Hallo,
sinds een aantal weken heb ik, na veel gedoe te hebben gehad met internet van Odido, een thuisnetwerk.
omdat ik niet overal verbinding had heb ik gewerkt met Deco units. Echter in de router modus had ik nog weinig upload en download snelheid en toen ik naar accesspoint modus ging was dat opgelost maar kon ik heel veel van de Deco functionaliteiten, waaronder parental controle, niet meer gebruiken.
Met hulp van dit forum is het me toen gelukt, na uren werk, om de zyxel router er tussenuit te halen waardoor de Deco de router is geworden en weer in router modus kon en met bedraadde en enkele satelliet deco’s voor redelijk stabiel internet zorgt.
Nu de middelbare scholen weer zijn begonnen hebben we een groot probleem:
In principe hebben we nu door het hele huis internet, weliswaar van wisselende kwaliteit. Nu wil het echt dat mijn dochters chromebook geen verbinding kan maken met de Tp links.
De chromebook geeft aan bij het verbinden met ons netwerk: ‘verbonden, sterk signaal, geen internet’.
Ik heb zogeheten ping testen gedaan (via internet gevonden, verder geen verstand van) en het pingt niet terug.
De laptop kan wel verbinding maken met mijn hotspot van mijn telefoon (4G) maar ik ben niet altijd thuis.. en huiswerk maken is nu lastig.
Verder kan mijn eigen laptop, die van mijn zoon, tc/‘ en iPhones alllemaal wel verbinding maken.
Iets gaat er dus mis. De Deco unit waar de Chrome book mee gekoppeld is heb ik uiteraard al gereset, net als chromebook al meerdere malen opnieuw opgestart. Hiervoor deed de Chrome book het wel , toen er nog een zyxel router tussen stond.
wat kan ik doen?