Skip to main content
Beantwoord

klik&klaar netwerk splitsen

• December 10, 2024
  • 2 reacties
  • 561 Bekeken

Hoe kan ik bij Klik&klaar de netwerken 2.4 en 5 ghz splitsen?
Sommige apparaten werken alleen met 2.4.

Als ik google zou ik moeten inloggen op 192.168.1.1, maar daar krijg ik veiligheids-foutmeldingen of dat het wachtwoord niet klopt.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Petra_N, dit is inderdaad de website om in te loggen in het modem waarna je deze instellingen kan aanpassen! Je kan inderdaad een melding krijgen, dit is normaal. Je kan doorklikken om alsnog de website te bezoeken. De inloggegevens staan op de onderkant van het modem, met deze gegevens zou je direct moeten kunnen inloggen. Laat je het me weten als het gelukt is? 

2 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • December 11, 2024

Hi ​@Petra_N, dit is inderdaad de website om in te loggen in het modem waarna je deze instellingen kan aanpassen! Je kan inderdaad een melding krijgen, dit is normaal. Je kan doorklikken om alsnog de website te bezoeken. De inloggegevens staan op de onderkant van het modem, met deze gegevens zou je direct moeten kunnen inloggen. Laat je het me weten als het gelukt is? 

• heeft eerste post geplaatst
  • September 16, 2025

!--startfragment>

dit werkt meestal als ik het aan klanten aanraad!

2.4 GHz wifi-kanaal aanmaken

Maak een apart 2.4 GHz-gastnetwerk aan. Kan gewoon met Default Gateway of in Mijn Odido.

Default Gateway (https://192.168.1.1)

Meestal kan je niet op afstand inloggen op het modem van de klant. Laat de klant dus de stappen hieronder zelf uitvoeren.

1. Ga naar https://192.168.1.1.

2. Log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord onderop de modem.Netwerkinstellingen > Draadloos.

4. Klik op Mesh en zet MPro Mesh uit. Klik op Toepassen.

5. Ga naar Algemeen en zet Hou dezelfde instellingen voor 2.4GHz en 5GHz draadloze netwerken uit. Klik op Toepassen.

6. Verbind opnieuw met het wifinetwerk.

!--endfragment>