Skip to main content
  • 1,923 Topics
  • 18,628 Reacties
1923 Topics
Slimme stekker niet gekoppeld krijgen
Helaas ervaar ik problemen met het werkend krijgen van een slimme stekker. Hopelijk is er hier iemand met de oplossing. In mijn zoektocht naar een slimme stekker heb ik bewust gekozen voor een stekker van Imou, gezien ik hiervan al camera's en een deurbel had naar volle tevredenheid, ideaal dat de stekker ook in de zelfde app kan! Althans dat is wat ik dacht.. Met geen mogelijkheid heb ik tot zover de stekker gekoppeld gekregen, daarvoor al vanalles geprobeerd, ook in de modem instellingen. Zelfs in een Odido winkel ermee geweest, ook die konden mij niet verder helpen. Het bijzondere eraan is dat het echt specifiek te maken heeft met 'iets' van het Odido netwerk. Zowel op mijn eigen netwerk als van 2 andere huishoudens welke ook Odido hebben, krijg ik de stekker niet werkend. Gek genoeg, ik heb het op 1 locatie kunnen testen met het netwerk van de concurrent, waarin de stekker direct probleemloos gekoppeld word en bruikbaar is. Ook in de odido winkel lukte het koppelen, maar waarom wel wisten ze mij niet te vertellen. De stekker werkt dus wel, maar om een of andere reden niet op het Odido thuisnetwerk.. Er is ook gedacht aan het type modem, maar daarbij zijn die ook verschillende getest, zowel de Zyxel T50 van mijzelf als de T56 van een ander huishouden van 2 maand oud. Natuurlijk kan ik een andere stekker kopen, maar mijn voorkeur gaat uit naar deze vanwege de app. En daarbij werkt een andere stekker wel of blijft dit probleem..? Ik sta voor een groot raadsel en ik hoop dat iemand de gouden tip voor mij heeft! Alvast bedankt voor het meedenken.
Snel knipperend groen lampje op zyxel t56 modem
Hi All, Sinds zondag heb ik last van een modem die een snel knipperend groen lampje laat zien en alleen maar aangeeft dat hij wel verbinding heeft met het huawei kastje (2.5WAN), maar voor de rest doet hij niks en komt hij niet verder. Het Huawei kastje geeft alle 3 de lampjes aan die moeten branden. Toen ik hierover op belde gaf ik aan dat ik zelf alles al had geprobeerd (modem en huawei kastje eruit halen en er weer in doen) vanzelfsprekend ook een harde reset uitgevoerd. Toen ging ik daarna eens in mijn wifi lijst kijken op de telefoon en viel het mij op dat ik eigenlijk helemaal geen TMNL wifi meer zag staan tussen mijn lijst waar er normaal gesproken wel een stuk of 4 a 5 tussen staan van mijn buren. Dit kan natuurlijk betekenen dat ze spontaan allemaal zijn overgestapt of het kan betekenen dat zij hetzelfde probleem hebben. Het enige ‘gekke’ wat ik kon vinden was dat ik ergens op dit forum heb gezien dat iemand zijn wifi netwerk veranderde naar bijvoorbeeld ‘huiskamer.v’. Deze zag ik ook tussen de wifi lijst staan, dus hierdoor denk ik dat dat er meerdere mensen in het gebouw op dit moment issues hebben. Odido gaf aan dat er geen storing bekend is dus ik werd door iemand van de ‘technische dienst’ snel weggepraat dat het een defecte modem was die ze opnieuw opsturen en er werd me kort daarna een fijne dag gewenst. Ik zou het fijn vinden als dit iets verder zou worden uitgezocht want mijn vrouw moet voornamelijk thuis werken op een bekabelde verbinding wegens veiligheid en dit is nu de tweede dag dat dit niet mogelijk is.
Hulp nodig bij configuratie twee repeaters/accesspoints met T-56
Geachte technische helpdesk, / Beste Community, Ik heb een T56 modem met een 2 Gbit/s abonnement en twee Zyxel 5600 repeaters, en ik heb ook Ubiquiti Flex 2.5 Gb-switches aangeschaft om een stabiele en snelle bekabelde verbinding te realiseren. Mijn setup is als volgt: De T56 modem is geplaatst in de meterkast en aangesloten op de 2.5 Gb LAN-poort van de switch. Beide repeaters zijn bekabeld aangesloten op de switch. Eén repeater staat in de woonkamer en is via een UTP-kabel verbonden met poort 1 van de switch in de meterkast. De tweede repeater is op de bovenverdieping geplaatst en bekabeld aangesloten op dezelfde switch. De bekabeling in huis is Cat6 en Cat7. Ik ervaar echter een probleem met de repeater op de bovenverdieping: Deze repeater maakt een aparte SSID aan met de naam van de repeater (Zyxel_6365), in plaats van de bestaande netwerk-SSID te gebruiken. Daarnaast merk ik dat de verbinding op de bovenverdieping traag is, ondanks de bekabelde opstelling. Mijn vraag is of het mogelijk is om beide repeaters bedraad aan te sluiten op de T56 modem en toch op beide repeaters een stabiele 2.5 Gb verbinding te krijgen. Ik wil namelijk beide repeaters bedraad laten werken voor de stabiliteit. Kunt u mij helpen om dit probleem op te lossen en de juiste instellingen door te voeren, zodat beide repeaters functioneren als access points met dezelfde SSID en een snelle verbinding? Alvast bedankt voor jullie hulp. Met vriendelijke groet, W.M.
Graag contract ontbinden, geen bruikbare verbinding in de avonduren en weekend
Hallo Odido, Graag mijn contract laten ontbinden per 10 december 2024. Sinds juli j.l. ben ik een klant bij jullie voor de glasvezel internetaansluiting, echter ervaar ik sindsdien structureel zeer trage (niet bruikbare) verbinding in de avonduren en over het weekends de hele dag. In de periode van 16 oktober 2024 13:20 t/m 23 oktober 2024 12:00 de diensten was helemaal uit de lucht geweest (ref: 73728036) Ik heb de verzamel topic gevonden en daarin mijn situatie en bevindingen gedeeld, echter er is heel weinig respons vanuit Odido. Een moderator, Tommie, heeft aangegeven dat er monteuren zou langs komen om metingen te doen; ik heb in totaal tot en met heden 3 monteuren op de vloer en er is nog geen verbetering voor de situatie. Klachtbrief ook ondertussen ingestuurd met kenmerk 73901579/2024-10-24 13:54:37. Hierop heb ik ook nog geen reactie gehad. Ik heb genoeg bewijsmaterialen ingeleverd, voldoende tijd gegeven voor Odido om dit op te lossen, maar er is tot heden helaas nog niks. Daarmee stel ik Odido in gebreke wat betreft jullie deel van de overeenkomst om mij de dienst te leveren. Ik wil ook even refereren naar het interview op Kassa (https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/603613, vanaf 08:10), mevrouw Tisha van Lammeren, Chief commercial officer en lid van de Raad van Bestuur van Odido zei dat als Odido (het probleem) niet kan oplossen, klant mag weggaan. Door middel van dit schrijven verzoek ik Odido hierbij: om mij toe te staan het contract zonder extra kosten te beëindigen dmv. overstap naar een andere internet provider; een compensatie te regelen voor de periode waar geen diensten waren geleverd, vooral 16 oktober 2024 13:20 t/m 23 oktober 2024 12:00. Graag ontvang ik een schriftelijke reactie binnen 7 kalenderdagen. Graag per 10 december 2024 de opzegging doen zodat ik nog tijd heb om een nieuw aansluiting aan te vragen bij een andere ISP. Klantgegevens etc. staan in het profiel. Bij voorbaat dank. mvg, M.S.
Wegvallende internetverbinding
Goedenavond, Jarenlang heb ik geen problemen gehad met de diensten van T-Mobile/Odido. Maar sinds ongeveer een halfjaar ervaar ik hevige hinder met de diensten van Odido. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet en heb hier veel van m’n eigen tijd in gestoken. Zie hieronder de opsomming van de problemen: 1. Online gaming niet mogelijk Regelmatig zijn er uren of hele dagen dat ik niet online kan gamen op mijn Playstation 5. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan en heb hierover ook contact gehad met Odido. De poorten van de modem heb ik geforward en de UPnP-functie uitgeschakeld. Dit leek even te helpen, maar een paar dagen geleden trad het probleem weer op. Is het mogelijk dat jullie naar de instellingen van mijn modem kunnen kijken om te zien of er iets fout staat ingesteld? Of kan ik nog andere dingen proberen? 2. Internet valt steeds weg Voor zowel bekabeld als draadloos heb ik last van wegvallend internet. Mijn Apple TV en Playstation stonden altijd bekabeld aangesloten, maar regelmatig krijg ik foutcodes in de Odido TV-app of kan ik simpelweg mijn Whatsapp-berichten niet versturen, online bankieren of het nieuws lezen. Mijn modem staat in de woonkamer en is via een kabel door het plafond direct verbonden met de ONT. Eerst dacht ik aan een mogelijke kabelbreuk, dus heb ik een andere kabel geprobeerd. Deze komt uit op een ander punt in de woonkamer, maar helaas ervaar ik nog steeds dezelfde problemen. Een medewerker van Odido gaf tijdens telefonische contact aan dat hij een instabiele verbinding constateerde en liet een monteur langskomen. De monteur heeft toen een nieuw modem geïnstalleerd, maar dit heeft de problemen niet verholpen. Kan het probleem niet liggen tussen mijn woning en de centrale? 3. TV kijken zo goed als niet mogelijk Ik kijk al jaren televisie via de Odido-app op mijn Apple TV. Sporadische foutmeldingen kunnen natuurlijk voorkomen, maar sinds een aantal maanden ontvang ik zeer vaak foutmeldingen, maar vooral deze week. Ik krijg constant de meldingen “Oeps, er is iets misgegaan (9004)”, “Controleer de netwerkverbinding opnieuw” en foutcode 32119. Op dit moment lukt het mij al een uur lang niet meer om TV te kijken. Ik heb de app meerdere keren opnieuw geïnstalleerd en het zowel bekabeld als draadloos geprobeerd. Wat kan ik nog doen? ———————— Kortom, zoals je kunt lezen is deze situatie behoorlijk frustrerend. Tot een halfjaar geleden had ik helemaal geen problemen met jullie diensten. Dit is mijn laatste poging om een oplossing te vinden. Anders ben ik toch geneigd om als trouwe klant over te stappen naar een andere provider. Alvast bedankt, Stan

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen