Skip to main content

Voice Mail op vaste lijn werkt niet

• August 11, 2025
  • 17 reacties
  • 116 Bekeken

Via Mijn Odido de voice mail ingeschakeld. Als je met het nummer belt hoor je wel de welkomstboodschap maar als je dan reageert is dat op het Odido lijn telefoonnummer niet te horen. Er gaat wel een e-mail naar het mailadres. Pas na downloaden kun je dan de boodschap beluisteren. Het lukt niet dit in mijn Odido te veranderen. Op het toestel dat aan de Odido vaste lijn verbonden is reageert de voice mail instelling via 1223 niet.

August 12, 2025

Hey ​@Reinaerde, welkom op onze community!

Ik wil je hier graag verder mee helpen, dit zou namelijk wel moeten werken. Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zodra je belt naar 1233 en kiest voor optie 5 dan moeten de voicemail berichten te beluisteren zijn. Heb je alle instellingen goed staan? Op onze website kun je precies zien hoe je voicemail op de juiste manier kunt instellen. Lukt het hierna nog niet? Laat het dan gerust weten, dan moeten we dit verder onderzoeken! 

17 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • August 12, 2025

Hey ​@Reinaerde, welkom op onze community!

Ik wil je hier graag verder mee helpen, dit zou namelijk wel moeten werken. Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zodra je belt naar 1233 en kiest voor optie 5 dan moeten de voicemail berichten te beluisteren zijn. Heb je alle instellingen goed staan? Op onze website kun je precies zien hoe je voicemail op de juiste manier kunt instellen. Lukt het hierna nog niet? Laat het dan gerust weten, dan moeten we dit verder onderzoeken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 12, 2025

Ik ga het donderdag proberen, dank voor uw mailbericht.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 21, 2025

Tja, ik heb talloze malen geprobeerd en diverse pogingen gedaan nadat ik met de klantenservice gebeld heb, om de voice mail werkend te krijgen. Kern van het probleem is dat ik noch via de app op mijn mobiele telefoon, noch via het web de voice mail niet kan aan- of uitzetten. Ook kan ik de instellingen voor doorschakeldienst niet bereiken. Telkens wanneer ik dat probeer komt er een foutmelding van ODIDO. Achter een rood kruis staat de tekst: "Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw”. Deze melding staat er al weken op. Op enig moment lukte het een medewerker van de klantenservice de instellingen te veranderen, alles werkte! . Maar plotseling constateerde ik dat dit even later weer ongedaan gemaakt was en ik was weer terug bij af.. Wat ik ook nog wil vermelden is dat een medewerker mij vertelde dat de voice mail alleen maar werkt als voice mail bericht via de E-Mail! “Dat was bij alle providers zo” !!! Bij “alle providers” werkt de voce mail met een spraakbericht, ook bij ODIDO. Dat men dat daar bij klantenservice niet weet is niet zo best! 

Uiteindelijk kreeg ik een behulpzame medewerker die het probleem goed begreep. Zij maakte voor mij een “ticket” aan, dus ik heb nog hoop…….Ik wordt terug gebeld, nu maar afwachten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 25, 2025

@Tommie van Odido  Ik heb met de klantenservice gebeld. De Voice Mail is nu ingeschakeld (ik kan dat zelf niet!!!). Ik krijg nu ingesproken berichten in mijn privé mail…..

Ik ben nog niet gebeld over het “ticket

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • August 26, 2025

Hey ​@Reinaerde, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik onderzoek dit graag verder voor je en ik wil graag het ticket controleren. Zou je voor mij je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan hier een seintje geeft dan ga ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 26, 2025

De voice mail werkt nu, is uitsluitend te horen via een mailbericht. Om dit af te luisteren moet je het eerst downloaden, erg onpraktisch. Hoe kan je er voor zorgen dat dit als spraakbericht is af te luisteren op de telefoon?. De waarschuwing achter een rood kruis staat er nog steeds: "Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw” .Dit staat er al minstens een maand! Hierdoor kan ik de instellingen niet wijzigen...

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 8, 2025

De aansluiting op de ODIDO vaste lijn telefonie is nu al weer een maand oud en de Voice Mail werkt nog steeds niet goed. Talloze malen met de klantenservice contact gehad  en meerdere keren is een ticket aangemaakt maar de klacht is er nog steeds. Bij het inspreken van een bericht op de Voice Mail verschijnt het bericht als .wav  E-Mail bericht en is niet weer te geven bij het telefoontoestel (berichten box is leeg). Bij een oproep is de welkomstboodschap wel te horen maar is de ingesproken tekst dus niet af te luisteren.

Meerdere toezeggingen gehad dat het opgelost zou worden maar er is nog steeds niets aan gedaan! .

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • September 9, 2025

Hey ​@Reinaerde, bedankt voor de terugkoppeling en het aanvullen van je gegevens.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de technische dienst Guidion heeft ingeschakeld om langs te komen zodat ze dit probleem verder kunnen onderzoeken. Aan onze kant lijkt alles namelijk goed te staan. Hopelijk kan de monteur vinden waar het precies misgaat! Wil je mij op de hoogte houden? Alvast bedankt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 19, 2025

Ik ben weer een week verder met niet goed werkende Voice Mail! Vorige week is de monteur van Guidion langs geweest. Ofschoon hij in staat zou moeten zijn het telefoonnummer van de abonnee op te roepen of mijn nummer van mijn mobiele telefoon (was bij Guidon bekend) is hij zogenaamd “langs” geweest. Ik ben de hele middag van 12.00 tot 16.00 aanwezig geweest op het adres en heb niemand gezien of gehoord. Zoals mij later uit telefonisch contact met Guidon bleek is hij op een ander adres geweest. “Vervelend meneer dat het zo gelopen is.”Later bleek dat hij niet goed begrepen had op welk huisnummer hij moest zijn! Die bewoner snapte er niets van. Er zijn nu meerdere malen "tickets” aangemaakt maar het probleem blijft nog steeds. Ik vrees dat het zal uitdraaien op het opzeggen van het abonnement want de nota's komen keurig binnen!

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • September 22, 2025

Hi ​@Reinaerde, ik wil allereerst mijn oprechte excuses aanbieden voor hoe het gelopen is met de monteur van Guidion. Dat is zeker niet de bedoeling! Nu wil ik dit graag rechtzetten voor je. Is er nadat je contact hebt opgenomen met Guidion, al een nieuwe afspraak voor je  ingepland of is de monteur inmiddels al wel bij je langs geweest? Zo niet, dan regel ik dit met alle liefde voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 22, 2025

De monteur is nog niet langs geweest. Graag maak ik een afspraak en reis dan speciaal naar de aansluiting in Woerden (zelf woon ik in Utrecht. Dus graag een zo nauwkeurig mogelijk tijdstip. Mijn privé mobiele telefoonnummer en het abonnee nummer zijn toch bij Guidon bekend?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 23, 2025

Dag Nora,

Ik was vanmiddag bij mijn dochter en ging proberen hoe het er voor stond met het voice mail probleem.

Tot mijn stomme verbazing kon er gewoon een ingesproken bericht worden afgeluisterd en verscheen het ook nog eens als mailbericht in mijn mailbox!

Met andere woorden, na een maand tobben en ergernis werkt alles nu, niet te geloven! Wat nog niet werkt is het instellingen menu, er verschijn nog steeds: een rood kruis  "Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw”. Maar de voice mail werkt nu gelukkig! 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • September 24, 2025

Hi ​@Reinaerde, wat geweldig om te lezen dat de voicemail nu weer helemaal werkt zoals het zou moeten. Dat is een hele opluchting! 

Nu is het ook de bedoeling dat je de instellingen goed kan aanpassen. Krijg je deze melding te zien in jouw Mijn Odido account via de app of ook via de browser? Ik heb namelijk net de instellingen via de browser geopend en hier krijg ik geen foutmelding te zien! Hou je me op de hoogte? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 25, 2025

Tja, de voice mail werkt nu maar bij de bewerk klantengegevens loopt het nog steeds vast op een rood kruis en de tekst: “ Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later op nieuw” Inloggen op mijn account werkt goed, maar instellingen aanpassen: ho maar!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 5, 2025

Vandaag, zondag 5 oktober de Voice Mail nog eens geprobeerd. Te vroeg gejuicht! Het is weer het oude liedje. Voice mail berichten komen binnen via de E-Mail en zijn niet te horen op de telefoon. Het is tamelijk hopeloos, vrijwel vanaf het begin zijn er problemen. De analoge verbinding werkt ook niet goed. Er is tijdens het gesprek een enorme echo hoorbaar en soms is hierdoor het gesprek nauwelijks te voeren. Het moment om het abonnement op de analoge lijn op te zeggen komt nu snel naderbij. Op het account verschijnt nog steeds de tekst voorafgegaan door een rood kruis “ Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw” Is er nog een mogelijkheid dat de problemen eindelijk opgelost gaan worden?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 10, 2025

Vandaag is het 10 oktober en de voice mail werkt nog steeds niet! Ik wil mijn vaste lijn abonnement opzeggen omdat het vanaf het begin van het abonnement niet gewerkt heeft. Hoe gaat dat?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 10, 2025

Opzeggen kan alleen via de klantenservice, niet via dit forum.