ik heb gekregen, HARTELIJK DANK !!

Ik zie nu welke tel.nr of personen die in mijn contacten staan mij belt.

Mvg. Roy