Wij hebben internet (glasvezel) van odido en sinds aantal maanden behoorlijk onstabiel en traag. Gisteren is er een monteur van guidion geweest. Hij heeft ten eerste de splitsing in 2,4 GHz en 5Ghz die de klantenservice van Odido had gemaakt weer teruggedraaid want dat was een hele ouderwetse oplossing van de klantenservice die het alleen maar erger zou maken. Ook hebben we een aantal TPlinks bedraad aangesloten en is er een switch geplaatst tussen de Hoofd Deco en de rest. En.. hij vertelde dat de Deco in access point modus moet staan. Dat leverde heel veel meer internet op (1e en 2e verdieping ongeveer 250mbps van de 1000 ipv 90.
Echte ik kwam er vandaag achter dat de parental controle functie van Deco verdwenen is. Na wat speurwerk heeft dat met die accessppoint te maken. Terug in router-modus is mijn internet op de eerste en 2e verdieping mét bedraadde Deco hooguit 90mbps. Daar kan ik geen stabiel teams overleg mee voeren.
maar… ik heb ooit die TP link aangeschaft vanwege patental controle… ik heb gelezen dat de zyxel in bridge modus zetten niet kan maar hoe kan ik dan zowel minimaal 300 mbps op de verschillende verdiepingen krijgen als die ouder functies!?
Hoop dat iemand hiermee kan helpen want met 3 kinderen met ADD is het nodig dat soms het internet even van een specifiek apparaat afgaat (en dan niet bij iedereen; wij moeten ook nog werken). Ook ‘s avonds na bepaalde tijd is het handig dat internet op bepaalde laptops niet meer werkt…