Skip to main content

Probleem met gamen

• September 17, 2025
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Na 7 keer de technische dienst gebeld te hebben en een keer in de winkel geweest te zijn voor een probleem is mij gebleken dat Odido's service echt rampzalig is. Ik ervaar een probleem met online gamen wat blijkt te liggen aan het zyxel modem, de enige oplossing blijkt (uit de community) zelf een nieuw modem aanschaffen. Zelf een nieuw modem aanschaffen vind ik belachelijk aangezien je mag verwachten dat internet naar behoren werkt, ik ben dus gaan bellen om erachter te komen of een nieuw modem gedeclareerd kan worden. De mensen van de technische dienst die ik steeds aan de telefoon krijg willen dat ik stappen doorloop om bepaalde problemen uit te sluiten, deze stappen inmiddels 10x doorlopen zowel zelf als aan de telefoon. Nadat de medewerker alle stappen heeft doorlopen en het niet meer weet zeggen ze dat ik maar een andere keer terug moet bellen, echt schandalig. Dit alles terwijl er in de community al 4 jaar erkend word door Odido dat het probleem alleen op te lossen is door een nieuwe router aan te schaffen, maar ja daarover kan ik niks vragen. 

Odido dekt zich wel lekker in want je kan dus nergens terecht met een probleem, je kan niet eens een mail sturen of klacht indienen. Ik heb zelfs gevraagd of ze mij door kunnen verbinden met iemand die er wel verstand van heeft maar dat kan schijnbaar niet. 

Iemand anders die dit probleem met de service ervaart?

September 18, 2025

Hey ​@JonathanHermes, welkom op onze community!

Dankjewel dat je jouw ervaring hier deelt. Ik help je graag verder om dit samen goed uit te zoeken. Online gamen hoort natuurlijk gewoon soepel te werken, dus laten we stap voor stap kijken waar dit aan kan liggen. Wil je daarvoor eerst je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Dat kan via rechtsboven op je avatar → Mijn profiel → Bewerk profiel. Zodra dat staat ingevuld, kan ik jouw verbinding controleren.

Daarnaast ben ik benieuwd:

• Speel je bekabeld of via wifi?

• Als je bekabeld speelt, welk type internetkabel gebruik je (CAT5, CAT6, of hoger)?

• Merk je het probleem op specifieke tijden (bijvoorbeeld ’s avonds) of is het de hele dag door?

• Heb je al eens getest of het verschil maakt als je alleen de console/pc bekabeld rechtstreeks op het modem aansluit, zonder tussenkomst van een switch of extra apparatuur?

Met deze informatie kan ik gerichter meekijken en zo een stap verder komen. Zodra je profiel compleet is en je de antwoorden hebt gedeeld, ga ik voor je aan de slag.

1 reactie

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • September 18, 2025

Hey ​@JonathanHermes, welkom op onze community!

Dankjewel dat je jouw ervaring hier deelt. Ik help je graag verder om dit samen goed uit te zoeken. Online gamen hoort natuurlijk gewoon soepel te werken, dus laten we stap voor stap kijken waar dit aan kan liggen. Wil je daarvoor eerst je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je profiel? Dat kan via rechtsboven op je avatar → Mijn profiel → Bewerk profiel. Zodra dat staat ingevuld, kan ik jouw verbinding controleren.

Daarnaast ben ik benieuwd:

• Speel je bekabeld of via wifi?

• Als je bekabeld speelt, welk type internetkabel gebruik je (CAT5, CAT6, of hoger)?

• Merk je het probleem op specifieke tijden (bijvoorbeeld ’s avonds) of is het de hele dag door?

• Heb je al eens getest of het verschil maakt als je alleen de console/pc bekabeld rechtstreeks op het modem aansluit, zonder tussenkomst van een switch of extra apparatuur?

Met deze informatie kan ik gerichter meekijken en zo een stap verder komen. Zodra je profiel compleet is en je de antwoorden hebt gedeeld, ga ik voor je aan de slag.