Hallo allemaal,
Ik wil graag een server op starten om met vrienden te kunnen gamen. Na hier gister avond mee aan het werk te zijn geweest, heeft het een tijdje gewerkt en daarna plotseling niet meer. Het gaat om een server voor ark survival evolved, waar ik de poorten 27015 en 7777 open moet zetten op protocol UDP en TCP.
Ik heb allereerst in de “advanced settings” van de firewall bij inbound rules, 4 regels aangemaakt, 2x TCP en 2x UDP voor zowel 27015 en 7777.
Vervolgens ingelogd op mijn modem, een ZYXEL T-56 en hier de poorten 27015 en 7777 geopend met als ingevulde IP adres het IPV4 adres wat ik te zien krijg in command prompt na “ipconfig” in te vullen.

Na dit te doen heb ik geprobeerd te kijken op 2 port forward check tools (”Open port check tool” en “canyouseemee org”. In eerste instantie heb ik hierop gezien dat mijn poorten succesvol geopend waren. Na wat heropstarten van de server om settings aan te passen, werkte de server niet meer en kwam ik erachter dat mijn poorten niet open te leken staan.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd, zonder succes:
- Modem factory reset gegeven
- navigeren naar Control panel >network and internet > network and sharing center > Ethernet > properties > internet protocol version 4 (TCP/IPv4) > Properties > use following IP address. Hierin heb ik mijn IP address aangepast om een static ip te maken:

Dit gevalideerd door weer in command prompt ipconfig te doen en te zien dat mijn ipv4 inderdaad veranderd was van 192.168.1.132 naar 192.168.1.135. Dit ip heb ik weer ingevuld bij de port forward settings.
-
Geprobeerd een andere poort te openen, 25565 (eerst weer toegevoegd in inbound rules in firewall en ingelogd in mijn modem en daar de poort geopend. Ook hier zag ik met het gebruiken van de port forward check tools dat de poort niet geopend was…
-
Ik heb tegelijkertijd in mijn windows instellingen de firewall uitgezet en ook in in de security instellingen van mijn modem de IPv4 firewall uitgezet en eronder de setting van medium security naar low verplaatst (uiteraard na testen meteen weer ongedaan gemaakt).
-
Ik heb hetzelfde riedeltje geprobeerd met mijn broer die ergens anders woont maar dezelfde zyxel interface heeft met het inloggen van zijn modem (firewall inbound rules en poorten openen) Met het gebruik van de test tools ook geen resultaat.
Ik weet niet echt meer wat ik nog meer kan proberen. Is er iemand die dezelfde problemen ooit gehad heeft of iets ziet wat ik vergeten ben te doen/verkeerd kan doen?