Skip to main content
Beantwoord

Mijn Kyocera maakt geen goede verbinding met het internet

• September 16, 2025
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

EdwardDekker

Hallo allemaal,

Ik heb een Kyocera printer of eigenlijk een all-in-one met modelnummer Ecosys 5526cdw. Na het overstappen van de provider Delta naar Odido krijg ik een foutmelding dat als ik een scan maakt van een document en het verstuurd wordt naar een eigen e-mailadres. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen en zoek ik naar oplossingen om het probleem te verhelpen.

Vriendelijke groeten,

Edward

Beste antwoord door rvk01

Heb je alle documenten die in de rij staan verwijderd? Misschien dat alleen de eerste blijft hangen en de andere daarop wachten.

Je kunt ook nog een andere DNS instellen op de printer (bv 8.8.8.8).

Verder zijn er nog heel wat TLS instellingen maar als het wel gewerkt heeft bij Delta en het verzenden van mail werkt wel op de computer lijkt me dat raar. 

https://community.spiceworks.com/t/kyocer-m5526cdw-smtp-scan-to-mail/828574/5

5 reacties

EdwardDekker
  • Auteur
  • September 16, 2025

Ik heb een kleine screenshot gemaakt van de instellingen. Hopelijk maakt dat meer duidelijk.

Ik krijg hiermee geen foutmelding maar wel blijft het document in de wacht staan als ik het controleer in de logboek.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • September 16, 2025

Wat geeft ie daar als je op "Testen" drukt?

Ik neem aan dat deze mail instellingen wel werken op je computer om mail te verzenden?

EdwardDekker
  • Auteur
  • September 16, 2025

Wat geeft ie daar als je op "Testen" drukt?

Ik neem aan dat deze mail instellingen wel werken op je computer om mail te verzenden?

Hallo en welkom,

Als ik op testen klikt gebeurt er helemaal niks. Verander ik naar poortnummer 587, dan krijg ok een OK te zien. Maar blijft het document in beide gevallen op de printer staan. En wordt deze niet verzonden.

Groeten,

Edward

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Heb je alle documenten die in de rij staan verwijderd? Misschien dat alleen de eerste blijft hangen en de andere daarop wachten.

Verder zijn er nog heel wat TLS instellingen maar als het wel gewerkt heeft bij Delta en het verzenden van mail werkt wel op de computer lijkt me dat raar. 

EdwardDekker
  • Auteur
  • September 16, 2025

Hallo,

Ik heb het uitgezocht en ben eindelijk inderdaad uitgekomen op een dns-server met IP 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Heb wel een beetje je link gevolgd maar daarmee werd ik buitengesloten van mijn netwerk.

TCP/IP instellingen op mijn Kyocera